Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک انگلیسی استاندارد چارترد قبلا جریمه ای سنگین بابت انتقال پنهانی میلیاردها دلار پول از طریق سیستم بانکی آمریکا برای مشتریان ایرانی پرداخت کرده است، اما به گفته 5 منبع آگاه، یک تحقیق گسترده نشان می دهد که همکاری این بانک با ایرانیان گسترده تر از چیزی بوده که به آن اذعان کرده است.

به گفته این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، اکنون مقامات آمریکایی در حال بررسی یک جریمه دیگر برای استاندارد چارترد و کارمندان خاطی آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع گفتند، گروهی از آژانس های مجری قانون و نظارتی آمریکا از جمله وزارت دادگستری، بخش خدمات مالی نیویورک و دادستانی منطقه منهتن تحقیقات خود را تکمیل کرده اند و ممکن است تا پایان امسال تصمیم خود در مورد بانک استاندارد چارترد را اعلام کنند.

به گفته منابع مذکور، مقامات آمریکایی ممکن است جریمه ای بیش از 667 میلیون دلاری که این بانک در سال 2012 بابت پنهان کردن همکاری هایش با ایران پرداخت کرده بود، برای استاندارد چارترد در نظر بگیرند. اما هنوز در مذاکراتی که تا ماه اوت صورت گرفته، رقم دقیقی در مورد جریمه جدید بانک انگلیسی مورد بحش قرار نگرفته است.

جولی گیبسون، سخنگوی استاندارد چارترد در بیانیه ای اعلام کرد: «ما همچنان به همکاری کامل با تحقیقات مربوط به تبعیت از تحریم ها ادامه می دهیم و در حال مذاکره با مقامات آمریکایی هستیم.»

استاندارد چارترد در گزارش سالانه خود آورده است، آمریکا «در حال بررسی این است که کدام کوتاهی ها به مشتریانی با منافع ایرانی اجازه داده تا تراکنش هایی را از طریق بانک استاندارد چارترد انجام دهند.»

نحوه حل این پرونده احتمالا تا حد زیادی منعکس کننده رویکرد دولت آمریکا در مورد موضوع ایران است. ترامپ از زمان به قدرت رسیدن همواره مواضع سختگیرانه ای را علیه ایران اتخاذ کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پول قانون نیویورک ایران دولت آمریکا ایران بانک انگلیسی نقض تحریم چارترد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که بسته تحریمی جدیدی را مرتبط با ایران اعمال کرده است./ تسنیم

در حال تکمیل...

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم آمریکا برادر سردار «قاسم سلیمانی» را تحریم کرد

دیگر خبرها

  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه