Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساري – ايرنا – مدير کل شيلات مازندران گردش مالي آبزي پروري استان را بيش از 600 ميليارد تومان برآورد و پيش بيني کرد که اين رقم افزايش پيدا کند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ولي الله محمد زاده روز چهارشنبه مراسم بهره برداري از يک طرح پرورش ماهي سردآبي در روستاي دهکلان سوادکوه شمالي به مناسبت هفته دولت، سهم مازندران را در آبزيان پروري کشور 18 درصد و جايگاه آن را اول اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تعداد مراکز آبزي پروري استان را سه هزار و 400 واحد برآورد کرد و گفت که سال گذشته 75 هزار تن انواع آبزي همچون ماهي سردآبي، گرم آبي و خاويار در مازندران توليد شد.
محمدزاده پيش بيني کرد که ميزان توليد آبزي استان در سال جاري به 80 هزار تن برسد.
وي گفت که هم اکنون بيش از 6 هزار و 500 نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم در زمينه آبزي پروري در مازندران فعاليت دارند.
مديرکل شيلات مازندران يکي از برنامه هاي شيلات استان را افزايش توليد ماهيان سردآبي از جمله قزل آلا اعلام کرد و افزود: پارسال 15 هزار تن ماهي قزل آلا در استان توليد شد که مقام دوم کشور را کسب کرديم و امسال هم پيش بيني مي کنيم ميزان توليد به 18 هزار تن برسد.
وي به کارگيري فناوري هاي نوين در آبزي پروري را هم از برنامه هاي شيلات مازندران اعلام کرد و گفت پرورش ماهي در قفس دريايي يکي از برنامه هاي در دست اجراست که از پنج سال پيش آغاز شد.
مديرکل شيلات مازندران با بيان اينکه توليد پرورش ماهي در قفس صادرات محور است، افزود: طي پنج ماهه امسال 9 ميليون دلار آبزي به کشورهاي عراق ، روسيه و افغانستان و خاويار به کشورهاي اروپايي صادر شد.
وي از افزايش صد در صدي ارزش صادرات آبزي استان در اين مدت نسبت به سال گذشته خبر داد.
بر اساس آمارهاي رسمي 12 هزار نفر به صورت مستقيم در صنعت صيد و صيادي مازندران اشتغال دارند.
7334/1654
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش مالی ۱۸۰۰ میلیاردی کالابرگ در سیستان‌و‌بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با گذشت بیش از یک سال از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور، میزان گردش مالی این طرح در سیستان و بلوچستان به بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، خلیل احمد سلامی ظهر امروز در نشست با امام جمعه موقت زاهدان اظهار داشت: هدف دولت از اجرای طرح کالابرگ، تامین معیشت و حمایت از اقشار کم درآمد است که به استناد آمار، با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است.

وی با بیان اینکه از زمان شروع این طرح در یک سال اخیر، یک میلیون و 512 هزار تراکنش با گردش مالی یک هزار و 800 میلیون تومان در سیستان و بلوچستان انجام شده است، افزود: قریب به 619 هزار خانوار طی این مدت از طرح کالابرگ الکترونیکی در استان استقبال کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان به مرحله جدید طرح کالابرگ موسوم به "طرح فجرانه" نیز اشاره کرد و ادامه داد: در طرح فجرانه، سبد 11 قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات با قیمت‌های مبنای سال 1401 انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (1402)  از محل یارانه جدید دولت تأمین می شود.

سلامی گفت: هم اینک بالغ بر 4 هزار و 200 فروشگاه در سطح استان به شبکه کالابرگ الکترونیکی متصل هستند و به مردم خدمات می دهند، همچنین فروشگاههایی که تمایل دارند به این شبکه توزیع بپیوندند، این امکان برای آنها فراهم است و می بایست با شرکت های پشتیبان دستگاه های کارت خوان خود ارتباط بگیرند.

وی بیان کرد: 546 هزار خانوار در سیستان و بلوچستان از مرحله اول طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی استقبال کردند و از 18 اسفندماه با اجرایی شدن مرحله دوم طرح، تا الان 138 هزار خانوار‌ این استان از آن استفاده کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: مدت اجرای طرح فجرانه سه‌ماه است و تا 17 اردیبهشت سال 1403 ادامه دارد و مردم می توانند برنامه کاربردی «شما» را روی گوشی موبایل خود نصب کنند تا اطلاعات دقیق درباره طرح فجرانه کالابرگ را به دست آورند.

سلامی تاکید کرد: اعتبار 220 هزار تومان اختصاص یافته در فجرانه کالابرگ، نوعی تخفیف است که به مشمولان داده می‌شود و خانوارها بدانند می‌توانند خرید خود را براساس این طرح از هجدهم تا پایان روز هفدهم ماه بعد خرید کنند.

امام جمعه موقت زاهدان نیز در این نشست گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی از طرح های مهمی است که برای ارتقا و بهبود معیشت مردم، دولت اجرا کرده است و  باید صادقانه و شفاف مزایای این طرح به مردم گفته شود تا مردم آگاهانه از آن استفاده کنند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین سجادی بیان دقیق و درست برنامه‌ها، اقدامات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را از مصادیق "فریضه جهاد تبیین" عنوان کرد و ادامه داد: مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی خدمات گسترده ای به جامعه هدف خود ارائه می کند که این خدمات فراتر از موضوع اداری، جنبه ارزشی دارد.

وی افزود: خدمت به مردم وظیفه اصلی مسئولان است و با خدمت بی منت می توان امیدآفرینی و اعتمادافزایی در جامعه را تبلیغ و تبیین کرد، چراکه مردم با مشاهده اقدامات صادقانه مسئولان، حضور خود در صحنه ها و عرصه های مختلف را قوت می بخشند و موجب ناامیدی بیشتر دشمنان می شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردش مالی طرح کالابرگ الکترونیکی در سیستان و بلوچستان به ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسید
  • گردش مالی ۱۸۰۰ میلیاردی کالابرگ در سیستان‌و‌بلوچستان
  • تولید نیازمند سرمایه در گردش؛ بانک ها همراهی نکردند
  • عرضه مستقیم آبزیان در میادین میوه و تره‌بار/ توزیع کنسرو ماهی با تخفیف ۲۰ درصدی
  • صادرات بیش از یک هزار تن ماهی به کشورهای روسیه، عراق و آذربایجان
  • عرضه مستقیم ماهی تنظیم بازار در بندرعباس
  • عرضه مستقیم ماهی در بازار صادقیه بندرعباس
  • افزایش پره کشی صیادان گیلانی
  • توسعه فعالیت‌های شیلاتی در بوشهر/ تولید افزایش می‌یابد
  • ممنوعیت فروش گونه‌های آبزی به جز ماهی قرمز در قرچک