Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@23:23:19 GMT

سهم ۱.۸۸ درصدی ایران از کل تولیدات علمی دنیا

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۵۱۶۶

سهم ۱.۸۸ درصدی ایران از کل تولیدات علمی دنیا


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که سهم جمعیت ایران از کل دنیا یک درصد است، گفت: تولیدات علمی کشور برابر با ۱.۸۸ درصد کل تولیدات دنیا بوده و رتبه تولیدات علمی طی دو الی سه سال اخیر روند صعودی داشته است و ما در سال ۲۰۱۷ در رتبه ۱۵ دنیا قرار داشتیم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، ابراهیم خدایی در آیین گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز اظهار کرد: از مسئولان دانشگاه تبریز قدردانیم که این دانشگاه که میراث هفتاد ساله است را ارتقا بخشیده و طی این چهار سال زحمات و دلسوزی غیرقابل وصفی را نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این‌که رشد و توسعه علمی کشور مدیون دانشگاه ها و حوزه آموزش عالی و به ویژه دانشگاه تبریز به عنوان یکی از قطب های علمی کشور است، متذکر شد: این دانشگاه توانسته است نقش فعال خود را در توسعه همکاری‌های بین‌المللی و ارتقای وجهه جمهوری اسللمی ایران ایفا کند.
وی با اشاره به این‌که دانشگاه تبریز در خطه آذربایجان نیز توانسته در توسعه آموزش عالی به عنوان محور اصلی توسعه عمل کند، گفت: دانشگاه تبریز دومین دانشگاه قدیمی کشور بوده و جزو یک درصد دانشگاه برتر دنیاست.
خدایی با اشاره به افتخارات دانشگاه تبریز تاکید کرد: بخشی از بستر فرهنگی آذربایجان که نقش کلیدی در تحولات و توسعه ایران داشته است مربوط به دانشگاه تبریز و حوزه فعالیت این دانشگاه است.
وی با تاکید بر این‌که تولید مقالات پر استناد و پرکیفیت کشور در دنیا برابر ۲.۸۸ درصد است، گفت: این میزان کفایت نمی‌کند و تولیدات باید در رشد و توسعه کشور کاربردی شده و بتواند مشکلات جامعه را حل کند که این نیز تلاش مضاعف دانشگاهیان و مسئولان را می‌طلبد.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان تاکید کرد: دانشگاه ها آماده اند که به حل مشکلات کشور کمک کنند.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت آذربایجان شرقی آموزش عالی ایران سازمان سنجش آموزش کشور علوم تحقیقات و فناوری رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی

در دیدار روسای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه اوفای روسیه، قرارداد همکاری مشترک با هدف گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وادیم زاخاروف رئیس دانشگاه علم و فناوری اوفای روسیه با همراهی ریتا فیلیپووا معاون بین‌الملل دانشگاه و امینا اوزاوا رئیس دانشکده تاریخ و روابط بین‌الملل این دانشگاه، با حضور در دانشگاه علامه‌طباطبائی با عبدالله معتمدی رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که به منظور بحث و تبادل نظر درخصوص همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی میان دو دانشگاه انجام شد، قرارداد برنامه آموزشی شبکه‌ای کارشناسی ارشد مطالعات منطقه‌ای بین دوطرف امضا شد که بر اساس این قرارداد دانشگاه «اوفا» درس‌های تعیین شده‌ای را برای دانشجویان رشته مطالعات منطقه‌ای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه علامه‌طباطبائی دروس مشخصی را برای دانشجویان رشته روابط بین‌الملل دانشگاه «اوفا» به منظور بهره‌مندی از توان علمی استادان هر دو دانشگاه ارائه می‌دهند.

معتمدی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های علمی و سیاسی میان ایران و روسیه گفت: زمینه‌های مشترک همکاری‌ها و وحدت‌نظر در مورد مناسبات بین‌المللی در راستای منافع دو کشور، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های روزافزون شده است.

وی با اشاره به همکاری‌های دانشگاه‌های روسیه با دانشگاه علامه‌طباطبائی در سال‌های گذشته بیان کرد: درخصوص تبادل استاد و دانشجو و برگزاری برنامه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی تجربه خوبی با دانشگاه‌های روسیه داشته‌ایم. امیدواریم بتوانیم تعاملات نزدیک‌تری در راستای منافع ملی و بین‌المللی دو کشور داشته باشیم.

در ادامه رئیس دانشگاه «اوفا» نیز توضیحاتی در خصوص ظرفیت‌های این دانشگاه بیان کرد و گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علامه‌طباطبائی را امضا کردیم و بسیار خرسندیم که در مدت کوتاه این قرارداد همکاری مشترک به مرحله اجرا رسیده است.

وادیم زاخاروف گفت: دانشگاه «اوفا» انجمن‌های دوستی بسیاری با دانشگاه‌های خارجی دارد و در این خصوص ایران نخستین جایگاه را در بین کشور‌های دوست با روسیه دارد. او با بیان این که جمهوری باشقیرستان یکی از جمهوری‌های روسیه است که به لحاظ زبان و فرهنگ، نزدیکی زیادی با زبان و ادبیات فارسی دارد. این موضوع خود زمینه همکاری‌های بیشتر با دانشگاه‌های ایران، به‌ویژه دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی را فراهم کرده است. امیدوارم این قرارداد نیز زمینه خوبی برای توسعه همکاری‌های مشترک باشد.

نرگس سنائی رئیس میز روسیه و رئیس گروه گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه نیز به اهمیت تقویت روابط علمی و فرهنگی ایران و روسیه در شرایط کنونی اشاره و تاکید کرد: امضای قرارداد برنامه‌های مشترک آموزشی شبکه‌ای گام نوینی در روابط دانشگاهی ایران و روسیه محسوب می‌شود.

سعید شکوهی رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو و مهدی خانمحمدی مدیر سنجش، نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه نیز در این نشست حضور داشتند.

گفتنی است دانشگاه «اوفا» یکی از دانشگاه‌های مهم روسیه است که در جمهوری باشقیرستان واقع شده است. این دانشگاه در حال حاضر ۴۸ هزار دانشجو دارد و نیز بیش از ۳ هزار دانشجو از ۶۰ کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. ۳۰ درصد از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی است.

دیگر خبرها

  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم