Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، دکتر پرویزیان در این پیام خاطرنشان کرد: فرارسیدن هفته بانکداری اسلامی را که یادآور تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا توسط مجلس شورای اسلامی در سال ١٣٦٢ است به همکاران پرتلاش خود در شبکه بانکی و کلیه فعالان اقتصادی تبریک عرض می کنم و امیدوارم که با همت و عزم ملی و اصلاح قوانین، شرایط اقتصادی کشور در مسیری قرار گیرد که موجبات تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین خروج از رکود و رشد اقتصادی و جلب رضایت مشتریان فراهم شود و با استفاده از ظرفیت های عملیاتی نشده این الگوی منطبق بر شریعت، بتوانیم الگوهای تامین مالی اسلامی را بین المللی نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی افزود: پس از پيروزي انقلاب اسلامي و تغيير روابط اجتماعي و تغيير قوانين غيراسلامي، بـازار پـول و سرمايه، به ويژه نظام بانكي نيز دستخوش دگرگوني اساسي شد كـه تصـويب و اجـراي قـانون عمليات بانكداري بدون ربا، از مصاديق روشن آن به شمار مي آید. اکنون با گذشت چندین سال از تصویب و اجرای قانون عملیات بانکداری بدون ربا، فرصت مناسبی برای مطالعه و ارزیابی آن در اختیار مااست که با برطرف کردن خلاها و اشکالات واصلاح و تکمیل آن، بتوان گام های موثری در مسیر اصلاح ساختار نظام بانکی برداشت.
مدیرعامل بانک پارسیان تصریح کرد: اگر چه حذف ربا از فعالیت های بانکی، مهم ترین رکن بانکداری اسلامی است اما برای توسعه حوزه نفوذ بانکداری بدون ربا لازم است که متناسب با تحولات بانکداری جهان، تغییر تعریف و جایگاه پول، سپرده ها و تسهیلات نسبت به تحول در عقود، خدمات، روش ها و استانداردها، قوانین و مقررات نیز اصلاح شود.
اجرای بانکداری اسلامی علاوه بر دغدغه مراجع و علما، نیازمند عزم و اراده همگانی مدیران، کارکنان و لایه های گوناگون و مسئولین ارشد نظام بانکی، مسئولین اقتصادی کشور، دولتمردان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضایی کشور و... می باشد تا با تبیین و ترویج رویکرد متناسب با حذف ربا، موجبات پیاده سازی بانکداری اسلامی در کشور را فراهم آورند. فلذا موضوع اجرای صحیح بانکداری اسلامی فقط مختص نظام بانکی، مدیران و کارکنان بانکی نیست، بلکه همه مسئولیت دارند تا بانکداری اسلامی با ابعاد وسیع آن در کشور عملیاتی شود .

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول

طبق آمار بانک مرکزی، میانگین وزنی نرخ بهره بین بانکی در هفته‌ای که گذشت نسبت به هفته قبل‌تر از ۲۳.۵۲ درصد به ۲۳.۵۱ درصد در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه رسید. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان