Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن چهارشنبه شب در واکنش به گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد درمورد جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی گفت که این سازمان در برابر باجگیری آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات به صورت مستقل عمل کند.

به گزارش ایرنا، عبدالسلام در صفحه توئیتری خود نوشت: گزارش هیات حقیقت یاب سازمان ملل متحد در یمن، تنها بخش کوچکی از جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی است که اساسا این گونه جنایت ها ریشه در رویکرد این ائتلاف دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متجاوزان و اشغالگران آماده هستند برای تحمیل سلطه وحشیانه شان، همه مردم را قربانی می کنند.
وی افزود: در سایه گزارش سازمان ملل از فجایعی که ائتلاف سعودی در حق مردم یمن مرتکب شده است، به سازمان ملل متحد اعلام می کنیم، بیشتر از این موارد تحقیق کنید، در صدد کسب اطلاعات موثق باشید، از باجگیری های دشمنان چهارگانه آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات دوری گزینید و دست از تملق و سرپوش گذاشتن به این گونه جنایت ها دست بردارید.
وی در پایان تصریح کرد: صرفنظر از کاستی های گزارش کارشناسان سازمان ملل و ایراد ما به برخی مطالب آن، اما این گزارش تایید کرد که هیچ سلاحی از طریق بازرسی های دریایی کشف و ضبط نشده است.
کارشناسان سازمان ملل متحد در اولین گزارش خود به شورای حقوق بشر این سازمان به خسارات و صدمات ناشی از حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن طی سال گذشته اشاره کردند.
آنها از جامعه جهانی خواستند، از فراهم آوردن تسلیحاتی که ممکن است در جنگ یمن استفاده شود، خودداری کنند.
از جمله اشاره آشکار این کارشناسان در این رابطه به کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس بود که به تجهیز این ائتلاف متجاوز کمک کرده اند.
در این گزارش آمده است، شواهد متقنی وجود دارد که نشان می دهد، دولت های امارات و عربستان مسئول نقض حقوق بشر جنگ یمن هستند.
عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.
شبس**9363*1613*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انصارالله يمن سازمان ملل متحد ائتلاف متجاوز سعودي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است