Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس فدراسيون ورزش‌هاي رزمي در واکنش به ناکامي پنچاک‌ سيلات در بازي‌هاي آسيايي اندونزي گفت: خرم بايد در مورد ناکامي که اين رشته در بازي‌هاي آسيايي پاسخگو باشد و ما هم با مسببان اين نتيجه قاطعانه برخورد خواهيم کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس،‌ فاجعه‌اي به نام پنجاک سيلات! هنوز تا پايان بازي‌هاي آسيايي اندونزي چند روزي باقي مانده، اما ناکامي عجيب پنچاک سيلات‌کارن کشورمان در المپيک آسيايي همچنان نقل محافل ورزشي است، حالا اين روزها دانستن در مورد اين رشته گمنام حتي براي افراد عام جامعه هم مهم و جالب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنچاک سيلات رشته‌ ورزشي است که کشور ميزبان بازي‌هاي آسيايي 2018 جاکارتا به آن اميد داشت تا به واسطه پنجاک سيلات جز 4 تيم اصلي بازي‌ها باشد، هر چند که تا اين لحظه نيز به اهداف ناصواب خود رسيده، اما اينکه همايون خرم چرا رئيس سبک پنچاک سيلات ايران با فضا سازي به مسئولان فدراسيون ورزش‌هاي رزمي را قول کسب مدال در اين رشته گمنام را داده و آنها را مجاب کرده تا لشکري را راهي جاکارتا کنند براي همه ما جاي سوال دارد؟! اين روزها پس از شکست 9 نماينده ايران در اين رقابت‌ها جامعه ورزش منتظر است تا پس از بازگشت اين تيم به ايران مسئولان اين سبک به صورت شفاف پاسخگو باشند که چرا در صورت نداشتن شانس کسب مدال، لشکري از ورزشکاران را به اين رويداد بزرگ آسيايي اعزام کرده‌اند! ناگفته نمايند تهمينه کربلايي ملي‌پوش تيم پنچاک‌سيلات بانوان ايران در مبارزه مرحله نيمه‌ نهايي بازيهاي آسيايي جاکارتا، به مصاف حريفي از ويتنام رفت که با شکست در اين مبارزه، به مدال برنز بازي‌هاي آسيايي بسنده کرد. او در قرعه اول با استراحت روبرو بود و بدون پيروزي به مدال برنز دست يافت! درواقع اين رشته به همراه رشته جوجيتسو تا به اين لحظه ناکام به تمام عيار کاروان ورزش ايران در بازي‌هاي آسيايي هستند، چرا که تيم ملي جوجيتسور کشورمان هم دست کمي از پنچاک سيلات ندارد و آنها نيز همگي با شکستي زودهنگام ميزبان همه حريفان خود را خوشحال کردند!
گفت‌و‌گوي محمودرشيدي رئيس فدراسيون ورزش‌هاي رزمي را با فارس را در ادامه مي‌خوانيد:
فارس: آقاي رشيدي بدون تعارف، پنچاک سيلات ناکام بود، چه دليلي داشت که اين اتفاق رخ داد؟
بله، متاسفانه 9 نماينده به اين مسابقات اعزام شده بود که نتيجه به هيچ عنوان قابل قبول نيست!
فارس: شنيده شده رئيس سبک پنچاک سيلات برکنار شده آيا اين موضوع صحت دارد؟
نه خير تا اين لحظه بنده چنين موضوعي را نشنيده‌ام، قرار است به صورت جدي به اين موضوع بپردازيم. چرا که خرم بايد در مورد ناکامي که اين رشته در بازي‌هاي آسيايي کسب کرده، پاسخگو باشد.
فارس: آيا برخورد جدي و حتي برکناري در دستور کار شما قرار دارد؟
واقعيت امر اين است که ما با توجه به وعده‌هايي که رئيس سبک پنچاک سيلات کشورمان داده بود، انتظار مدال را داشتيم اما ... به هر حال خرم بايد در شوراي عالي فني حضور پيدا کند و در مورد اين ناکامي توضيح دهد. بنده اعلام کرده‌ام بلافاصله پس از بازگشت تيم به ايران در اولين جلسه کاري خرم بايد در کميته عالي شوراي فني حضور پيدا کند و در مورد اين ناکامي توضيح دهد، ما قطعا برخورد قاطعي با اين مجموعه خواهيم داشت.
فارس: آيا رئيس سبک اين رشته قول مدال هم به فدراسيون ورزش‌هاي رزمي داده بود؟
بله او قول سه مدال را داده بود اما رنگش مدال را اعلام نکرده بود!
فارس: گويا شما صفر تا صد مسائل فني را به خرم واگذار کرده بوديد؟
ما هيچ شناختي از اين رشته نداشته و نداريم به همين دليل به هيچ کسي اجازه ورود به مسائل فني پنچاک‌سيلات را نداديم، حتي اميني نايب رئيس فدراسيون را نيز اجازه نداديم به اين موضوع ورود کند و تمام مسائل فني بر عهده همايون خرم بود. اميني در سامبو به مسائل فني آشنايي دارد و در اين رشته ورود کرده، اما چون ما هيچ شناختي از اين رشته نداشتيم ورود نکرديم و در واقع صفر تا صد مسائل فني بر عهده همايون خرم بود و حالا او نيز بايد در شوراي فني توضيح کامل به ما بدهد.
فارس: چطور شد که با توجه به عدم شناخت از اين رشته شما با اعزام 9 نماينده به بازي‌هاي آسيايي موافقت کرديد؟
خرم رئيس اين سبک است و در جلساتي که داشتيم او اعلام کرد تمام تيم‌هاي دنيا به غير از اندونزي از لحاظ فني پايين تر از ما هستند و مي‌توانيم در کنار اين کشور مدال کسب کنيم. متأسفانه شاهديم که چنين اتفاقي رخ نداد و حالا خرم بايد در شوراي فني پاسخگو باشد. به هر حال با توجه به اينکه ما هيچ شناختي از اين رشته نداشتيم تمام مسائل فني را بر عهده خرم واگذار کرده بوديم، انتخابي تيم ملي با نظارت ما بود، اما آنها هيأت رئيسه و کادر فني دارند و تمام تصميمات فني را آنها مي‌گرفتند. به هر حال ما اين تيم را پشتيباني کرديم و در طول اين سال‌ها براي اولين بار است که فدراسيون ورزش‌هاي رزمي از يک رشته به اين اندازه حمايت مي‌کند ما تمام نيازهاي آنها را در طول اين مدت برآورده کرديم.
فارس: صحبت پاياني شما...
قطعا طي چند روزه آينده شوراي فني تشکيل مي‌شود و با مسببان اين نتيجه به صورت قاطعانه برخورد خواهيم کرد. به هر حال بايد پاسخگوي اين شکست‌ها باشند.
انتهاي پيام/س

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی

دریافت 48 MB

به گزارش خبرنگار مهر، نشست ۵ ساعته خانه گفتگوی تحول در علوم انسانی با حضور بیش از ۸۰ استاد برجسته و چهره‌های علمی و فرهنگی کشور در سالن شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد.

محمد مقیمی استاد دانشکده مدیریت و رییس دنشگاه تهران در این نشست گفت: اجتهاد علمی در حوزه تحول علوم انسانی یعنی اینکه دو بال قدرت نظریه پردازی و جسارت و جرأت و پذیرش ریسک که عمدتا ناظر بر اجرای این مقوله در محیط دانشگاه است را مدنظر داشته باشیم و این موضوع را با جدیت در دانشگاه دنبال کنیم. در راستای این دغدغه، شورای تحول علوم انسانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت و یک دوره مدیریتی را پشت سر گذاشت و امروز در دوره جدید مدیریت شورای تحول علوم انسانی که آقای دکتر عاملی استاد محترم دانشگاه تهران مسئولیت آن را پذیرفتند، دوره‌ای تازه را در زمینه تحول در علوم انسانی آغاز کرده‌ایم.

در ادامه این نشست سعید رضا عاملی رییس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: دانشجویان المپیادی های فیزیک و ریاضی اکثرا در رشته های فیزیک و ریاضی تحصیل می کنند و همه تمایلات به سمت رشته های پزشکی، مهندسی های پول ساز و رشته هایی که به لحاظ کسب و کار و به شئون اجتماعی در جایگاه بالایی قرار دارند است.

مهدی الوانی رییس سابق دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این نشست گفت: یک نوعی شبکه های دانش آفرینی بین دانشگاهیان ایجاد کنیم این شبکه ها باید ایجاد شود و اداره بازی و ستاد درست کردن فایده ندارد، استادان ما با یکدیگر ارتباط ندارند و این یعنی ما شبکه های دانش آفرینی نداریم.

کد خبر 6092279

دیگر خبرها

  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!