Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تنها چند روز از وقوع دو جنايت جديد و هولناک ائتلاف عربي عليه کودکان يمني در شهرهاي «ضحيان» در استان «صعده» و «الدريهمي» در حديده مي گذرد.
«عبدالعزيز صالح بن حبتور» نخست وزير يمن در تحليلي که در روزنامه رأي اليوم چاپ لندن، منتشر شد مي نويسد، روز 18 مرداد (9 اوت 2018) در تجاوز نظامي ائتلاف عربي ضد يمن به شهر ضحيان، 51 نفر که بيشتر آنها دانش آموز بودند، شهيد و بيش از 77 غيرنظامي که نزديک محل حمله هوايي به اتوبوس حامل اين دانش آموزان حضور داشتند، زخمي شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنين روز اول شهريور(23 اوت 2018)، 26 کودک و زن يمني که از بيم حملات هوايي متجاوزان به شهر الدريهمي در حال فرار بودند، هدف قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.
اين دو جنايت هولناک که جهان را تکان داد، در نوع خود بي سابقه نبوده اند چنانچه پيش از آن نيز
سازمان هاي حقوق بشري داخلي و بين المللي جنايات ائتلاف عربي ضد يمن را محکوم کرده اند.
محکوم شدن جنايات آل سعود، هيچ تاثيري بر وجدان مسوولان سياسي عربستان سعودي و امارات
سازمان ملل متحد نيز دو جنايت اخير ائتلاف عربي را که در مدت يک ماه (اوت 2018) در يمن رخ داد، محکوم کرد؛ اما واکنش هاي جهاني و محکوم شدن اين جنايات، هيچ تاثيري بر وجدان مسوولان سياسي عربستان سعودي و امارات و کساني که دستور قتل عمد کودکان يمني را از اتاق هاي عمليات جنگي صادر مي کنند، نداشته است.
اما نکته شگفت آور اين است که همه اين جنايات در ايام عيد قربان و زماني که ميليون ها نفر از حجاج در مشاعر حج در حال انجام فريضه حج بودند، رخ داده است، در حالي که خداوند قتل را در اين ايام به طور مطلق حرام کرده است.
به اعتقاد افکار عمومي يمني و منطقه اي و حتي بين المللي، پس از وقوع هر جنايت هولناک متجاوزان در يمن، رسانه هاي خبري کشورهاي متجاوز مي کوشند درباره اين جنايات دروغ پراکني کرده و حتي اساسا وقوع آنها را تکذيب کنند و اگر نتوانند حقايق را انکار کنند، با ابراز تاسف چنين وانمود مي کنند که اين حملات به اشتباه رخ داده است.
اما نکته قابل توجه در تصميم شوراي امنيت در خصوص بررسي پرونده اين جنايت از سوي کميته تحقيقاتي، آن است که اين کميته نيز توسط کشورهايي تشکيل مي شود که خود مرتکب جنايت شده و به کشتار يمني ها اذعان کرده اند.
به اعتقاد اين متجازوان و همان طور که سخنگوي ائتلاف عربي ضد يمن ادعا کرده است، قربانيان اين جنايت سربازاني هستند که در آينده راهي جبهه هاي جنگ مي شدند.
در اين حال بيانيه رسمي ديده بان حقوق بشر مبني بر اين که بررسي پرونده هاي کشتار غيرنظاميان يمني توسط کميته هاي وابسته به ائتلاف عربي به رهبري عربستان سعودي، فاقد نتايج صحيح، شفاف و بي طرفانه است، به معناي رد تصميم شوراي امنيت سازمان ملل متحد در اين رابطه است.
به اعتقاد سازمان بين المللي حقوق بشر، متهمانِ بيشتر حوادث نظامي که ممکن است در دسته جنايات جنگي قرار گيرند، کشورهايي هستند که با فروش اسلحه و مهمات قديمي و تسليحات ممنوعه بين المللي، با متجاوزان همکاري داشته اند.
چرا از روز 26 مارس 2015 و آغاز تجاوز نظامي عربستان سعودي و متحدانش به خاک يمن، کودکان يمني با چنين جنايات مکرري مواجهند؟
-اول: متجاوزان به سرکردگي عربستان سعودي و امارات، به حفظ جان يمني ها به ويژه کودکان آنها، بي اعتنا هستند.
-دوم: کشوهاي متجاوز به يمن با سازمان هاي حقوق بشري که جسارت داشته اند تا در گزارش هاي تقريبا بي طرفانه خود، آمار قربانيان و حجم جنايات عليه غيرنظاميان را ارائه دهند، با رفتاري وقيح و شرم آور برخورد مي کنند. اين کشورهاي متجاوز به خاطر ثروت خود و پرداخت رشوه به برخي شخصيت هاي با نفوذ کشورهاي استعمارگر غربي و شخصيت هاي سياسي و رسانه اي و حتي بين المللي، به گونه اي رفتار مي کنند که گويا فراتر از قانون حقوق بشر بين المللي هستند.
روشن ترين نمونه اين اقدام، قطعنامه 2216 شوراي امنيت سازمان ملل متحد درباره يمن است که تحت بند فصل هفتم منشور اين سازمان تصويب شد.
-سوم: ائتلاف عربي ضد يمن از برخي از شخصيت هاي اجتماعي و مسؤولان سياسي، قبيله اي، نظامي و رسانه اي يمن که متأسفانه آمادگي خيانت به يمن و خدمت به متجاوزان را داشته اند، سوءاستفاده کرده و برخي از آنها به مزدوراني جيره خوار تبديل شده اند که با سلاح و قلم و با بهايي اندک، به خدمت آنها درآمده اند. از اين رو هر از گاهي مشاهده مي کنيم که برخي از اين مزدوران خيانتکار از تريبون رسانه هاي کشورهاي متجاوز، به دفاع از اين کشورها پرداخته و مدافعان يمني را به خيانت به وطن متهم مي کنند.
آيا اين مسأله فاجعه اخلاقي کم سابقه در جهان به شمار نمي رود؟
-چهارم: تحقيقات دقيق راهبردي و رسانه اي نشان مي دهد که آغاز جنگ عليه يمن با اهداف استراتژيک اقتصادي آغاز شده است که مهم ترين اين اهداف عبارتند از:
الف- تصرف سواحل يمن و اشغال مهم ترين بنادر و جزاير راهبردي اين کشور و نيز کنترل تنگه باب المندب.
ب- کشيدن لوله هاي انتقال نفت خام از صحراي ربع الخالي (در عربستان سعودي) به درياي عرب که از ساليان دراز، يکي از روياهاي دست نيافتني سران آل سعود به شمار مي رفته است.
ج- جلوگيري از اجراي کاوش هاي جديد براي استخراج نفت و گاز و معادني که در برخي استان هاي داراي اين ثروت هاي طبيعي يمن، وجود دارد.
د- با وجود آن که يمن با ثروت انساني خود يکي از کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس است، اما تلاش مي شد تا همچنان کشوري فقير و وابسته به کشورهاي ثروتمند منطقه باقي بماند و بدون اراده در تصميم گيري هاي سياسي خود، در اين زمينه نيز تابع همسايگان عرب خود باشد.
خلاصه آن که:
مردم ساده دل و ستمديده يمن و همچنين کساني که از وطن خود دفاع مي کنند، از علماي مسلمان که کوچه ها و خيابان هاي کشورهاي عربي و اسلامي را پُر کرده اند، مي خواهند تا به پرسش هايي تلخ پاسخ دهند.
مردم يمن با يادآوري وظايف اخلاقي و ديني علماي اسلامي که در منابر مساجد و ميادين، به ارشاد ديگران مي پردازند، خطاب به آنها مي گويند:
«شما (علماء، فقها و مبلغان اسلامي) شب و روز خود را با مشاهده حوادث هولناک يمن و کشتار غيرنظاميان يمني توسط هواپيماهاي جنگي سعودي و اماراتي آغاز کرده و به پايان مي رسانيد و اين در حالي است که حضرت محمد (ص) خاتم پيامبران درباره يمني ها احاديثي داشته است.»
مردم يمن از علماي ديني مي خواهند تا با نصيحت، اعلام نظر و ارائه فتواهايي صادقانه، به سعودي ها و اماراتي هايي که در خون کودکان بي گناه يمني به ويژه در صعده و الدريهمي غرق شده اند، براي خروج از اين جنايت، کمک کنند.
متجاوزان تصور مي کنند که اين اقدامات وحشيانه ممکن است اراده مجاهدان يمني را در همه جبهه ها، شکست دهد در حالي که اين امر هرگز تحقق نخواهد يافت.
مترجم: سيده زهرا محب احمدي
133/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۴۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند

به گزارش جام جم آنلاین، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور با استفاده از چند موشک بالستیک دریایی و همچنین تعدادی پهپاد کشتی تجاری متعلق به اسرائیل با نام ام‌اس‌سی داروین را در خلیج عدن هدف قرار داده است. این مقام نظامی یمن افزود که این عملیات با موفقیت کامل به اهداف خود دست یافت.

گفته شده است که این کشتی اسرائیلی با نام «داروین» متعلق به شرکت «ام اس سی» بوده که در خلیج عدن رفت و آمد داشته است.

سرتیپ یحیی سریع در ادامه همچنین اعلام کرد که نیرو‌های مسلح این کشور تعدادی موشک بالستیک و کروز را به سمت اهداف رژیم صهیونسیتی در بندر ام الرشراش (ایلات) در جنوب سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند.

روز گذشته، «عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی تاکید کرده بود که جبهه یمن و عملیات دریایی این کشور همچنان ادامه دارد و نیرو‌های یمنی می‌کوشند دایره این عملیات را در اقیانوس هند گسترش داده و تقویت کنند. این عملیات به گونه‌ای خواهد بود که هرگز در حساب و کتاب‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و چه بسا کل کشور‌های جهان نمی‌گنجد. طی ۲۰۰ روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: میانگین عملیات ما علیه کشتی‌های مرتبط با دشمن صهیونیستی به یک کشتی در هر ۲ روز رسیده است. بنا به اذعان مدیر اجرایی بندر ام الرشراش در ایلات این بندر به صورت کامل فلج شده است. در نتیجه صادرات رژیم صهیونیستی به میزان ۲۲ درصد و واردات این رژیم به میزان بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است. صهیونیست‌ها به توقف فعالیت‌های بندر ایلات اذعان کرده اند. آن‌ها تاکید کردند که ایلات بدون دریای سرخ نمی‌تواند ادامه حیات داشته باشد و این روند به دلیل حمله‌های موشکی و پهپادی مختل شده است.

وی اضافه کرد: حرکت کشتی‌های آمریکایی در دریای سرخ به میزان ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده و این یک دستاورد بزرگ به شمار می‌رود. آمریکایی‌ها برای حرکت در این منطقه پشت اروپایی‌ها سنگر می‌گیرند و پنهان می‌شوند. ناو‌های آمریکایی و انگلیسی جرأت ندارند در منطقه‌هایی که احتمال حمله می‌رود مستقر شوند. این در حالی است که آمریکایی‌ها پیش از این عادت به قلدری در دریا داشتند.

رهبر انصارالله یمن اضافه کرد: آمریکایی‌ها مسیر‌های دورتر مانند اقیانوس هند را انتخاب کردند، اما هر روز با خطرات زیادی رو به رو هستند. این مسیر طولانی‌تر باعث افزایش هزینه‌ها شده و بر اقتصاد آمریکا تأثیر منفی گذاشته است. بیمه یک کشتی برای برخی شرکت‌ها در آمریکا ۵۰ میلیون دلار هزینه داشته و این مساله بی سابقه بوده است. عملیات نیرو‌های یمنی اوضاع را برای انگلیس نیز سخت کرده به طوری که هزینه‌های باربری در انگلیس به میزان ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: عملیات نیرو‌های یمن علیه دشمن صهیونیستی در کنار راهپیمایی‌های میلیونی مردم یمن در حمایت از ملت فلسطین ادامه خواهد داشت. هر کس ذره‌ای وجدان داشته باشد با دیدن صحنه‌های جنایات رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها می‌آید.

دیگر خبرها

  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود