Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌ها، تجهیزات آبیاری ، ادوات و ماشین آلات کشاورزی دام و طیور، آبزیان و صنایع وابسته در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  اظهار کرد: امیدواریم استقبال خوبی از این نمایشگاه انجام شود چرا که تولید کنندگان داخل کشور محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند و بهره برداران می‌توانند با توجه به نیاز خود دستگاه‌های مورد نظرشان را در کمترین زمان ممکن با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت بانکی و خط اعتباری ویژه‌ای که اختصاص یافته است خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود : کشاورزی و دامپروری و صنعت طیور استان  سال به سال خود را با تکنولوژی و فن آوری‌های روز جهانی وقف می‌دهد و سعی و اهتمام دست اندرکاران تولید نیز بر این است تا آخرین تکنولوژی روز دنیا در اختیار بهره برداران و تولید کنندگان قرار بگیرد. اساتید دانشگاه‌های استان در کنار صاحبان صنعت علم و فن ماشین آلات کشاورزی سعی و اهتمام ویژه‌ای به افزایش ضریب مکانیزاسیون در تراز ملی دارند  و در تلاش هستند تا آخرین تکنولوژی و فن آوری را در صنعت دام و طیور و زنبور عسل وزراعت و باغبانی در اخیتار تولید کنندگان قرار دهند.

نیکشاد بیان کرد: کشاورزی استان در حال حاضر با چالش‌های مهمی روبروست, فرسایش خاک‌های کشاورزی از یک طرف و محدودیت منابع آب‌های جاری و زیرزمینی از طرف دیگر این ضرورت را ایجاد می‌کند که بهره برداران با استفاده از ماشین آلات مدرن و بروز شده جهانی با حداقل آب مصرفی حداکثر محصول را درواحد سطح تولید کنند و با بکارگیری شیوه‌های نوین علمی با استفاده از دستگاه‌ها و ادوات مناسب کشاورزی جلوی فرسایش آبی و بادی خاک را بگیرند و خاک را به عنوان یک سرمایه ملی حفاظت و به نسلهای آینده تحویل دهند.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات و معضلاتی که بخش کشاورزی استان با آن روبروست خام فروشی تولیدات کشاورزی است به همین دلیل گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی یکی از ضروریات توسعه بخش کشاورزی استان است.

انتهای پیام/ع

خام‌فروشی محصولات کشاورزی معضل جدی تولید در اردبیل است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، محمد رشیدی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: باران نعمت الهی است و در سنوات گذشته با خشکسالی شدید مواجه بودیم، اما به لطف خداوند در سال جاری بهار پر بارشی را در حال طی کردن هستیم و شاهد حجم قابل توجهی از نزولات جوی بودیم. عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر با آبخیزداری و آبخوان داری نتوانیم از ظرفیت بارندگی‌ها استفاده کنیم موجب خسارت می‌شود، ادامه داد: بارشی که می‌تواند بهترین منبع برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی و دامپروری و همچنین پرورش آبزیان باشد می‌تواند زیان به همراه داشته باشد. وی با تاکید بر اینکه پس از سپری کردن شرایط سخت سال‌های خشکسالی نتوانستیم از بارندگی‌ها استفاده کنیم و به روان آب و سیل تبدیل شد و خسارت‌های جدی به روستا‌ها زد، عنوان کرد: در برنامه هفتم پیشرفت احکام بسیار خوبی برای آبخیزداری و آبخوان داری مصوب کردیم و در قوانین بودجه چهارسال گذشته نیز منابع خوبی را برای آبخیزداری و آبخوان داری مدنظر قرار دادیم، اما دولت در این قسمت سرعت کم و در برخی موارد ترک فعل دارد. رشیدی با بیان اینکه تلاش و سرعت دولت در حوزه آبخیرداری باید بیشتر شود و منابع بیشتری بر اساس قانون بودجه به این حوزه تخصیص دهد، زیرا هم اکنون میزان تخصیص بودجه به بخش آبخیزداری کم است، تصریح کرد: در سال‌هایی که به شدت کمبود منابع آبی داریم اگر می‌خواهیم در تولید محصولات کشاورزی و دامپروری صاحب جایگاه شویم و برای کشور اشتغال ایجاد کنیم و درآمد ناخالص ملی را افزایش دهیم و به توسعه اقتصادی مدنظر برسیم باید آبخیزداری و آبخوان داری در دستور کار دولت قرار بگیرد. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: احکامی که در برنامه هفتم پیشرفت در حوزه آب و کشاورزی مصوب کرده‌ایم برای تقویت آبخیزداری و آبخوان داری است و امیدواریم اعتبارات آن در بودجه‌های سنواتی تخصیص و در دستورکار دولت قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • سهم ۰.۳ درصدی ایران از صادرات صنایع غذایی جهان
  • ایران ۰.۳ درصد صادرات صنایع غذایی جهان را انجام می‌دهد
  • ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری
  • لزوم گسترش اکتشافات مس با روش‌های نوین
  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود
  • ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد