Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاضی خطاب به متهم گفت: شما به همراه فرد دیگری، اقدام به صدور فاکتور فروش موبایل‌ها به نام فردی کردید که اساسا از این خرید و فروش بی‌اطلاع بوده است. ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، قاضی موحد در ابتدای دومین جلسه رسیدگی به پرونده 3 اخلالگر اقتصادی مرتبط با واردات گوشی‌های تلفن همراه با ارز 4200 تومانی که در شعبه اول ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران اقتصادی اخیر برگزار شد اظهار کرد: امروز دومین جلسه رسیدگی به تعدادی از متهمان اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق کالاهایی که نیازمندیهای عموم جامعه است و فروش کالاهای وارد شده با ارز دولتی به قیمت گزاف، به صورت علنی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی گفت: در جلسه اول کیفرخواست قرائت و به یکی از متهمان، اتهام تفهیم شد اما وکلای دو تن از متهمان حضور نداشتند که در این جلسه وکلا حاضر هستند و نماینده دادستان مجددا اتهام دو متهمی که مولایشان غایب بودند را قرائت می‌کند.

نماینده دادستان اخلال در نظام توزیع نیازمندهای عمومی از طریق گران فروشی کلان را اتهامات این افراد خواند و کیفرخواست مدیرعامل شرکت داتیس امرتات و اسپیناس تجارت نیکان را قرائت کرد.

وکیل «سناباد سفرها» در ابتدای جلسه به نحوه رسیدگی ایراد گرفت که قاضی از وی خواست بنشیند.

قاضی اتهام سفرها را اخلال در نظام اقتصادی از طریق اخلال در توزیع گوشی خواند و از وی خواست دفاع کند.

متهم گفت: اتهامات را قبول ندارم.

قاضی خطاب به متهم گفت که در دریافت ارز ضوابط را رعایت نکردید و متهم پاسخ داد که تمام ضوابط بانک مرکزی را رعایت کردیم.

وی درباره گران فروشی افزود: ما با یورو ثبت سفارش کردیم و یورو را به دلار و دلار را باید به درهم تبدیل می‌کردیم تا کالا را بیاوریم و همین تبدیل ارزها باعث می‌شد قدری اختلاف قیمت بوجود بیاید.

سفرها سود اختصاص یافته از فروش گوشی‌ها را 7 الی 8 درصد عنوان کرد و افزود: با محاسبه هزینه‌هایی که کردیم، قیمت ما گران نبوده است و گوشی‌ها را با 5 تا 8 درصد سود فروختیم.

قاضی از متهم سوال کرد که طبق گزارش‌ها شما از ارز دولتی سوءاستفاده کردید که متهم گفت: ما اصلا با قیمت گزاف نفروختیم و طبق تمام مدارکی که به سازمان‌های مربوطه دادیم، قیمت ما بر اساس هزینه‌های انجام شده، طبق قیمت مصوب سازمان حمایت بوده است.

قاضی گفت: سازمان حمایت بررسی کرده و گفته شما بالاتر از نرخ مصوب فروختید.

قاضی همچنین از متهم خواست درباره فاکتورسازی برای فروش 210 گوشی گفت: ما به یکی از کسبه فروختیم و این عرف است. در بازار افراد با شرکای مختلف کار می‌کنند و ممکن است خریدار فرد دیگری و جواز کسب به نام فرد دیگری باشد.

قاضی گفت: آن فرد هم مسئولیت دارد زیرا به اتفاق هم فاکتوری را صادر کردید به نام کسی که خریدار نبوده و الان هم اعتراض دارد. این فرد کتبا اعلام کرده که از خرید موبایل خبر ندارم.

سفرها افزود: این شخص در آگاهی آمده و اقرار کرده که کالاهای مزبور را خریداری کرده و این اقرار در پرونده موجود است.

انتهای پیام/

R1332/P1014142/S2,20/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی ضیغمی گفت: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، عرضه این خودروها و خودروهای برقی آغاز می شود.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده هفته آینده خودروهای وارداتی از جمله خودروهای برقی در سامانه فروش خودروهای وارداتی عرضه شود.

چند هزار خودروی وارداتی در گمرکات دپو شده؟ ۵۰ هزار یا ۱۳ هزار؟!

ضیغمی افزود: تا زمانی که سامانه عرضه خودروهای برقی آماده شود، خودروهای برقی در همان سامانه اصلی عرضه خواهد شد. بنابراین در اولین عرضه خودروهای وارداتی در سال جاری، خودروهای برقی نیز عرضه می‌شود.

سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور کد خبر 848587 برچسب‌ها واردات خودرو خودروی برقی خبر مهم بازار خودرو خودرو

دیگر خبرها

  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • مرگ موبایل‌ قاپ فراری با شلیک پلیس
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد
  • وارسی گوشی موبایل همسر باعث قتل شد
  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس