Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به حرفهای انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات مبنی بر اینکه جنگ ها با خود دردهایی به همراه دارد و این اجتناب ناپذیر است؛ این گونه واکنش نشان داد: چه طرفهایی این جنگها را به پا می کنند؟ آیا آمریکا، عربستان، انگلیس، امارات، اسرائیل و متحدانش نیستند که علیه یمن، افغانستان، عراق و سوریه جنگ به راه می اندازند و مرتکب جنایات جنگی می شوند و هنوز شواهد جنایات آنها آشکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همزیستی مشترک، حفظ آرامش و امنیت و ثبات مفهومی کلی است که نمی توان مفهوم کشورهای پیشرفته ای که بر توسعه به جای جنگ تکیه می کنند و احترام به دیگری به جای شعله ور کردن آتش جنگ و ساختار اقتصادی را مورد توجه قرار می دهند نه فقیر کردن دیگران و نابودی زیرساخت دیگران را، از آن استنباط کرد.

شایان ذکر است که روز گذشته انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات مدعی شده بود: هر بحرانی چالشهای سیاسی و انسانی به دنبال دارد اما اساس در بحران یمن اقدام ائتلاف در ایفای نقش خود برای بازگردانیدن دولت یمن و حفظ آینده منطقه از نفوذ ایران است. این اولویت ما است و بر این اساس در راستای موضوعات انسانی و جوانب دیگر حرکت می کنیم.

وی درباره گزارش کارشناسان سازمان ملل نیز از پاسخ به آن خبر داد و گفت: جنگها با خود آلام و رنجهایی به همراه دارد و افغانستان و عراق و سوریه گواه آن است اما در نهایت ما مسئول امنیت و ثبات خود هستیم و این برای ما اولویت دارد.

کد خبر 4388952

منبع: مهر

کلیدواژه: انور قرقاش محمد علی الحوثی یمن مردم علیه احتکار ایالات متحده آمریکا روسیه سوریه رژیم صهیونیستی عراق فلسطین ایران ترکیه افغانستان دونالد ترامپ عربستان سعودی جنگ 2015 یمن آلمان سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد

رهبر انصارالله یمن امروز (پنج‌شنبه) در سخنرانی اظهار کرد که آمریکا برخلاف اظهارات فریبکارانه مقاماتش به دنبال ادامه جنگ نسل‌کشی در نوار غزه است و جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های این کشور کذب ادعاهای مقامات کاخ سفید را آشکار کرد.

به گزارش ایسنا، «عبد الملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود گفت: صحبت درباره گورهای جمعی در غزه گسترده شده است و ۱۴۰ قبر توسط دشمن صهیونیستی حفر شده است. دشمن صدها فرد را اعدام و آنها را در گورهای جمعی دفن کرد و مرتکب جنایت نسل‌کشی علیه بیماران و پرسنل پزشکی شد.

طبق گزارش شبکه المیادین، الحوثی درباره بندر شناور آمریکا در غزه نیز تاکید کرد: آمریکایی‌ها تحت عنوان اسکله شناور به دنبال فراهم کردن زمینه حضور نظامی برای خود و انگلیسی‌ها هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند از طریق گذرگاه دریایی کمک‌های ارائه شده به ملت فلسطین در نوار غزه را کنترل کنند و جاه‌طلبی‌هایی برای کسب ثروت دارند. آمریکایی‌ها مخالف آتش‌بس بوده و خواهان ادامه نسل‌کشی در غزه هستند.

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از اظهاراتش به اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا و تظاهرات همبستگی دانشجویان با ملت فلسطین نیز اظهار کرد: از ۲ هفته پیش، دانشجویان در ۷۹ دانشگاه آمریکایی در حال تظاهرات هستند و فعالیت آنها به دانشگاه‌های دیگر گسترش یافته و آنها خواستار پایان دادن به تجاوز به غزه شدند.

وی در این باره ادامه داد: نهادها و سازمان‌های حامی دشمن در پی این جنبش دانشجویی دیوانه شده‌اند و نتانیاهو آنها را «نازی» توصیف کرد. فعالیت مسالمت‌آمیز دانشجویی مقامات آمریکایی را رسوا و کذب اظهارات آنها را برملا کرد؛ چراکه آنها این فعالیت را تحمل نکردند.

الحوثی اضافه کرد: جهان امروز شاهد گستردگی خشونت بیش از حد و تلاش برای تحقیر و ارعاب در جریان دستگیری دانشجویان غیرمسلح و برخی از اساتید دانشگاه در آمریکاست و عملیات بازداشت و ارعاب در دانشگاه‌های آمریکا بیشتر شبیه حمله نظامی اراذل و اوباش به دانشجویان دختر و پسر است.

وی ادامه داد: دستبند زدن و توهین به یک زن با درجه استادی نشان‌دهنده فریبکاری آمریکا و لبیک به ندای دستیابی به حقوق و آزادی‌هاست. نگرانی آمریکا از جنبش دانشجویی و رفتار خشونت‌آمیز با تظاهرکنندگان، مؤید تأثیر این جنبش است.

الحوثی در انتقاد به عملکرد برخی کشورهای عربی در قبال جنگ در غزه نیز تاکید کرد: سکوتی که در اکثر کشورهای عربی دیده می‌شود، شرم‌آور است و به هیچ‌وجه با ماهیت تعلق به اسلام و مسئولیت انسانی سازگار نیست.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ ارزیابی صهیونیست‌ها از پاسخ منفی حماس به طرح پیشنهادی
  • تکریم معلم از واجبات الهی است
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • یمن: با آتش بازی نکنید