Web Analytics Made Easy - Statcounter

وجود فضای سبز در بوستان ها برای استفاده و آرامش شهروندان در زمان غنی سازی اوقات فراغت و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی ضروری است.
در سال 1397 خورشیدی با توجه به تداوم خشکسالی، کمبود آب و استفاده نکردن روش های نوین آبیاری، شاهد خشک شدن بخشی از فضاهای سبز در شهر مهریز هستیم که این امر موجب نگرانی شهروندان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمعی از شهروندان و مسئولان مهریز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، یکی از دغدغه ها و نگرانی های خود را، خشک شدن برخی فضاهای سبز محلات و اجرا نشدن طرح آبیاری نوین ذکر کردند.

** از خشک شدن فضاهای سبز جلوگیری شود
حسین زارع بیدکی که در شهرک باقرخان مهریز سکونت دارد با اشاره به درختان و فضای سبز پارک دولت آباد که به علت کم آبی خشک شدند، ضمن انتقاد از وضعیت موجود، خواستار اتخاذ تدابیر لازم از سوی شهرداری در حفظ فضای سبز موجود شد.
وی با اشاره به اقدامات خوب شهرداری و شورای شهر در گذشته برای ایجاد بوستان و فضای سبز اظهار داشت: چند صباحی است نسبت به آبیاری بوستان کوتاهی می شود و همین امر موجب خشک شدن درختان و فضای سبز شده است.
فاطمه زارع زاده دیگر شهروند مهریزی با ابراز ناخرسندی از اینکه به دلیل تداوم خشکسالی ، آبرسانی به درختان و فضاهای سبز شهر امسال دچار مشکل شد، به اهمیت اجرای روش های نوین آبیاری تاکید کرد.
وی ادامه داد: مدیریت نحوه توزیع و مصرف آب موجود در پارک ها و بوستان ها، پیگیری اجرای طرح نوین آبیاری، استفاده از زمان مناسب برای آبیاری و کاشت درختان کم آبخواه نقش مهمی در مقابله با خشکسالی و حفظ منابع آبی موجود دارد.

** مشکل آبیاری پارک دولت آباد حل شده است
کارشناس فضای سبز مهریز می گوید: در سالجاری به علت تداوم خشکسالی با محدویت هایی در آبیاری درختان سطح معابر و بوستان های شهر نسبت به گذشته مواجه بودیم، ولی با برنامه ریزی دقیق بر اساس جدول زمانبندی، کار آبرسانی با تانکر انجام می شود.
حمیدرضا زارع بیدکی با تایید اینکه چند صباحی نسبت به آبیاری فضای سبز و درختان بوستان دولت آباد شهرک باقرخان مشکلاتی بوجود آمد، به پیگیری حل آن با همکاری سایر دستگاه ها به خصوص شرکت آب و فاضلاب (آبفا) شهری و همت مردم خبر داد.
وی خاطر نشان کرد: به رغم محدویت های آبی از برنامه های مهم شهرداری، تامین آب مورد نیاز فضاهای سبز موجود و جلوگیری از خشک شدن درختان است و با برنامه ریزی انجام شده جای هیچ نگرانی نیست.

** اجرای طرح جداسازی آب آشامیدنی از آبیاری فضای سبز
شهردار مهریز هم گفت: برای نخستین بار طرح جداسازی آب آشامیدنی از فضای سبز شهر با صرف 6.5 میلیارد ریال در برخی بلوارها و بوستان های مرکز این شهرستان آغاز شده است.
احمد آخوندی با اشاره به کاهش بارندگی و بالا بودن هزینه تولید آب شرب افزود: این طرح در مرحله اول به مسافت 10 کیلومتر در بلوارهای امام خمینی (ره) و عمود بر هفتم تیر از طریق آبیاری قطره ای انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: این طرح به مدت سه سال با همکاری بخش خصوصی با نظارت و پیگیری شهرداری و واحد فضای سبز این نهاد در 50 هکتار از پارک ها و بوستان ها اجرا خواهد شد.
شهردار مهریز وسعت بوستان ها و فضای سبز زیرپوشش موجود را 50 هکتار ذکر کرد که کار آبیاری هم اکنون در قالب برنامه مشخص و بدون مشکل انجام می شود و جای نگرانی نیست.
آخوندی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه ها و نگرانی مردم و مسئولان، حفظ فضاهای سبز موجود در برابر خشکسالی است، بر همکاری مردم و مسئولان برای حفظ باغ شهر مهریز تاکید و ابراز امیدواری کرد با اتمام طرح جداسازی آب شرب مشکل برای همیشه حل شود.

** جداسازی آب شرب از فضای سبز جدی انجام شود
فرماندار مهریز هم گفت: شهرداری نباید برای آبیاری فضای سبز از آب سالم و بهداشتی که با هزینه های بسیار بالا تامین می شود، استفاده کند، بنابراین مسئولان شهرداری در اسرع وقت تمام توان خود را به جداسازی آب شرب از غیرشرب به کار گیرد.
سیدمحمد رستگاری با اشاره به تداوم پدیده خشکسالی افزود: از راه های مهم مدیریت مصرف منابع موجود ، موضوع جداسازی آب است که باید شهرداری و شورای شهر با برنامه ریزی و همکاری بخش های دیگر نسبت به اجرای آبیاری قطره ای برای درختان معابر و پارک ها اقدام کنند.
فرماندار مهریز با اشاره به دغدغه شهروندان در خصوص حفظ فضاهای سبز و درختان در برابر خشکسالی بر پیگیری نیازها و رفع مشکل تاکید کرد.
رستگاری خاطر نشان کرد: مدیریت توزیع، استفاده از درختان کم آبخواه ، نظارت بر نحوه و زمان آبیاری، توزیع عادلانه و اجرای هرچه زودتر جداسازی آب شرب و فضای سبز از راه های اصولی مورد نیاز است.
از جمعیت 50 هزار نفری مهریز 35 درصد در شهر زندگی می کنند و مهمترین پارک ها و بوستاهای های شهر شامل پارک حسن آباد، دولت آباد، کوه ریک، گلستان، بهارستان، توتستان، سرو و کوثر است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی خشکسالی شرکت آب و فاضلاب فضای سبز یزد رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه ۵ قم

مدیر منطقه ۵ شهرداری قم گفت: بهسازی بوستان‌های منطقه در دستور کار قرار گرفته و از اولویت‌های سال ۱۴۰۳ است.

رضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه بهسازی بوستان‌های سطح منطقه ۵ در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در سطح منطقه پنج ۲۲ بوستان وجود دارد که با توجه به عمر زیاد بعضی بوستان‌ها، بهسازی بوستان‌های منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا بخش عمده پروژه بهسازی بوستان‌هایی چون بوستان اطلس، آزادگان و میخک با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیون تومان در سال گذشته انجام شده است.

مدیر منطقه پنج با بیان اینکه بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه در سال جدید نیز اجرا می‌شود، تصریح کرد: به منظور توسعه بوستان‌های منطقه ۵ بعضی اراضی در مرحله توافق است تا در مسیر توسعه بوستان‌ها اقداماتی انجام شود.

رحیمی با اشاره به اینکه سرانه بوستان‌ها در منطقه ۵ به ازای هر نفر شش متر مربع است، اضافه کرد: با توجه به کمبود بوستان و فضای سبز در منطقه پنج، در تلاش هستیم تا با احداث و توسعه بوستان‌ها سرانه فضای سبز را به حد مطلوبی برسانیم.

وی گفت: مساحت فضای سبز بوستان میره‌ای ۳۳۰۰ متر مربع و مساحت فضای سبز بوستان انار ۲۲۰۰ متر مربع است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری قم احداث پارکینگ و تملک باغ‌ها را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در سال جدید دانست و افزود: احداث بوستان‌های جدید از جمله بوستان بصیرت از دیگر اقداماتی بوده که از سال گذشته دنبال شده و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است تا این بوستان سال جاری احداث و ساماندهی شود.

کد خبر 751410

دیگر خبرها

  • ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها
  • بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه ۵ قم
  • نقدی بر حصار کشی و اسباب‌کشی درختان از پارک‌ها
  • علت حصارکشی در پارک لاله چیست؟ +عکس
  • وعده چمران برای عدم قطع درختان پارک لاله
  • سوال معنادار عضو زن شورای شهر به حصارکشی پارک لاله | فیلم
  • از حصار کشی در پارک لاله تا وعده چمران مبنی بر عدم قطع درختان
  • درخت کشی در تهران؛ چرا شهرداری به دنبال قطع درختان است؟
  • درخت کشی در تهران
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟