Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@09:04:56 GMT

روپیه هند در پایین ترین سطح تاریخ خود

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۹۲۲۵

به گزارش ایسنا به نقل از تایمز آف ایندیا، مقامات ارشد ارزی بانک‌های دولتی هند گفته‌اند که به احتمال زیاد بانک مرکزی مجبور به تزریق ذخایر خود به بازار خواهد شد. یکی از این مقامات گفت: به نظر نمی‌رسد روپیه در حال حاضر در سطح مقاومتی خاصی قرار داشته باشد، بانک مرکزی نیز تاکنون مقادیر کمی دلار تزریق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین بار در چهاردهم اوت روپیه محدوده مقاومتی ۷۰ را رد کرد. با این حال بورس هند در مبادلات امروز خود کمتر تحت تاثیر اخبار ارزی قرار گرفت و نسبتا بدون تغییر نسبت به روز گذشته و در سطح ۱۱۷۵۰ واحدی باقی ماند.

افزایش کسری حساب تجاری، خروج گسترده سرمایه از هند و همچنین مناقشات بین المللی باعث شده است تا ارزش پول ملی هند به طرز بی سابقه ای تضعیف شود.

از طرف دیگر کاهش ارزش روپیه ممکن است تورم هند را به سطحی بالاتر از ۴.۹۷ درصد هدفگذاری شده بانک مرکزی هند برساند که در این صورت رشد اقتصادی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. روشاب مارو- تحلیل گر موسسه " آناند راتی" گفت: تعرفه‌ها و تحریم ها باعث کاهش ارزش لیر و متعاقب آن افزایش نرخ برابری ارزهای نوظهور در برابر دلار شده است. احتمال کمی وجود دارد که به این زودی‌ها این بحران تمام شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشید ایلاتی کارشناس سیاستگذاری مسکن در واکنش به ادعای رئیس کل سابق بانک مرکزی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت:

«ملک مصرفی افراد از شمول مالیات بر عایدی سرمایه خارج است. یعنی اگر ملک مصرفی خانوار در طی یکسال ۱۰ برابر هم شده باشد هیچ گونه مالیاتی نخواهد داشت. اینگونه اظهار نظرها از سوی شخصی که رئیس سابق بانک مرکزی بوده است جای تأسف دارد.»

کد خبر 6095710 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!