Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@09:01:25 GMT

انتشار سی‌وششمین شماره فصلنامه «الهدی» در عراق

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۷۳۸۸

انتشار سی‌وششمین شماره فصلنامه «الهدی» در عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، «امام خامنه‌ای (دام ظله) حل مشکلات از طریق مذاکره یا ارتباط با آمریکا را یک اشتباه بزرگ توصیف می‌کند»، «سخن رییس تحریریه: سیاست‌های آمریکا از خنجر اقتصاد تا چماق امنیتی و سیاسی»، «در محضر تفکر مقاومت»، «اهداف و وسایل تبلیغ از نظر امام خمینی (ره)» (به قلم شیخ توفیق المحمدی)، «امام خمینی (ره) و احیاء جنبش دینی» (به قلم فرح محمد موسی) و «حوزه نجف اشرف و نقش آن در مبارزه با اشغالگران» (به قلم رضا قاسم)، از جمله مطالب شماره  جدید فصلنامه «الهدی» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خاورگرایی آمریکا و سیاست‌های استثنایی آن» با ترجمه وضاح الخطیب، «دلایل حقیقی درگیری اسلام و غرب» اثر حفیظ‌الرحمن الاعظمی و «پدیده شیعه‌هراسی» نوشته ناصر البخیتی، مقالاتی در موضوع تفکر و سیاست هستند که در این فصلنامه منتشر شده‌اند.

«ویژگی‌های خاص ساختاری جامعه اسلامی» از آیت‌الله سید محمود هاشمی‌شاهرودی، «روابط اجتماعی در اسلام» از شیخ جمیل الربیعی، «عوامل اجتماعی و سیاسی» از عبدالغنی عماد، «برنامه قرآن کریم برای معالجه فساد اجتماعی» از سید محمد الموسوی الغریفی، «نماز جماعت یک حرکت اجتماعی و نظامی حکومتی» از احمد السعدی، هرمنوتیک و مسأله ی تأویل، السید محمد علی الموسوی، «منابع خاورشناسان در مورد اسلام و مسلمانان» از علی بن براهیم الحجازی، «بررسی تحلیل کتاب شر روان» از شیخ عبد الهادی الدراجی و «زندگی سیاسی امام کاظم (ع)» از یوسف بیات، دیگر مقالات و پژوهش‌های منتشر شده در این فصلنامه هستند.

در بخش «چهره‌های ماندگار شیعی» سی‌وششمین شماره فصلنامه «الهدی» هم زندگی و خدمات علمی جمال‌الدین الحلی السیوری، اندیشمند بزرگ اسلامی توصیف شده است.

گفتنی است؛ مجله «الهدی» همچنان برترین و بارزترین مجله حوزه نجف و مورد استقبال و درخواست محافل مختلف حوزوی و فرهنگی و فکری عراق است که در طول سال‌های گذشته توانسته است سطح و جایگاه علمی خود را حفظ کند.

این مجله در میان دفاتر علما و مراکز فرهنگی مهم و دانشگاه‌های عراق توزیع می‌شود و بخشی از آن نیز در کتابخانه‌های وابسته به مرکز مطالعات حوزوی الهدی، به فروش می‌رسد.

کد خبر 4388655

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عراق معرفی نشریات مردم علیه احتکار معرفی کتاب فعالیت های قرآنی عید غدیر خم قرآن فلسفه سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام محمد قمی ابن سینا رادیو گفتگو سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرآن کریم مسابقات قرآنی تازه های نشر دعای عرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۷۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است

 

 




به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: امام جعفر صادق(ع) بعنوان رئیس مذهب تشیع حق بزرگی بر عالم تشیع دارند که هر کس اندک مطالعه ای در حالات امام صادق(ع) داشته باشد، این مسئله برای او پوشیده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مروارید گفت: سالروز شهادت امام صادق(ع) را تسلیت می گوییم و این امام همام حق بزرگی بر عالم تشیع دارند که هر کس اندک مطالعه ای در حالات امام صادق(ع) داشته باشد، این مسئله برای او پوشیده نیست.

وی با اشاره به تلاش ائمه معصومین(ع) برای انتقال معارف در دوره های گوناگون، تصریح کرد: دین مقدس اسلام در زمان پیامبر اکرم(ص) قوت گرفت و اساس اسلام از طرف پیامبر گرامی اسلام(ص) تبلیغ می شد، بعد از آن جنگ هائی ایجاد شد اما در عین حال در زمان حضرت امیرالمومنین(ع) نیز فرهنگ اسلامی سبب شد نهج البلاغه بعنوان دریائی از علوم و حکمت های اسلامی تدوین و توسط حضرت در جامعه انتشار یابد که از بزرگترین افتخارات می باشد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان این که این از افتخارات بزرگ هر شیعی می باشد که امام اول او امیر مومنان(ع) است، خاطر نشان کرد: پس از رسول گرامی اسلام(ص) کمالات و ارزش های انسانی از هر امام به امام بعدی علی رغم شرائط سخت دوران انتقال می یابد آنطور که دوران امام حسن مجتبی(ع) نیز مصادف با خلافت معاویه است که انواع ظلم ها را روا داشتند و متاسفانه زمینه ای برای گسترش فرهنگ اسلامی فراهم نشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروارید ادامه داد: خون مقدس سید الشهدا(ع) در کربلا زمینه ای کلیدی برای ترویج و بسط دین فراهم آورد و پس از ایشان نیز دوران امام سجاد(ع) سراسر دانایی و علم و دانش است همانطور که صحیفه سجادیه دلیل بر حقانیت امام چهارم شیعیان، حضرت زین العابدین، امام سجاد(ع) می باشد.

وی افزود: پس از این دوران امام باقر و امام صادق(ع) تلاش زیادی در راستای ترویج علمی داشتند آنچنان که هر آنچه امروز مراجع و علمای شیعه دارند، همه بهره مند از دریای علم امام صادق(ع) بوده و هستند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان این که شیعه و اهل سنت افتخارشان شاگردی امام صادق(ع) می باشد، اظهار داشت: هرآنچه امروز از اصول و اعتقادات، معارف، توحید، نبوت، امامت و ... وجود دارد از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) رسیده آنطور که ۴ هزار نفر با حضرت مراوده علمی داشتند و حق بزرگی بر ما دارند.

 

دیگر خبرها

  • انتشار اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی اعلام شد
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • نمایه شدن نشریه معروف مطالعات مدیریت دانشگاه تهران در پایگاه SSCI
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • معمایی که امام درباره رژیم صهیونیستی مطرح کرد چه بود؟
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید