Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@14:04:28 GMT

اظهارات ماکرون درباره ترکیه به مزاج آنکارا خوش نیامد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۶۳۴۱

اظهارات ماکرون درباره ترکیه به مزاج آنکارا خوش نیامد

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد، ترکیه بابت اظهارات ضد ترکیه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه متاسف است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما بابت برخی اظهارات ماکرون علیه کشورمان و روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا متاسف هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکرون روز دوشنبه در کنفرانسی در پاریس روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را زیر سوال برد.

او گفت: پروژه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پان-اسلامیسم بوده و مغایر با ارزش‌های اروپایی‌ است.

ماکرون اضافه کرد، نیاز است به جای روند عضویت در اتحادیه اروپا مشارکت استراتژیک با ترکیه تقویت شود.

رئیس‌جمهور فرانسه افزود: روسیه و ترکیه دو قدرت مهم در امنیت جمعی ما هستند و باید با اروپا ارتباط داشته باشند اما ترکیه تحت ریاست جمهوری اردوغان به هیچ وجه همان ترکیه تحت رهبری کمال آتاتورک(بنیانگذار ترکیه مدرن) نیست.

آکسوی با انتقاد از این اظهارات اعلام کرد: اظهارات رهبر فرانسه نشان می‌دهد که او نمی‌تواند حقایق را درک کند و متوجه شود که ترکیه چه اقداماتی برای امنیت اروپا انجام می‌دهد. این اظهارات منعکس کننده واقعیت‌ها نیست.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه افزود: براساس سیستم جدید ریاست جمهوری ترکیه قدرتمندتر،‌ دموکراتیک تر و سکولارتر روند عضویت کامل در اتحادیه اروپا را پیش خواهد برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تركيه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد

اظهارات رجب طیب اردوغان در سخنرانی روز جمعه در پنجمین کنفرانس سالانه اتحادیه پارلمانی قدس در استانبول، در مورد تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیان شد.

اردوغان خاطرنشان کرد: اتحادیه نمایندگان قدس به واسطه فعالیت‌های خود در همه زمینه‌ها به صدا و روح مسئله فلسطین در سطح جهانی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گوشه و کنار قدس شریف آثاری از نیاکان قهرمان ما وجود دارد که ۴۰۰ سال به شهر مقدس خدمت کردند و هیچکس نمی‌تواند آن را پاک کند. هیچ‌کس نمی‌تواند از ما انتظار داشته باشد که در قبال نسل‌کشی برادران فلسطینی‌مان که ۲۰۳ روز به تنهایی مقاومت کرده‌اند، سکوت کنیم.»

اردوغان با بیان اینکه اسرائیل به تدریج هویت بیت المقدس باستانی را از بین می‌برد و نقض حرمت مسجد الاقصی، قبله اول مسلمانان را تشدید می‌کند، تصریح کرد: طرز فکر کسانی که با کشتن همتایان غزه‌ای خود، تولد فرزندان خود را جشن می‌گیرند، به این معناست که آنها ارتباط با اساسی‌ترین ارزش‌های انسانی ندارند..»

وی با تاکید بر اینکه ترکیه همچنان حماس را که از سرزمین خود در برابر اشغالگران دفاع می‌کند به عنوان یک جنبش آزادیبخش ملی تلقی می‌کند، تصریح کرد: ترکیه تنها کشوری است که برای ۵۴ محصول محدودیت تجاری بر اسرائیل اعمال می‌کند.

دولت آمریکا همچنین به دلیل حمایت بی قید و شرط نظامی و دیپلماتیک از اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفت. او گفت که با این کار به تشدید مشکل غزه کمک می‌کند نه راه حل.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد