Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@12:26:09 GMT

خراسان رضوی در حوزه تئاتر از غنای جدی برخوردار است

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۵۷۹۹

خراسان رضوی در حوزه تئاتر از غنای جدی برخوردار است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی افشین تحفه‌گر دیروز، 6 شهریور ماه در نشست خبری سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و نشست خبری بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی عنوان کرد: سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از سال 61 در کشور برگزار شد و در چندین دوره در شهرهای مختلف کشور از جمله 6 دوره در تهران، 4 دوره در همدان، یک دوره در کرمان و بقیه دوره‌ها در اصفهان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به ‌صورت بین‌المللی در برگزاری این جشنواره بنیاد سینمایی فارابی مشارکت اصلی را دارد، امسال با توجه به سیاست‌های بنیاد سینمایی  سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در تفاهم‌نامه‌ای برگزاری این جشنواره در استان‌های مختلف مطرح و با آن موافقت شد. برای اولین بار در استان‌ها در دو گروه نمایشی فیلم‌های خارجی و ایرانی به نمایش گذاشته می‌شود.
معاون امور سینمایی هنری کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی بیان کرد: حقیقتا جای سینما کودک در کشور ما خالی است و خراسان رضوی به‌صورت ویژه نیاز به بررسی سینما کودک دارد. نگاه ما امسال در استان به‌طور ویژه به بخش سینمایی کودک است و به همین علت حمایت از دو فیلم سینمایی بلند کودک را طی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد فارابی تصویب کردیم.
تحفه‌گر اظهار کرد: خراسان رضوی در حوزه تئاتر از غنای جدی برخوردار است و جشنواره تئاتر استانی جای خود را در بین هنرمندان این عرصه باز کرده است و به نوعی این جشنواره بازگوی نمایش‌های تولیدی استان است. امسال فرصت‌های خوبی برای هنرمندان در جهت نمایش آثار خود در جشنواره وجود دارد.
وی ادامه داد: ویژگی‌های بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی، شامل تعداد بالای ارسال آثار حدود 80 تا 100 اثر است و امسال در استان بیش از 300 هنرمند هنرنمایی خواهند کرد. استان خراسان هر ساله دارای بیشترین تعداد نمایش در جشنواره فجر است، سال 95 حدود 8 اثر و سال 96 نیز حدود 10 اثر در جشنواره فجر حضور پیدا کردند.
معاون امور سینمایی هنری کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اظهار کرد: خراسان، پرمخاطب‌ترین استان کشور در حوزه تئاتر بوده و اکنون حدود 14 الی 15 اثر در مشهد به ‌صورت همزمان و قریب به 10 اثر در شهرستان‌ها در حال اجراست. با توجه به توانایی‌های خراسان انتظار می‌رود برنامه‌های جشنواره در آن به‌ صورت قوی‌تر برگزار شود.
تحفه‌گر خاطرنشان کرد: آغاز امسال با برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی «جیگی جیگی» بوده است و جشنواره نقالی در شهرستان تربت حیدریه به زودی برگزار خواهد شد و دوازدهمین جشنواره کودک و نوجوان رضوی را در اسفند ماه برگزار خواهیم کرد. همچنین در ماه‌های محرم و صفر در شهرستان‌ها سوگواری‌های مذهبی و دینی برگزار خواهیم کرد که خود آن به بنای بخش نمایشی ما در استان کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این جشنواره که عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا(ع) است، ۱۲ نفر از شاعران کودک و نوجوان سروده‌های خود را برای شرکت کنندگان در همایش خواندند.

همچنین در این رویداد از جواد محقق هم تجلیل شد، جواد محقق نویسنده، شاعر حوزه کودک و نوجوان و روزنامه‌نگار همدانی است که در سال ۱۳۳۳ متولد شده است و از استادان برجسته و به نام کشور هستند.

کتاب های هم سرو هم صنوبر، باران بهانه بود و صحن حرم با موضوع امام رضا(ع) از جمله آثار این هنرمند برجسته است.

رونمایی و نقد کتاب این لحظه‌ها را دوست دارم از خانم مریم زرنشان نویسنده همدانی از دیگر برنامه های این جشنواره ملی است.

موضوع این کتاب نیز درباره امام رضا(ع) است، خانم زرنشان هم نویسنده و هم شاعر هستند که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارند.

این جشنواره ملی از جمله برنامه‌های جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) است که به مناسبت دهه کرامت در همدان برگزار می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی- همدان
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند