Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، محمد بابایی، مسئول كمیته فنی دومین دوره مسابقات سراسری قرآن «یادواره شهدای مدافع حرم» ویژه خانواده كمیته امداد امام خمینی(ره) امروز، 7 شهریورماه در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات به قرائت بیانیه پایانی هیئت داوران پرداخت.
در این بیانیه آمده است:
«یا أَیهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْكُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِی الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ؛ اى مردم به یقین براى شما از جانب پروردگارتان اندرزى و درمانى براى آنچه در سینه‏ هاست و رهنمود و رحمتى براى گروندگان [به خدا] آمده است» (آیه 57 سوره یونس)
در روزهایی كه ندای عرشی « یا أَیهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیكَ مِنْ رَبِّكَ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..؛ اى پیامبر آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده...» (آیه 67 سوره مائده) سراسر هستی را فراگرفته و جنود كفر از ستیزه با نور مأیوس شده و دین به نقطه كمال رسیده و نعمت تمام گشته و اسلام به عنوان برترین راه و رسم بندگی برگزیده شده است، جبهه شكر را بر آستان ربوبی می‌ساییم كه به خادمان كلامش توفیق داد در شهر خوبان شیراز قهرمان سومین حرم اهل بیت(ع) و در جوار مضاجع شریف فرزندان با كرامت حضرت موسی‌بن جعفر(ع) دومین دوره مسابقات سراسری قرآن كریم ویژه خانواده بزرگ امداد امام «یادواره شهدای مدافع حرم» تالیان راستین قرآن كریم را برگزار نماییم.
هیئت داوران این دوره از مسابقات مفتخر است تا طی سه روز برگزاری رقابتی پرشور و پر معنویت، منتخبان و برگزیدگان قرآنی این قشر بافضیلت در آیین پایانی این رویداد به حضورتان معرفی نماید. در این راستا ذكر چند نكته اهمیت دارد:
1- خواهران و برادران عزیز شما همگی برگزیدگان این دوره از مسابقات هستید، چون حاملان قرآن كریم به اعتبار همنشینی با كلام وحی و گذران لحظه لحظه زندگی خود در مسیر قرائت حفظ فهم و عمل به آموزه‌های قرآن دارای شرافتند و مدال برتری بر سینه همه آنان می‌درخشد كه رسول مكرم اسلام حضرت محمدبن عبدالله(ص) فرمودند اشراف امتی حملةالقرآن و اصحاب اللیل.
2- اینكه قرآن كریم تنها نسخه شفابخش آلام بشر به عنوان كتاب انقلاب معرفی شده و پرداختن به آن در عرصه‌های مختلف در كشور ما گسترش یافته است، مرهون دو عامل مهم است اول استقرار نظام شكوهمند اسلامی به بهای خون پاك شهیدان و به رهبری امام راحل عظیم‌الشأن و دوم زعامت فقیهی بصیر رهبر حكیم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی كه او عاشق قرآن و به حق پیشوای قرآنیان است حال به حكم قرآن كریم كه فرمود « وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّكُمْ...؛ و آنگاه كه پروردگارتان اعلام كرد كه اگر واقعا سپاسگزارى كنید [نعمت] شما را افزون خواهم كرد...» (آیه 7 سوره ابراهیم) ما قرآنیان سه مرتبه از حقیقت شكر را به جا می‌آوریم؛ اول شكر قلبی كه معتقدیم « وَمَا بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ ...؛ و هر نعمتى كه دارید از خداست‏ ...» (آیه 53 سوره نحل»، دوم شكر لسانی كه عرضه می‌داریم «... الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی هَدَانَا لِهَذَا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِی...؛... ستایش خدایى را كه ما را بدین [راه] هدایت نمود...» (آیه 43 سوره اعراف) و سوم شكر عملی كه فرمود خَیرُكُمْ مَنْ تَعَلَّمَ الْقُرْآنَ وَعَلَّمَهُ، لذا نهایت همت خود را به كار می‌بندیم تا آموزه‌های قرآن كریم به خوبی آموخته و به موازات آن این آموزه‌ها را به كام تشنگان معارف حیات بخش قرآن كریم بنشانیم كه رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز كار قرآنیان یك كار راهبردی برای نظام است.
پس از جمع‌بندی كمیته فنی این دوره از مسابقات استان‌های برتر از حیث كسب رتبه‌های ممتاز در رشته‌های مختلف بدین شرح به حضورتان معرفی می‌گردند:
رتبه اول،‌استان خراسان رضوی
رتبه دوم، استان آذربایجان شرقی
رتبه سوم، مشتركاً استان‌های فارس و اصفهان
در پایان لازم است تشكر خود را اولاً از شما خوبان كه با حضور با نشاط خود زمینه برگزاری این رقابت معنوی را فراهم كردید به عمل آوریم و ثانیاً از میزبانی شایسته مردم با صفا و متدین شیراز و مسئولان محترم شهر مخصوصاً مجموعه مدیران كاركنان با اخلاص دلسوز و جهادگر كمیته امداد استان كمال قدردانی و امتنان را داریم و ثالثاً از تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مجدانه مجموعه كمیته امداد مركز مخصوص معاونت محترم فرهنگی كمیته امداد تشكر می‌شود.
اما كلام پایانی مسئولان محترم كمیته امداد امام خمینی برآورد فنی هیئت داوران این دوره از مسابقات این است شركت‌كنندگان در رشته‌های مختلف از حیث استعداد و انگیزه در بهترین جایگاه قرار دارند كه مشابه آن را در كمتر مسابقه‌ای می‌توان یافت اما بروز و ظهور این استعدادها مستلزم برنامه‌ریزی دقیق برای آموزش‌های مستمر حضوی و غیرحضوری می‌باشد لذا استدعا داریم كه این پیشنهاد به فعالیت برسد كه به فضل الهی دوره آتی این مسابقات در سطح عالی‌تری برگزار شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني استان هاي برتر كميته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مسابقات کوراش قهرمانی ایران با معرفی نفرات برتر

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، چهاردهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی مردان ایران و انتخابی تیم ملی یادواره شهید احسان بابایی و شهدای فراجای راسک، طی روز‌های ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه با حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار، مربی و داور در قالب ۲۱ تیم از ۲۰ استان کشور به میزبانی سالن شهید فهمیده در شهر زاهدان سیستان و بلوچستان برگزار شد.   با اتمام پیکار‌های بخش مردان این رقابت‎ها، نتایج به شرح زیر اعلام شد:   وزن ۶۰ کیلوگرم ۱- مهدی قره قاش ۲- محمد خسروی ۳- سعید طالبی نیا و محمد کاظم براتی (سوم مشترک)   وزن ۶۶ کیلوگرم: ۱- مجید وحید بریمانلو ۲- علی محمدی بریمانلو ۳- حسن گروهی و حسین پولادی (سوم مشترک)   وزن ۷۳ کیلوگرم: ۱- رضا احمدزاده ۲- الیاس پاکدل ۳- مهران محمدی بریمانلو و احسان مهماندوست (سوم مشترک)   وزن ۸۱ کیلوگرم: ۱- رامین احمدزاده ۲- علی زحمت‌کش ۳- علی عفتی و رضا پارساپور (سوم مشترک)   وزن ۹۰ کیلوگرم: ۱- امید تیزتک ۲- پوریا مهنانی ۳- تورج چناری و امیرمحمد رمضانی (سوم مشترک)   وزن ۱۰۰ کیلوگرم: ۱- مسعود قوی بازو ۲- حامد شاکری ۳- امید ساعدپناه و فردین شاهباز (سوم مشترک)   وزن ۱۰۰+ کیلوگرم: ۱- علیرضا نیک‌سرشت ۲- محمدرضا وحدانی ۳- فرزین شاهباز و حسن روحانی (سوم مشترک)   همچنین در رده‌بندی تیمی این مسابقات، تیم خراسان رضوی قهرمان شد، خراسان شمالی به مقام دوم رسید و سیستان و بلوچستان در رده سوم ایستاد.   نفرات برتر این مسابقات، خرداد ماه در رقابت‌های قهرمانی آسیا در تهران شرکت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • معرفی برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • پایان نخستین جشنواره حیات در مازندران با اعلام نفرات برتر
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود
  • مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان
  • پایان مسابقات کوراش قهرمانی ایران با معرفی نفرات برتر