Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛مهسا عمادی، روانشناس در ارتباط با ارائه راهکار‌هایی به والدین برای موفقیت فرزندانافزود:درحال حاضر شیوه تربیتی بسیاری از والدین برپایه ترس فرزندان از شکست است که همین امر باعث شده تا نسل جدید به جای جسارت داشتن و خلاقیت، بیشتر متکی به والدین خود باشند.

وی تصریح کرد: اگر به محتوای فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی نیز دقت کنیم درخواهیم یافت که پیام این برنامه‌ها اغلب هشداری است و برنامه سازان می‌کوشند تا عواقب رفتار‌های اشتباه را نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالی که شیوه‌های هراس از شکست، تنها باعث ترسو شدن جامعه می‌شود.

این روانشناس ادامه داد: مسیر موفقیت از هراس نمی‌گذرد بلکه افرادی می‌توانند در زندگی موفق شوند که به ظرفیت، پتانسیل و توانمندی‌های خود باور دارند. به عبارتی اگر والدین قصد دارند فرزندانی شجاع، مصمم، استوار و دارای سلاوت شخصیتی تربیت کنند تنها باید حس باور داشتن را در آن‌ها تقویت کنند.

بیشتر بخوانید:نکاتی که والدین باید بدانند 

وی با بیان اینکه عمیق‌ترین رفتار‌ها در سطح ناخودآگاه هر انسان از باور‌های فرد نشات می‌گیرد، افزود: براساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شده که ریشه باور‌ها از کودکی و توسط خانواده و محیط اطراف شکل می‌گیرد و تا قبل از سن ۱۲ سالگی به هر میزان که روی باور‌ها تاکید شود فرزندان در سنین بالاتر رفتار‌های هوشمندانه تری در برابر موضوعات مختلف نشان خواهند داد.

این کارشناس روانشناسی ابراز کرد: والدین باید به فرزندان خود آموزش دهند که اگر از یک راه به نتیجه نرسیدند، راه‌های دیگر را امتحان کنند؛ چرا که یک موضوع همیشه چند راه حل دارد و با شکست اولین راه نباید از ادامه مسیر بازماند بلکه باید راه‌های بعدی را امتحان کرد.

عمادی خاطرنشان کرد: باور داشتن به معنای خوداتکایی و اعتماد به پتانسیل‌های شخصی است، کسی که اعتماد به نفس نداشته باشد، ناتوان است ونمی تواند از امکانات و استعداد‌های درونی خود بهره برداری کند، و کسی که حس خودباوری نداشته باشد فردی خودباخته و فاقد اعتماد به نفس و متکی به دیگران است؛ به همین دلیل همواره به والدین سفارش می‌شود که برای موفق شدن فرزندان خود از ابزار هراس و ترساندن آن‌ها از شکست استفاده نکنند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

نکاتی که والدین برای موفقیت فرزندان خود باید بدانند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مهدی میرباقری شاهرودی در یادواره شهدای روحانی شاهرود که بعد از ظهر شنبه در مدرسه قلعه برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت کسب معارف الهی، تاکید کرد: شناخت خدا موجب سعادت بندگان می‌شود.

وی خطاب به دستگاه‌های فرهنگی و مبلغان دینی و علما و طلاب، تاکید کرد: هر کس که دل مؤمنی را از شبهات پاک کند از هزار عابد شیعه و مؤمن بالاتر قرار خواهد گرفت.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان آتی با بیان اینکه خداوند تمام بنده‌های خود را آفریده تا خدایشان را بشناسند و به عظمت آن واقف شوند، تاکید کرد: علما در شناساندن اهمیت عبادت و عبودیت نقش مهمی دارند.

میرباقری شاهرودی با اشاره به رسالت خانواده‌ها در قبال فرزندان خود، گفت: خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا و اهمیت عبادت را برایشان تبیین کنند.

وی با بیان اینکه برترین راه در عالم راه بندگی و معرفت الهی است، تاکید کرد: سرچشمه و منشأ و آن نقشه راه رسیدن به معارف الهی همانا پیامبران (ص) محسوب می‌شوند.

عضو خبرگان رهبری از استان البرز همچنین با بیان اینکه مقام بندگی خداوند بسیار بزرگ است، گفت: آغاز راه معرفت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) هستند.

کد خبر 6096675

دیگر خبرها

  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • اتفاق عجیب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • اتفاق عجب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • حسینی: تمام کردن لیگ برای ما خیلی اهمیت دارد
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • رضاییان اتفاقات ورزشگاه آزادی را باور نمی‌کرد! 
  • سرقت ۱۰ میلیارد تومانی از متروی تهران / دزدی غیرقابل باور سارقان از مترو