Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@07:55:09 GMT

لزوم افزایش نقش دانشگاه آزاد در ایجاد تمدن نوین اسلامی

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۸۰۵۷۵

لزوم افزایش نقش دانشگاه آزاد در ایجاد تمدن نوین اسلامی

دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و نقش اساسی و مهم دانشگاه‌ها در راستای تحقق تمدن اسلامی در کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید در ایجاد تمدن نوین اسلامی سهم بیشتر و مهم‌تری را به خود اختصاص دهد و در این حوزه نقش‌آفرینی بیشتری کند.

مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در بندرعباس از چهار عنصر دین، عقلانیت، علم و اخلاق به عنوان اصلی‌ترین پایه‌های تمدن اسلامی یاد کرد و افزود: «مسئولان دانشگاه باید بتوانند با تقویت این فاکتورها در دانشجویان و قشر جوان جامعه، زمینه‌ساز تحقق این رویداد مهم در نظام مقدس اسلامی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس واحد بندرعباس نهادینه‌کردن فرهنگ اسلامی و ایجاد فضای انقلابی در دانشگاه را از رسالت‌های مهم متولیان فرهنگی در دانشگاه عنوان کرد و گفت: «مشارکت‌دادن دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و فعال‌کردن کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و گفتمان دانشجویی از رسالت‌های مهمی است که باید در دانشگاه به آن توجه ویژه‌ای شود.»

وی دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاهی مردمی و از بزرگترین ثمرات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: «باید تلاش شود تا این دانشگاه همچون گذشته در اعتلای نظام مقدس اسلامی و رشد و توسعه کشور ارزش‌آفرینی کند.»

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه هرگز نباید از دسیسه‌های دشمن برای کمرنگ‌کردن انقلاب غافل ماند، افزود: «اشاعه فرهنگ غربی، انحرافات فکری، خارج‌کردن جوانان از ریل پیشرفت و بی‌انگیزه کردن آنان در ادامه راه از جمله برنامه‌هایی است که دشمنان به آن چشم طمع دوخته‌اند و باید با روشنفکری آنها را خنثی و از پیش رو برداریم.»

مهدی باقری امنیت و اقتدار کشور را حاصل ایستادگی، تلاش، پشتکار و امید به آینده دانست و گفت: «امنیت، اقتدار و افتخارات ایران اسلامی در زیر چتر الطاف الهی در دیگر کشورهای دنیا نشان‌دهنده وحدت اسلامی و حرکت مردم در مسیر انقلاب است.»

رئیس واحد بندرعباس با تاکید بر تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی و تولید محصولات داخلی در دانشگاه افزود: «راه‌اندازی و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از ایده‌های نو و تبدیل علم به محصول از دیگر برنامه‌هایی است که باید از قالب شعار خارج و جامه عمل پوشانده شود.»

باقری انتصاب سرپرست جدید دانشگاه آزاد را به فال نیک گرفت و ادامه داد: «دکتر طهرانچی می‌تواند دانشگاه آزاد اسلامی را با مدیریت توانمند خود به اهداف اصلی که همان رسیدن به توسعه پایدار و قراردادن در ردیف دانشگاه‌های معتبر دنیا با تولیدات علمی بالاست، قرار دهد.»

انتهای پیام/4062/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست.

حسین باهوش در حاشیه دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه با وی به ایسنا گفت: هر چه قدر بتوانیم چتر حوزه دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی را در شهرستان باز کنیم، قطعاً هویت منطقه حفظ و ظرفیت‌های شهرستان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه درخصوص روند احیای دانشگاه پیام نور و اقدامات انجام شده در این حوزه، بیان کرد: ۲ سال پیش با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده دانشگاه پیام نور رشتخوار که در آستانه جمع‌آوری بود با ۱۵۰ دانشجو مجدداً احیا شد و امسال قریب به ۵۰۰ دانشجو دارد.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه همین امر باعث شد این دانشگاه رتبه برتر جذب بیشترین دانشجو در استان را از آن خود کند، اذعان کرد: ما به جد پیگیر راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان رشتخوار هستیم و با تمام توان و ظرفیت برای فعال شدن آن تلاش خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: رشته‌های تحصیلی که مورد نیاز شهرستان است باید توسط کارشناسان شناسایی شود و همان رشته‌ها آموزش داده شوند.

باهوش خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با آموزش و پرورش، مدیران شرکت‌های فولادی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار گردید قرار بر این شد که نیروهای بومی مرتبط با نیاز شهرستان آموزش داده شوند و به محض راه‌اندازی صنایع فولادی، نیروها به شرکت‌های مربوطه تزریق شوند.

فرماندار رشتخوار در ادامه افزود: رشتخوار در حال پیشرفت و توسعه در مسیر صنعتی شدن است و در آینده نزدیک منطقه متحول شده و چرخه‌های تولید فولاد راه‌اندازی خواهند شد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی می‌طلبد به سمت رشته‌های تحصیلی فنی و مهندسی پیش برویم و نیروهای ماهر برای شهرستان آموزش دهیم.

باهوش راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: هدف دانشگاه آزاد باید تربیت دانشجو در این منطقه باشد که در ابتدا باید رشته‌های مرتبط شناسایی شده و بعد فضاهای آموزشی لازم و اساتید مربوطه تأمین شوند.

وی با بیان اینکه رشتخوار سرشار از استعدادهای ناب علمی و جوانان مستعد است، اذعان کرد: ارتقای توان کمی و کیفی دانشگاه‌ها در جای جای این شهرستان ضروری است و باید در اولویت اول برنامه‌های توسعه‌ای مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • مسابقات آزاد تپانچه جوانان؛ تمدن بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی