Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ دبیرسی ویکمین جشنواره بین المللی کودک ونوجوان در نشستی با خبرنگاران اصفهانی گفت: 420 اثر سینمایی در بخش رقابتی بین الملل به دیبرخانه بزرگترین رویداد فرهنگی کشور ارسال شد که از این تعداد 282 اثر مطابق با مقررات جشنواره ارزیابی و 45 عنوان فیلم در بخش های مختلف انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا رضاداد، استقبال اصفهانی ها را در دوره قبلی این جشنواره بی نظیر توصیف کرد و افزود: نمایش آثار جشنواره قبلی علاوه طبق برنامه جشنواره  در 100سانس فوق العاده هم به روی پرده رفت و این رویداد فرهنگی جای خود را بعنوان سرمایه و نیاز فرهنگی در اصفهان بازکرده است.

وی، تعداد فیلم های بخش رقابتی سینمای ایران را 378 اثر بیان کرد و گفت:  در بخش سینمایی ازجمله 20 اثر داستانی، 10 اثر کوتاه داستانی و 216 اثر کوتاه پویانمایی انتخاب شده است.

دبیرسی ویکمین جشنواره بین المللی کودک ونوجوان، پنج سالن پردیس سینمایی سی تی سنتر ، دو پردیس سینمایی چهارباغ و فلسطین را میزبان نمایش فیلم های این رویداد بین المللی بیان کرد و افزود: در این جشنواره بزرگ فرهنگی امسال آیین  نکوداشت از هنرمندان برجسته کشور بانو فریان بهزاد، زنده یاد ناصر چشم آذروبرادران دالوند همچون کوروش وداریوش کیانوش وفرزاد دالوند  برگزار می شود.

علیرضا رضا داد، آثار بخش غیر رقابتی مجموعه فیلم های کوتاه تولید شده را در اصفهان 15 اثر سینمایی، پنج اثربلند پویانمایی ، هفت اثر کوتاه پویانمایی و هفت اثرکوتاه داستانی بیان کرد و افزود: آثار فیلم سازان به 32 اثر و فیلم های بخش غیر رقابتی بین المللی به 28 اثر رسیده است.

وی گفت: در جشنواره کودک ونوجوان همچنین 10 فیلم ایرانی در بخش های فیلم های سینمایی، کوتاه داستانی، کوتاه پویانمایی بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با آثار غیرایرانی رقابت می کنند.

دبیراین دوره از جشنواره کودک ونوجوان دراصفهان  اعتبار اولیه برگزاری این رویداد فرهنگی را 30 میلیاردریال اعلام کرد و افزود: همزمان با برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در شهر دوستدار کودک اصفهان، از 10 شهریور پنج روز آثار شرکت کننده در این جشنواره در سینماهای منتخب 31 استان و دومنطقه آزاد برای کودکان ونوجوانان ایرانی اکران می شود.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی هم گفت:  ۱۷ استان از جمله  آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، تهران، قزوین، زنجان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، در دو سانس ۱۸ و ۲۰ ، ۱۰ فیلم ایرانی و خارجی این جشنواره شامل وای آمپول، آهوی پیشونی سفید 2، سیمین، سوم شخص غایب، ال کلاسیکو، قهرمان کوچک، لالا کن، پرنسس طلسم شده، تپلی و دوچ را نمایش می‌‌دهند.

ایل بیگی افزود: در دو سانس 18 و 20 فیلم‌های ایرانی و خارجی شازده کوچولو، اردک لی، لکنت، آهوی پیشونی سفید2۲، پرنسس طلسم شده، ضربه فنی، مرغ فلفلی، سوم شخص غایب، قهرمان کوچک و آخرین داستان در۱۴ استان همچون  آذربایجان غربی، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، سمنان، یزد، قم، مرکزی، کردستان، فارس و چهارمحال و بختیاری به همراه مناطق آزاد قشم و اروند اکران می شود.

وی همچنین با ابراز امیدواری از برگزاری شکوهمند این رویداد بین‌المللی همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در کشور تاکید کرد: در صورت دریافت بازخوردهای مثبت، برای برگزاری هفته‌های فیلم کودک و نوجوان در استان‌های کشور با تاکید و اولویت مناطق محروم برنامه ریزی می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان خبرگزاری صداوسیما کودک جشنواره بخش رقابتی سینمایی پروانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهدی رزاز گفت: در زمان وقوع طوفان و بارندگی برخی پرواز‌ها در فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز با تاخیر مواجه شد، اما با عادی شدن شرایط آب و هوایی، پرواز‌ها نیز به حالت عادی برگشته است.

وی افزود: ۳ پرواز بعد از ظهر روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرودگاه اهواز به دلیل شدت بارش باران با تاخیر همراه شد.

رزاز ادامه داد: اکنون همه تیم‌های عملیاتی فرودگاه در حالت آماده‌باش کامل هستند.


مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان می‌گوید: پرواز‌های فرودگاه اهواز بدون هیچ مشکلی در حال انجام است، ولی از مردم درخواست داریم برای دریافت اطلاعات از وضعیت پرواز‌ها با شماره ۱۹۹ تماس بگیرند.

پیش از این اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به فعالیت این سامانه بارشی در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

دیگر خبرها

  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۴ اردیبهشت
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد
  • جشنواره پرواز بادبادک ها در ایوانکی
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۳ اردیبهشت
  • بهروز افخمی و خاطرات یک بازپرس دادگستری