Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: در ابتدای دهه ۹۰ تعداد افراد بی‌سواد استان قم ۴۴ هزار نفر بوده که با تلاش‌های صورت گرفته این رقم امروز به ۳۳ هزار نفر کاهش‌یافته است. ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدرضا هاشمی امروز در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی که در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی‌های درست و منطقی درصد بی‌سوادی را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تحولات عظیم کشور در مسئله سوادآموزی افزود: درصد زنان باسواد قم در قبل از انقلاب اسلامی در حدود 34 درصد بود که امروز این آمار به بیش از 87 درصد افزایش پیداکرده است همچنین درصد مردان باسواد نیز از 64 درصد قبل از انقلاب اسلامی به 93 درصد افزایش پیداکرده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تأکید بر برخی از نتایج مثبت تشکیل نهضت سوادآموزی گفت: قبل از انقلاب اسلامی درصد افراد باسواد شهرنشین 53درصد بود که امروز به بیش از 90 درصد افزایش پیداکرده است، همچنین درصد افراد باسواد روستاهای کشور در قبل از انقلاب 30 درصد بوده که در حال حاضر به بیش از 80 درصد افزایش یافته است.

هاشمی با ابراز خرسندی از کاهش آمار بی‌سوادی در استان قم ادامه داد: در ابتدای دهه 90 تعداد افراد بی‌سواد استان قم 44 هزار نفر بوده که با تلاش‌های صورت گرفته این رقم امروز به 33 هزار نفر کاهش‌یافته است.

وی با بیان اینکه باید در مسیر ریشه‌کنی بی‌سوادی در قم باشیم، تصریح کرد: از فرصت تبلیغی ایام محرم و صفر می‌توان در ایجاد میل و رغبت عمومی به سوادآموزی استفاده کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره اهمیت برگزاری کلاس‌های سوادآموزی در سطح روستاهای استان خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌هایی که باید در استان قم دنبال شود توجه به برگزاری کلاس‌های سوادآموزی در سطح روستاهای استان است.

هاشمی ادامه داد: شورای پشتیبانی از سوادآموزی باید طرحی را برای کاهش بی‌سوادی در سطح شهر و روستاهای استان تدوین کرده و در اختیار مسئولان استانی قرار دهد، جلسات شورای سوادآموزی باید به صورت مستمر برگزار شود.

وی عنوان کرد: یکی از راهکارهای مناسب در ایجاد میل و علاقه در بین شهروندان استفاده از افراد صاحب نفوذ اجتماعی و فرهنگی و معرفی افراد موفق در این عرصه بوده که امروزه به درجات قابل‌توجه علمی دست پیداکرده اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تأکید بر اهمیت سواد در افزایش بار فرهنگی جامعه ابراز کرد: اگر سطح سواد جامعه افزایش پیدا کند سطح فرهنگی جامعه در عرصه‌های مختلف افزایش پیدا می‌کند.

هاشمی با تأکید بر درصد باسوادی مردم قم ابراز کرد: بیش از 91 درصد از مردم قم باسواد هستند که باید برای ریشه کردن کامل بی‌سوادی در قم تلاش شود.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲.۵ درصدی، به زیر کانال ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رفت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228116 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • بازداشت شیادان بی‌سواد در نقاب دلسوزان مجازی کنکور
  • بازداشت شیادان بی سواد در نقاب دلسوزان مجازی کنکور
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • ۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!