Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد چابهار گفت: جشنواره ملی موسیقی حماسی کمالان به‌عنوان نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی ایران با حضور هنرمندان ۷ استان کشور از جمعه ۹ شهریورماه در منطقه آزاد چابهار شروع به‌کار می‌کند. ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

محمداکبر چاکرزهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار اظهار داشت: حماس‌سرایان و حماسی‌نوازان در قالب گروه‌هایی از 7 استان کشور شامل استان‌های گیلان، مشهد، آذربایجان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کردستان در نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی کمالان شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جشنواره از جمعه 9 شهریورماه هم‌زمان با تولد اسطوره موسیقی حماسی بلوچستان و ایران، کمالان هوت، آغاز می‌شود و به‌سه روز تا 11 شهریورماه در سه‌مکان مختلف در منطقه آزاد و شهر چابهار ادامه خواهد داشت.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی کمالان با هدف برندینگ هنر اصیل موسیقی بلوچستان و به‌ویژه موسیقی اصیل حماسی و هم‌چنین ثبت در تقویم رویدادهای گردشگری ایران با مشارکت سازمان منطقه آزاد چابهار و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و درسال‌های آینده به‌صورت مداوم به‌صورت ملی و بین‌المللی ادامه خواهد داشت.

چاکرزهی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره هنرمندان به‌نامی هم‌چون لوریس چکناواریان، جلال‌الدین کزازی و محمدرضا درویشی و هم‌چنین مدیران ارشد فرهنگی کشور هم‌چون معاون هنری وزارت ارشاد شرکت خواهند کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد چابهار بابیان این‌که برندینگ گردشگری جشنواره نیز علاوه‌بر معرفی موسیقی و هنر اصیل بلوچستان از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است؛ خاطرنشان کرد: این جشنواره زمانی برگزار می‌شود که چابهار به‌واسطه فصل مونسون و بادهای مونسونی با حداکثر دمای 28 درجه یکی‌از خنک‌ترین نقاط ایران و جذاب برای پذیرش گردشگر و مسافر است.

انتهای پیام/ ز‌

R7843/P41362/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد

  روابط‌عمومی استانداری، محمد علی نیک بخت ضمن بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران که برای روز چهارم در نمایشگاه بین المللی تهران برپا است، از غرفه استانداری سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

نیکبخت با حضور در غرفه استان سیستان و بلوچستان مستقر در سالن ۴۱ این نمایشگاه، از توانمندی های این استان بازدید کرد و  در جریان اطلاعات مریوط به محصولات ارائه شده قرار گرفت.

لازم به ذکر است؛ نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» بزرگترین و مهم‌ترین رویداد تجاری است در جهت ارتباط با بازارهای بین‌المللی از تاریخ هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز بکار نموده و این رویداد تا ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

   

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان