Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان در حاشیه آیین راه اندازی این کانون، گفت: هدف از ایجاد کانون شکوفایی خلاقیت، فرهنگ سازی در حوزه ایده پردازی و کمک به تبدیل شدن ایده های افراد به پدیده های تجاری قابل فروش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، بابک مختاری اظهار داشت: برای تعمیرات و خرید تجهیزات این کانون حدود 500 میلیون ریال هزینه شده و کانون از تمام ایده های با قابلیت تجاری شدن حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پنج کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری در بهبهان، مسجد سلیمان، باغملک، رامین و اندیمشک، و پنج مرکز رشد شامل یک مرکز در خرمشهر، 2 مرکز در دزفول و 2 مرکز در اهواز فعال است.

مختاری بیان کرد: اصلی ترین واحد زیر مجموعه پارک علم و فناوری که به جمع آوری و فرهنگ سازی ایده های ایده دهندگان کمک می کند این کانون ها هستند. 

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به لزوم تقویت فرهنگ ایده پردازی گفت: جوانان برای یافتن شغل بیشتر به سمت کارمند شدن تمایل دارند و اقتصاد دولتی درخوزستان افراد را به سمت کارمند شدن و کارهای دولتی سوق می دهد. 

وی با بیان اینکه در سال های آینده دستاوردهای این کانون را در خوزستان خواهیم دید ابراز امیدواری کرد و افزود: با راه اندازی این مرکز، فرهنگ ایده پردازی از خانواده نهادینه می شود.

علی حسین حسین زاده معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان نیز عنوان کرد: با وجود همه توانمندی های موجود، هنوز نتوانسته ایم مسیر جهش داری را در استفاده از توانمندی های بانوان در سطح خوزستان فراهم کنیم و این یک ضعف است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان نیز گفت: در کانون های شکوفایی خلاقیت و نوآوری، بانوان را در جهت اشتغال و کارآفرینی هدایت می کنیم و موظف هستیم در مقوله زیر ساخت های بانوان تلاش کرده و ضعف ها را برطرف کنیم.

سیده فرانک موسوی ادامه داد: تلاش می کنیم عقب ماندگی حوزه بانوان را با نگاه عدالت جنسیتی برطرف کنیم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت اشتغال خلاقیت علم و فناوری مسجد معاون سیاسی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به منظور توسعه کمی و کیفی پژوهش‌های بین‌رشته‌ای بالینی، گسترش خدمات و فناوری‌های نوین و توانمندسازی نیروی انسانی در زمینه علوم شناختی و اعصاب، مراحل احداث مرکز ملی نوآوری مغز در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر تهران درحال اجرا است.

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

ماهیت اصلی مرکز ملی مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بین‌رشته ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از افت عملکردهای شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

همزمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال» در سالمندی نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال بانک داده جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تأسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه های اولویت دار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی، راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6098081

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه
  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • یک افسر روسی، مسئول آموزش رانندگان در تهران قدیم!
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت