Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایران اسلامی توسط هیچ قدرت خارجی، قابل تهدید نظامی نیست و دشمنان با آگاهی از توانمندی‌های دفاعی ایران سخنی از گزینه‌های نظامی به میان نمی‌آورند.

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با امیر سرتیپ امیر حاتمی و معاونان وی، صبح امروز به مناسبت سالروز صنعت دفاعی برگزار شد

حاتمی با تأکید بر تقویت هرچه بیشتر بنیه دفاعی اظهار کرد: باید در صنایع دفاعی ظرفیت‌هایی ایجاد کنیم تا بازدارندگی برای کشورمان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صنعت دفاعی تمام تلاش خود را برای ارائه محصول باکیفیت به نیروهای مسلح به‌کار گرفته‌ایم و متخصصان متعهد صنعت دفاعی برای ارتقای قدرت دفاعی کشور تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند و امروز دشمنان ایران اسلامی با آگاهی کامل از توانمندی‌های دفاعی و نظامی نیروهای مسلح مقتدر کشورمان، دیگر سخنی از گزینه‌های نظامی به میان نمی‌آورند.

وی با اشاره به حمایت‌های کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیروهای مسلح، افزود: امیدوارم در دوره جدید ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس نگاه‌ها به بودجه دفاعی کشور ویژه‌تر باشد، زیرا امروز دشمنانی داریم که برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه و نوآوری و به‌روز کردن ظرفیت‌های دفاعی خود میلیاردها دلار هزینه می‌کنند.

حاتمی با اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ظرفیت ممتاز و بالای مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تمام تلاش خود را برای اختصاص سهم پنج درصدی اعتبارات توان دفاعی به‌کار گیرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیرش به سوریه اشاره کرد و گفت: با اتحاد و همبستگی ملت و دولت سوریه، تلاش محور مقاومت و مدافعان حرم، توطئه بزرگ تروریسم در این کشور با شکست مواجه شد و برنامه بلندمدت و کلان دشمنان خنثی شد.

وی با تحلیل شرایط امنیتی سوریه پس از شکست تروریست‌ها در منطقه، تصریح کرد: در بازدیدی که از شهر حلب داشتیم شاهد بودیم این شهر که آماج حملات شدید تروریست‌های تکفیری بوده در حال حاضر در مسیر ثبات و امنیت قرار دارد و محور مقاومت کار بسیار بزرگی در سوریه انجام داده است که وقتی حجم تخریب، کشتار و اشغال این کشور توسط تروریست‌ها را مشاهده می‌کنیم، به عظمت کار مقاومت در نابودی تروریست‌های داعشی پی می‌بریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای افزایش قدرت دفاعی کشور، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی همواره پشتیبان نیروهای مسلح و وزارت دفاع به‌عنوان مظهر اقتدار دفاعی ایران اسلامی هستند و تمام سعی ما بر این است که در تصویب بودجه مورد نیاز نیروهای مسلح از هیچ کوششی کوتاهی نکنیم.

فلاحت‌پیشه با اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره وزارت دفاع، اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با توجه به حساسیت این وزارتخانه در ارتقای توان دفاعی تمام تلاش خود را برای تقویت بودجه دفاعی به‌کار خواهد گرفت و بودجه دفاعی باید به‌طور کامل اختصاص یابد و در کمیسیون تلفیق برای تحقق این موضوع تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه برای افزایش بودجه به‌طور خاص به بخش دفاعی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم، گفت: جا دارد از تلاش افراد گمنام عرصه صنعت دفاعی کمال تشکر را داشته باشیم و دست تک‌تک این عزیزان را می‌بوسم.

انتهای پیام/4071

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۷۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092918

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد