Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@23:15:14 GMT

چهارمین جشنواره ملی «کباب بناب» آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۷۶۴۸

چهارمین جشنواره ملی «کباب بناب» آغاز به کار کرد

به گزارش ایرنا، دبیر جشنواره ملی کباب بناب در مراسم آغاز این رویداد فرهنگی گفت: در این جشنواره 60 کباب پز ماهر بنابی در 10 غرفه با نظارت کامل اقدام به عرضه کباب می کنند.
علی اصغر رحیم زاده با بیان اینکه این جشنواره تا نهم شهریور ادامه دارد، اظهار داشت: در کنار آن غرفه های تولیدات صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز توانمندی های خود را ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل فرهنگی، اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در آیین افتتاح چهارمین جشنواره ملی کباب بناب گفت: شهرستان بناب همواره میزبان برگزاری جشنواره های متعددی است و باید قدردان گذشتگانی باشیم که بنای این جشنواره ها را گذاشتند.
بهروز مهدوی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره ها در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری دارند؛ خاطرنشان کرد: سهم شهرستان بناب از آسیب های اجتماعی پایین و اکثریت بروز آسیب ها از بیکاری است.
وی افزود: نرخ بیکاری در شهرستان بناب نسبت به سایر شهرهای استان کمتر است و یکی از دلایل آن نیز برگزاری همین جشنواره هاست.
مهدوی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از نظر اعتیاد جزو استان های سبز بوده و رتبه 28 را در بین 31 استان کشور دارد، گفت: این رتبه بدین معناست که از موضوع اعتیاد در استان غافل شده ایم.
فرماندار شهرستان بناب نیز در این آیین اظهار داشت: جشنواره ملی کباب بناب در شرایطی برگزار می شود که کباب بناب به عنوان برند غذای برتر در سطح دنیا شناخته شده است.
امین رفیعی افزود: هم اکنون 200 واحد کباب پزی در شهرستان بناب فعال هستند که 600 نفر بطور مستقیم در این بخش مشغول کار می باشند.
به گزارش ایرنا، کباب سنتی بناب یکی از غذاهای برتر این منطقه به شمار می رود که شهرت آن مرزهای ملی را درنوردیده است.
این غذای لذیذ هم در شیوه طبخ و هم در طعم، منحصر به فرد بوده و صاحب جایگاهی ارزنده است و بیشتر هموطنان مان طعم دلنشین آن را در حافظه خود به یادگار دارند.
شهرستان بناب با جمعیت 126 هزار نفر در فاصله 123 کیلومتری جنوب مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
6132/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت آذربایجان شرقی آسیب های اجتماعی استان کشور اعتیاد فرماندار شهرستان رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم

حسن نتاج مدیر مجموعه باغ بهشت مامطیر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به استقبال بی سابقه علاقه‌مندان از شهر‌های مختلف استان از جشنواره شنواره برداشت گل محمدی و گلابگیری ، گفت: این یازدهمین سالی است که مشغول به پرورش گل محمدی و دهمین دوره‌ایست که در حال برگزاری جشنواره برداشت گل محمدی و گلابگیری هستیم.

او افزود:خداروشکر از سال ابتدایی تا به امروز که دهمین دوره می‌باشد هرساله شاهد رشد علاقه‌مندان در بازدید از این جشنواره بودیم بطوری که تعداد قابل توجه‌ای از گردشگران از شهر‌های مختلف استان به اینجا می‌آیند تا جدای استفاده از فضای بکر این باغ از مشتقات این محصول هم بهره‌مند شوند.

نتاج گفت: در گذشته این باغ یک زمین شالیزاری بوده که هر ساله در هنگام فصل کشت با مشکل کمبود آب مواجه بودیم ولی از زمانی که رو به پرورش گل محمدی آوردیم دیگر این مشکل وجود ندارد چرا که گل محمدی نیاز بسیار محدودی به آب، مواد کودی عالی و معدنی دارد و جزو گیاهانی است که در اراضی شیب‌دار، زمین‌های کم آب و خاک‌های ضعیف هم پرورش می‌یابد

او در خصوص خواص دارویی و مشتقات گل محمدی افزود:گل تازه و غنچه خشک، مربا و شربت گل محمدی، گلاب درجه یک و گلاب دو آتیشه از جمله محصولاتی هستند که از این گیاه به دست می‌آوریم و در مجموع گل محمدی گیاهیست که از شاخه و برگ‌هایش هم می‌توان در بحث دارویی استفاده کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها