Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندین نهاد و تشکل تونسی با امضای بیانیه‌ای از سازمان ملل خواستند که مانع اعدام "إسراء الغمغام" فعال زن عربستانی شود. ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰ بین الملل آفریقا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های تونسی، چندین تشکل و نهاد تونسی از جمله اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران و انجمن دفاع از حقوق بشر امروز چهارشنبه با امضای بیانیه‌ای از سازمان ملل متحد خواستند که به عربستان سعودی برای جلوگیری از اعدام إسرا الغمغام فعال زن سعودی و همسرش فشار بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"ناجی البغوری" رئیس اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران تونس در این بیانیه که با عنوان "إسراء الغمغام را از اعدام نجات دهیم" به امضای تشکل‌ها و سازمان‌های حقوقی رسیده است گفت: تشکل‌ها و سازمان‌های حقوی تونس شدیدا مخالف اعدام اسراء الغمغام هستند.

وی افزود: جامعه جهانی با سکوت خود در قبال تجاوزهای مستمر و روز افزون علیه حقوق بشر که در عربستان سعودی به وقوع می‌پیوندد با رژیم سعودی تبانی کرده است.

البغوری از دولت تونس خواست که در قبال مسأله إسراء الغمغام موضعی قوی اتخاذ و با تمام قدرت از وی در محافل بین‌المللی دفاع کند.

رئیس اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران تونس گفت که غیر از کانادا سایر کشورها در قبال مسأله این فعال زن عربستانی سکوت پیشه کرده‌اند.

اسراء الغمغام اولین زندانی زن سیاسی در استان قطیف عربستان است که از دسامبر سال 2015 میلادی به علت فعالیت‌های حقوقی در زندان به سر می‌برد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر روز گذشته اعلام کرد که تاکنون حکم اعدام الغمغام صادر و یا اجرا نشده است اما او به همراه همسرش و 4 فعال دیگر در دادگاه مبارزه با تروریسم در حال محاکمه هستند.

از زمان انتخاب محمد بن سلمان به سمت ولیعهد عربستان،  به بهانه اصلاحات اجتماعی و اقتصادی ده‌ها تن از تجار، فعالان، دانشگاهیان، و مبلغان بازداشت شده‌اند. 

این در حالی است که سازمان اروپایی- سعودی حقوق بشر چند روز قبل با صدور بیانیه ای ضمن اشاره به حکم اعدام 51 زندانی سعودی با استناد به حکم دادگاه‌های ناعادلانه نسبت به این وضعیت در عربستان هشدار داد.

بنابر اعلام این سازمان حقوق بشری اکنون 31 سعودی که حکم آنان از سوی دادگاه عالی تایید شده است، هر لحظه با خطر اعدام روبه رو هستند.

انتهای پیام/

R36348/P36447/S8,88,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور، استان‌های ساحلی خزر و قزوین، البرز و تهران رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته شده و علاوه بر مناطق فوق، در شمال شرق کشور نیز بارش رخ خواهد داد.

چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد.

جمعه جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

خلیج فارس و دریای خزر در ۲ روز آینده مواج هستند.

کد خبر 849547 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند