Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رهبران ائتلاف وابسته به اقلیت اهل سنت در عراق، زمان نهایی شدن موضع آنها درباره فراکسیون اکثریت را اعلام کرد. ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «اسامه النجیفی» رئیس ائتلاف القرار العراقی یکی از گروه‌های المحور الوطنی تاکید کرد این ائتلاف موضع خود را درباره فراکسیون اکثریت پارلمانی تا دو روز دیگر نهایی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه‌ای که در این زمینه صادر شده است،‌النجیفی در دیدار با فاتح یلدز سفیر ترکیه در بغداد، روابط دوجانبه و راه‌های توسعه آن در راستای خدمت به تقویت پیوندهای روابط مستحکم میان عراق و ترکیه را بررسی کرده است.

النجیفی بر عمق روابط استراتژیک میان عراق و ترکیه تاکید کرده است.

این بیانیه آورده است سفیر ترکیه هم گزارش مفصلی از سفر اخیرش به استان کرکوک و دیدارش با استاندار و تمام طیف‌های کرکوک و اوضاع و مشکلات و راه‌های حل آن ارائه کرده است.

بر  اساس این بیانیه، النجیفی و سفیر ترکیه همچنین تحولات سیاسی عراق و پرونده تشکیل دولت و فراکسیون اکثریت را بررسی کردند.

النجیفی گفته است موضع ائتلاف المحور الوطنی در قبال همه طرف‌ها یکسان است و این ائتلاف برنامه سیاسی ملی دارد که بر اساس آن با طرف‌های دیگر گفت‌وگو می‌کند و طی دو روز دیگر موضع خود در قبال فراکسیون اکثریت را نهایی خواهد کرد.

خاطر نشان می‌شود بر اساس فرمان فواد معصوم رئیس جمهوری عراق، اولین نشست پارلمان جدید این کشور دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد. النجیفی که سابقه ریاست پارلمان عراق را در کارنامه خود دارد یکی از گزینه‌های اقلیت اهل سنت برای تصدی ریاست پارلمان جدید است. بر اساس قانون اساسی عراق، ریاست پارلمان سهم اقلیت اهل سنت، ریاست جمهوری سهم اقلیت کردها و نخست‌وزیری سهم اکثریت شیعیان است. انتخابات پارلمانی عراق، یکشنبه 12 می(22 اردیبهشت) برگزار شد.

انتهای پیام/

R36355/P36355/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند

روزنامه ترکیه گزارش داد که ترکیه ممکن است برای برنامه دفاعی خود علیه حزب کارگران کردستان، پ ک ک، در کردستان عراق، سامانه دفاع هوایی پیشرفته اس-۴۰۰ روسیه خود را در مرز عراق مستقر کند.

بر اساس این گزارش، اس-۴۰۰‌های ترکیه ممکن است در مرز مستقر شوند، به این معنی که در برابر پهپاد‌هایی که ادعا می‌شود توسط پ‌ک‌ک خریداری شده، دفاع خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید که این اولین استقرار عملیاتی این سامانه موشکی از زمان دریافت آن در سال ۲۰۱۹ است.

قرارداد روسیه و ترکیه برای اس-۴۰۰ حدود ۲.۵ میلیارد دلار برای ترکیه هزینه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • موضع‌گیری وزیر بهداشت عراق درباره مجروحان در غزه
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • اردوغان وارد عراق شد
  • ترکیه رهگیری موشک‌ های ایرانی را تکذیب کرد
  • هنیه: موضع اسرائیل علیه ترکیه، «وقاحت سیاسی» است