Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@09:52:09 GMT

تصویب منطقه آزاد مهران آغاز تحولات بزرگ در ایلام است

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۶۱۵۸

تصویب منطقه آزاد مهران آغاز تحولات بزرگ در ایلام است

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهراشنبه بعد از تصویب کلیات منطقه آزاد تجاری مهران اظهار داشت: بعد از تلاش های گسترده تمامی دلسوزان استان نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی در گذشته و حال، نماینده محترم ولی فقیه و مجموعه کارگزاران نظام و دولت در استان منطقه آزاد تجاری مهران به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی این موفقیت بزرگ را به آحاد مختلف مردم شریف ایلام تبریک گفت و تصریح کرد: ایلام شایسته توسعه است و قطعا تصویب منطقه آزاد تجاری مهران آبستن تحولات بزرگ توسعه ای و اشتغالزایی فراوان برای استان خواهد شد و باید قدر این موفقیت بزرگ را دانست.
استاندار ایلام افزود: هر وقت در امورات پیش روی اتحاد وحدت داشته ایم موفق شده ایم و امروز حاصل و خروجی این اتحاد و وحدت را در این موفقیت بزرگ به نظاره نشسته ایم.
سلیمانی دشتکی در پایان ضمن عرض تبریک مجدد تصویب کلیات منطقه آزاد تجاری مهران گفت: از همه کسانی که در این راستا قدم برداشته اند و با اتحاد و وحدت خود زمینه ساز این موفقیت بزرگ شده اند تقدیر و تشکر می کنم.
وی افزود: امیدوارم که در دامه مسیر با اتحاد و وحدت مثال زدنی که اکنون در ایلام شکل گرفته است مسائل و مشکلات استان یکی پس از دیگرای از سر راه برداشته شود و آینده ای روشن در پیش روی ایلامیان عزیز قرار گیرد.
گفتنی است نمایندگان مجلس امروز در خانه ملت لایحه پیشنهادی از سوی دولت برای الحاق ۸ منطقه به مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ۱۲ منطقه جدید ویژه اقتصادی را مورد بررسی قرار دادند.
پس از بررسی و نکته نظرات افراد موافق و مخالف در نهایت این لایحه در مرحله کلیات با ۱۲۷ رای موافق، ۵۱ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده به تصویب رسید.
براساس این لایحه و در صورت تصویب نهایی در استان های گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل(اردبیل)، سیستان و بلوچستان(سیستان)، کردستان (بانه-مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصرشیرین) منطقه آزاد تجاری - صنعتی ایجاد می شود.
6119
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت خانه ملت سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس ولی فقیه رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، شهریار عباسی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی اظهار کرد: سال گذشته با دستور استاندار ایلام برای توسعه زیر ساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان ۴۲۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، افزود: ۷ تعاونی مرزنشینی در استان با عضویت ۲۲۷۰۰۰ نفر در قالب ۷۴۰۰۰ خانوار فعالیت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

عباسی افزود: با پیگیری استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده تا مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امید می‌رود در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود

کد خبر 747689

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام