Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@07:38:08 GMT

برداشت انجیر از باغات شهرستان پلدختر

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۸۱۴۲۹

برداشت انجیر از باغات شهرستان پلدختر

شهرستان پلدختر تنهاقطب تولید انجیر سیاه در کشور معرفی شده و انجیر این منطقه به اقصی نقاط کشور و خارج از کشور نیز صادر می‌شود.انجیر محصول استراتژیک این شهرستان است که باید برند سازی شود.منطقه زیودار با ۱۲روستا و جمعیتی بالغ‌بر ۵ هزار نفر سالانه۲۰هزار تن انجیر تولید می‌کند.سطح زیر کشت این محصول هزار تن است و ۸۵۵هکتار باغ انجیر بارور در منطقه بن لار و زیودار وجود دارد که حدود ۹۲درصد انجیر سیاه استان لرستان و۳۰درصد بازار انجیر سیاه کشوردر این منطقه تأمین می‌شود که حدود ۲۰۰میلیارد تومان ارزآوری دارد

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید اولین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی برای صنایع فروسیلیس کشور در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ فرج الله معماری رئیس هیات مدیره گروه صنعتی آریاترانسفو در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این دو دستاورد جدید صنعت برق در کشور با تکیه بر توان و تخصص جوانان توانسته است بطور متوسط ۲۰ تا ۴۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی ایجاد کند.
وی افزود: بسیاری از صنایع بزرگ نظیر فولاد و فروسیلیس و فروآلیاژ با مشکلات متعدد خرید و واردات و خدمات پس از فروش و تامین قطعات ترانسفورماتور‌های کوره قوس الکتریکی از نوع مستغرق (SAF) در شرایط سخت تحریم مواجه بودند که این محصول هم اکنون با توان ۵۰ مگا ولت آمپر بصورت بانک سه فاز برای خودکفایی کشور با استفاده از طراحی دانش بنیان بر اساس نیاز صنایع داخلی بصورت ۱۰۰ درصد بومی سازی شده است.
به گفته وی این محصول برای نخستین بار طبق سفارش شرکت فروآلیاژ ماد با جریان فشار ضعیف ۱۲۶ کیلو آمپر، دارای خنک کنندگی با مبدل‌های خاص هواخنک و خروجی‌های آبگرد، سیستم یکپارچه کنترل و کلید تنظیم ولتاژ طراحی و ساخته شده است که هم اکنون دانش کامل فنی آن برای تولید در هر ابعاد و ولتاژ مورد نیاز صنایع مختلف در اختیار متخصصان داخلی است که با کیفیتی بالاتر از نمونه‌های وارداتی، با استاندارد‌های بین المللی حتی امکان صادرات آن نیز فراهم شده است و پیش از این برای خرید خارجی آن سالانه تا ۵ میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این صنعتگر برق کشور یکی از نیاز‌های ضروری خطوط تولید این محصول را تامین سیم بافته بکار رفته در ترانس‌های فوق توزیع و قدرت با پیشینه وارداتی حدود ۴۰ ساله در ایران دانست و گفت: این گروه صنعتی با راه اندازی خط تولید سیم بافته علاوه بر برطرف کردن نیاز ۱۳۰۰ تنی سالانه خود قادر است با عرضه داخلی به صنایع کشور از واردات سالانه ۱۵ میلیون دلاری آن نیز جلوگیری کند البته این محصول به حدی در این صنعت پر کاربرد است که تا ۲ و نیم برابر نیاز داخلی نیز ظرفیت تولید وجود دارد که در صورت تامین از خارج حدود ۴۰ میلیون دلار ارزبری خواهد داشت.
به گفته معماری از نظر فنی نیز تولید این سیم بافته‌ها تا ۷۰ رشته در این شرکت، علاوه بر مزایای هزینه‌ای، کاهش زمان تولید سیم پیچ، جلوگیری از اتلاف انرژی الکتریکی در ترانس ها، ارتقاء قابلیت سیم پیچ در اتصال کوتاه و در نتیجه کاهش زمان تحویل محصول نهایی و کاهش قیمت تمام شده را در پی دارد.

دیگر خبرها

  • خسارت سرمازدگی به باغات چغاله خفر + فیلم
  • ستاد مدیریت بحران پلدختر تشکیل جلسه داد
  • برداشت شکوفه‌های بیدمشک در آذربایجان غربی آغاز شد
  • امسال بیش از ۲.۵ میلیون لیتر عرق بیدمشک در آذربایجان غربی تولید می شود
  • «بیدمشک»پیام آور بهار در ارومیه/ کشت بیدمشک در ۶۰ هکتار
  • اصلاح و بازسازی خطوط فرسوده و قدیمی شهرستان پلدختر
  • کشت هزار نهال در رحمت آباد ریگان
  • برداشت بیش از ۲۰۰ هزار تن ذرت در داراب
  • تولید اولین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی برای صنایع فروسیلیس کشور در سمنان
  • تولید روکش سرامیکی تاج دندان در پژوهشگاه مواد و انرژی