Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@01:48:54 GMT

12 مهاجر غیرقانونی در سواحل موغلای ترکیه نجات یافتند

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۸۳۳۴۵

12 مهاجر غیرقانونی در سواحل موغلای ترکیه نجات یافتند

آنکارا- ایرنا- نیروهای گارد ساحلی ترکیه 12 مهاجر غیرقانونی و تبعه خارجی را که سوار بر یک قایق بادی قصد عبور غیرقانونی به سمت یونان را داشتند، از غرق شدن در دریای اژه و مرگ نجات دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این مهاجران غیرقانونی که تبعه کشورهای سوریه و فلسطین بودند، در سواحل شهرستان بودروم استان موغلا نجات یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیروهای ژاندارمری، گارد ساحلی و یگان های مرزی ترکیه در سال جاری میلادی برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به سمت اروپا در سراسر این کشور، اقدامات وسیعی را آغاز کرده اند که همچنان ادامه دارد.
بر اساس قرارداد بین ترکیه و اتحادیه اروپا که در سال 2016 میلادی به امضا رسیده، مقرر شده است که ترکیه جلوی مهاجرت پناهجویان به سمت اروپا را بگیرد.
کمیسیون اتحادیه اروپا اواخر اسفند 96، پیشنهاد بسته جدیدی برای حمایت از پناهجویان به مبلغ سه میلیارد یورو را به ترکیه ارائه کرد که پرداخت این بسته حمایتی در جلسه ماه میلادی گذشته سران اتحادیه اروپا به تصویب رسید.
اتحادیه اروپا پیش از این و در سال 2016 ارائه بسته حمایتی سه میلیارد یورویی را به ترکیه تصویب کرده بود که بنا به اعلام مقامات ترکیه، تاکنون تنها 850 میلیون یورو از این مبلغ پرداخت شده است.
حدود سه ماه پیش نیز اتحادیه اروپا اعطای یک کمک سه میلیارد یورویی جدید به ترکیه را برای جلوگیری از مهاجرت پناهجویان به اروپا تصویب کرد.
سواحل ترکیه در دریای مدیترانه و به خصوص دریای اژه مابین ترکیه و یونان از جمله معابر دریایی انتقال پناهجویان و از محل های عبور غیرمجاز و پرمخاطره مهاجران به سمت اروپا و یونان محسوب می شود.
انتقال مهاجران به سمت اروپا در مسیرهای دریایی با استفاده از قایق ها و تجهیزات غیراستاندارد انجام می شود.
انتقال مهاجران غیرقانونی به اروپا توسط گروه های قاچاق انسان انجام می شود که با مخاطره غرق شدن در آب دریا و نیز گرفتار شدن در دست قاچاقچیان انسان و دزدان دریایی همراه است.
خاورم/1905

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه پناهجويان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند

وزیر امور خارجه اسپانیا اطمینان داد که نه اتحادیه اروپا، نه ناتو و نه مادرید برای هیچ جنگ فرضی آماده نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، «خوزه مانوئل آلبارس» وزیر خارجه اسپانیا در مصاحبه‌ای با ایستگاه رادیویی SER گفت: اتحادیه اروپا هر کاری از دستش بر بیاید برای دوری از جنگ انجام می‌دهد.

به نقل از خبرگزاری تاس، وی ادامه داد: نه اتحادیه اروپا و نه ناتو یا اسپانیا خودشان را برای هیچ جنگی آماده نمی‌کنند چون هیچ‌کدام از ائتلاف‌هایی که اسپانیا عضوی از آن است، تهاجمی نیستند.

این دیپلمات ارشد اسپانیایی همچنین اطمینان داد که مادرید تمایلی برای اعزام سرباز به اوکراین ندارد.

وی افزود، اطلاعاتی درباره سایر کشورها که چنین امکانی را دارند، ندارد و ادامه داد: اوکراین هم درخواست اعزام سرباز نداده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ◄ هفت خدمه لنج باری غرق شده در آب های اطراف جزیره قشم، نجات یافتند
  • بازداشت صد‌ها مهاجر غیرقانونی و قاچاقچی انسان در ترکیه
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • همه مصائب قاره سیاه در سال گذشته؛ از تغییرات اقلیمی تامهاجرت ابدی
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم
  • اتحادیه اروپا و توافقی دیگر برای سرکوب پناهجویان
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • پاکستان اخراج پناهجویان را متوقف کند
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف