Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی آذروش، مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا در افق نیوز نوشت:

هفته دولت که نمادی از تکریم و تجلیل از شهدای دولت و در رأس آن شهیدان رجائی و باهنر می‌باشد فرصت مغتنمی است تا همه دولتمردان به ملت ایران گزارشی از عملکردها، دستاورها و حتی کاستی‌های خود را ارائه کنند.
این روزها کشور در شرایطی است که هر چالش و دست اندازی با پمپاژ ناامیدی بدخواهان تبدیل به یک بحران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که نزدیک شدن هر چه بیشتر دولت به مردم در شرایط فعلی، هرگونه سم‌پاشی در افکار عمومی را بی اثر خواهد کرد. دولتمردان می‌توانند بدون هیچ تعارفی از تمام تلاش‌های خود در عرصه‌های مختلف با مردم سخن بگویند.
در همین راستا مقام معظم رهبری درباره هفته دولت می‏فرماید: «هفته دولت، فرصت مغتنمی است تا مردم با نتایج تلاش‏های بخشی از مجموعه نظام اسلامی بیشتر آشنا شوند و دروغ بودن محور اصلی تبلیغات دشمنان اسلام مبنی بر ناکارآیی و ناتوانی نظام اسلامی، آشکارتر گردد.» این فرمایش مقام معظم رهبری نشان می‌دهد تبیین درست آنچه که دولت‌ها به عنوان خدمت‌گزار به مردم ارائه می‌دهند اهمیت خواهد داشت. بیان آنچه که دولت طی یک سال گذشته انجام داده است می‌تواند بسیاری از فاصله‌ها میان مسئولان و مردم را کوتاه کند. بیان عملکرد مسئولان در این روزها می‌تواند مورد نقد و بررسی منصفانه رسانه ها و مردم نیز قرار گیرد.

چنان‌چه مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند: «هفته دولت، یک فرصت مغتنم دیگری هم هست برای نقد و اصلاح عملکردها به شکل صحیح.» در واقع هفته دولت، باید زمانی برای یکی شدن دولت و ملت در یک فرآیند گفتمانی بیان و نقد باشد.

این نقد با تخریب فاصله بسیاری دارد و بدون شک در فضای شفاف بین دولت و مردم است که می توان فضا را برای تخریب‌کنندگان و غرض‌ورزان کور کرد. از سوی دیگر هفته دولت می‌تواند فرصتی برای شتاب‌دهی به اجرایی کردن منویات اصلی توسعه اقتصادی باشد.
به عبارت ساده‌تر، کشور (به خصوص در حوزه اقتصادی) در شرایط ویژه کنونی به راهبردهای اساسی نیاز دارد تا بتواند نه تنها از بحران‌های نا‌خواسته و یا انباشت شده از گذشته عبور کند بلکه به مسیر توسعه با سرعت بیشتری ادامه دهد. بر دولتمردان و سیاست‌مداران در این برهه از زمان، ضرورت دارد تا با درک واقعیت های موجود شرایط اقتصادی، اجتماعی و بین المللی، راهبردهای مدون و استراتژی‌های منطبق بر علم اقتصاد تدوین و به مردم ارائه دهند. برای عبور از انحصار و توزیع مواهب اقتصادی بین مردم باید برنامه مشخصی داشت. بدون شک دولت باید برای کوچک‌سازی بدنه خود برنامه‌های عملیاتی مشخصی داشته باشد.

یکی از استراتژی‌های اقتصادی که همواره دغدغه مقام معظم رهبری، دولت محترم تدبیر و امید و بخش قابل توجهی از کارشناسان اقتصادی بوده، کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واقعی است.

در اصل، هفته دولت فرصت مناسبی است تا با صراحت، شفافیت و صداقت راهبرد واگذاری اقتصاد به مردم و خصوصی سازی واقعی در دستور کار قرار گیرد و دستاورهای این اقدام ماندگار را برای مردم تبیین نمایند. به طور قطع واگذاری‌ بنگاه‌‌های دولتی و یا نیمه‌دولتی به بخش خصوصی واقعی نه تنها عملکرد این واحد‌ها را افزایش می‌دهد بلکه به افزایش اشتغال در بخش های مختلف و رونق اقتصادی نیز منجر خواهد شد.

باید توجه داشت که هفته دولت مزین به نام شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر است که این عزیران می توانند الگوی مناسبی برای خدمتگزاری همه مسولان و دولتمردان باشند. خاطره این عزیزان در این روزها برای هر مسئولی یادآوری خواهد کرد که قبول مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی تا چه اندازه دشوار و سنگین است.

خدمت کردن به مردم صبوری که در هر بحرانی پای مملکت خویش ایستاده‌اند نعمت بزرگی است، و بر همه دولتمردان واجب است تا با تاسی به آرمان‌های والای شهدای گرانقدرمان به ویژه شهدای دولت و امام شهدا در راه خدمتگزاری به مردم عزیزمان از هیچ تلاشی دریغ نورزیده و اقتصاد، معیشت و رفاه مردم را سرلوحه اهداف و برنامه‌هایشان قرار دهند.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هفته دولت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۷۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان خفر با بیان اینکه یکی از سرفصل‌های عملی درس مکتب تشیع جعفری امام صادق (ع) در سیره عملی آن حضرت، مرزبندی با طاغوت است. گفت: مبنای عملی تمام اولیا الهی و ائمه هدی (ع) همین مرزبندی با طاغوت است.

خطیب جمعه خفر گفت: واقعه عاشورا و محبوس و مسموم و مقتول شدن ائمه معصوم همه به خاطر مرزبندی با طاغوت است و قرآن کریم نیز در آیه (فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَیُؤمِن بِاللَّهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقی…) به این مساله اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه ائمه به دنبال حاکمیت الهی بوده و به خاطر مقابله با طاغوت تحت فشار و زجر و مصیبت بودند افزود: دشمنان به امام صادق و دیگر امامان ما مجال و میدان ندادند و حتی ادعای امامت ائمه را جرم انگاری می‌کردند.

خطیب جمعه خفر به هفته کارگر نیز اشاره کرد و گفت: از مدیر کار و رفاه اجتماعی شهرستان انتظار داریم با ارائه برنامه‌های جامع‌تر در بخش انگیزه‌بخشی به نیروی کار زمینه تحول اقتصادی شهرستان را به صورتی شایسته‌تر فراهم نماید.

وی افزود: یکشنبه ۱۶ اردیبهشت سالروز اعلام جنگ رسمی اقتصادی آمریکا در سال ۷۴ و تحریم همه‌جانبه علیه ایران است و طی این چند دهه جبهه استکبار مدام دشمنی‌هایش را در جبهه اقتصادی شدت بخشیده تا نظام اسلامی و انقلابی ایران را از پا درآورد اما به لطف خدا و مقاومت مردم صبور و انقلابی این حربه هم کارساز نشد.

امام جمعه خفر گفت: گاهی عملکرد دولتمردان گذشته، جدای از مردم و به صورت انفعالی بود و رضایت کدخدا را شرط موفقیت خود می‌دانستند و چشم و دل و امیدشان به خارج از مرزهایمان بود.

کد خبر 6095768

دیگر خبرها

  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • توجه دولت و دولتمردان به سامان دادن اقتصاد کشور ضروریست
  • هفته تعلیم و تربیت فرصتی برای دستیابی به اهداف سپاه
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • کارگران سربازان بی‌ادعای جبهه اقتصادی‌اند
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان