Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@01:58:35 GMT

پریشانی به مرگ می انجامد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۸۰۲۵۳

روانشناسان تاکید دارند که سطح بالای پریشانیِ روانی، خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.
به گزارش صدای ایران از ایسنا، نتایج یک تحقیق حاکی از آن است که پریشانیِ روانی ناشی از افسردگی و اضطراب بر خطر ابتلا به مشکلات قلبی - عروقی از قبیل حمله قلبی و سکته مغزی تاثیر می‌گذارد.
گروهی از محققان انگلیسی و استرالیایی به ارزیابی رابطه بین پریشانی روانی با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موضوع تاثیر سلامت روان بر خطر ابتلا به بیماری قلبی - عروقی جدید نیست. در حقیقت، بررسی‌های متعددی به منظور فهم بهتر از تاثیر فاکتورهای روانی بر سلامت جسمی انجام شده است.
در مطالعه جدید، محققان به ارزیابی اطلاعات ۲۲۱ هزار و ۶۷۷ فرد ۴۵ سال به بالا و با تمرکز بر سطح پریشانی و سلامت قلب و عروق در آنان پرداختند.
به گزارش مدیکال نیوز تودی، این مطالعات نشان داد که پریشانی روانی بر خطر حملات قلبی و سکته مغزی مستقل از فاکتورهای دیگر تاثیر می‌گذارد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پریشانی مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۰۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد

 اسد و الزیانی در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و «تلاش‌های بحرین برای برگزاری موفق نشست سران عرب را که قرار است ماه آینده (میلادی) برگزار شود»، بررسی کردند.

وزیر خارجه بحرین و رئیس‌جمهور سوریه مهمترین موضوعات مندرج در دستورکار این نشست را بررسی کردند؛ به نحوی که در راستای منافع مشترک کشور‌های عربی باشد و با چالش‌های کنونی نیز مقابله کند.

بشار اسد خطاب به الزیانی گفت که باید همبستگی کشور‌های عربی و اقدامات مشترک بین آنان تقویت شود تا ثبات در منطقه برقرار گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها