Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@16:55:06 GMT

پاسخ دندان شکن «الحوثی» به موضع گیری مقام اماراتی

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۸۱۳۲۴

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به حرفهای انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات مبنی بر اینکه جنگ ها با خود دردهایی به همراه دارد و این اجتناب ناپذیر است؛ این گونه واکنش نشان داد: چه طرفهایی این جنگها را به پا می کنند؟ آیا آمریکا، عربستان، انگلیس، امارات، اسرائیل و متحدانش نیستند که علیه یمن، افغانستان، عراق و سوریه جنگ به راه می اندازند و مرتکب جنایات جنگی می شوند و هنوز شواهد جنایات آنها آشکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همزیستی مشترک، حفظ آرامش و امنیت و ثبات مفهومی کلی است که نمی توان مفهوم کشورهای پیشرفته ای که بر توسعه به جای جنگ تکیه می کنند و احترام به دیگری به جای شعله ور کردن آتش جنگ و ساختار اقتصادی را مورد توجه قرار می دهند نه فقیر کردن دیگران و نابودی زیرساخت دیگران را، از آن استنباط کرد.

شایان ذکر است که روز گذشته انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات مدعی شده بود: هر بحرانی چالشهای سیاسی و انسانی به دنبال دارد اما اساس در بحران یمن اقدام ائتلاف در ایفای نقش خود برای بازگردانیدن دولت یمن و حفظ آینده منطقه از نفوذ ایران است. این اولویت ما است و بر این اساس در راستای موضوعات انسانی و جوانب دیگر حرکت می کنیم.

وی درباره گزارش کارشناسان سازمان ملل نیز از پاسخ به آن خبر داد و گفت: جنگها با خود آلام و رنجهایی به همراه دارد و افغانستان و عراق و سوریه گواه آن است اما در نهایت ما مسئول امنیت و ثبات خود هستیم و این برای ما اولویت دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۱۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن: با آتش بازی نکنید

«محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن بامداد چهارشنبه خطاب به متجاوزان به یمن نوشت:با آتش بازی نکنید.

به گزارش مشرق، الحوثی در صفحه شخصی خود در شبکه احتماعی ایکس نوشت: با آتش بازی نکنید؛ بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید، ذخایر استراتژیک سلاح‌های بازدارنده را در اختیار داریم؛ بسیار بیشتر از میزانی که فکر می‌کنید؛ چه به لحاظ تعداد، تنوع و کیفیت.

سخنان الحوثی ساعاتی پس از انتشار لحظه حمله پهپادی نیروهای مسلح یمن به کشتی سیکلادیس (CYCLADES) صورت می گیرد.

این کشتی که عازم بنادر فلسطینی اشغالی بود، با چندین فروند پهپاد در دریای سرخ و بامداد دیروز سه شنبه هدف حمله قرار گرفت.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه شنبه با تأیید حمله به کشتی عازم سرزمین های اشغالی و با بیان اینکه این عملیات موفقیت آمیز بود، افزود: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه کشتی سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • یمن: با آتش بازی نکنید
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد