Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@21:44:48 GMT

با مسکن هاي گياهي در طب سنتي آشنا شويد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۸۵۶۵۴

با مسکن هاي گياهي در طب سنتي آشنا شويد

خبرگزاري آريا -
بسياري از مسکن‌هاي گياهي‌ هميشه در دسترس هستند
11 مسکن گياهي در طب سنتي
يکي از دغدغه‌هاي مهم بسياري از بيماران و نيز دوستداران طب سنتي، دانستن مسکن‌هاي گياهي و گياهان جايگزين مسکن‌هاي شيميايي براي کاهش دردها و آلام جسمي و روحي است.
امروزه مصرف قرص‌هاي مسکن شيميايي به‌دليل سرعت عملي که در کاهش درد دارند‌، توجه بسياري از افراد را به خود جلب کرده است؛ فارغ از آسيب‌ها و عوارضي که ممکن است در صورت مصرف بي‌دليل و عدم توجه به اينکه کدام مسکن براي کدام درد قدرت تسکين‌دهندگي بيشتري دارد، روز به روز به تعداد مصرفي اين قرص‌ها توسط افراد افزوده مي‌شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با وجود اينکه اين روزها مصرف قرص‌هاي مسکن براي کاهش دردهاي مزمن افزايش قابل توجهي پيدا کرده اما اين داروها گاهي اعتيادآور هستند و معمولاً مصرف زياد آن‌ها عوارض جانبي متفاوتي براي فرد به‌دنبال خواهد داشت.
بسياري از مسکن‌هاي گياهي‌، گياهاني هستند که هميشه در دسترس بوده و به‌راحتي قابل استفاده و مصرف هستند اما بسياري از مردم‌، از خواص شگفت‌انگيزشان بي‌اطلاع هستند؛ بدون شک اگر مردم از فوايد اين گياهان و ادويه‌جات مطلع باشند، هيچ‌وقت به‌سراغ مسکن‌هاي شيميايي نمي‌روند.
طبيب و حکيم بزرگ ايران‌زمين، ابوبکر محمدبن زکرياي رازي (رضي الله عنه) مي‌فرمايد "طبيب حاذق کسي است که بيمار را با آنچه که در دسترسش دارد درمان کند". خوشبختانه بسياري از مسکن‌هاي گياهي به‌عنوان ادويه غذايي در دسترس همگان است که با اطلاع از نحوه مصرف آنها مي‌توان عامل و عوامل ايجاد‌کننده درد را بدون هيچ‌گونه عوارض جانبي از بين برد.
از جمله اين داروها که لازم است همگان به‌عنوان اقلام دارويي در جعبه داروخانه منزل خود داشته باشند، مي‌توان به مواردي از جمله‌:
فلفل قرمز، فلفل سياه، گل ميخک، سير، زنجبيل، برگ گياه خرگوشک، روغن بادام تلخ، عطر مشک کاملاً طبيعي، زردچوبه، فلفل سياه و سفيد، ريشه گياه بيد، بذرالبنج يا تاتوره، عرق نعناع، بومادران، بابونه، هندوانه ابوجهل، کندر، عنبر نساء و روغن سياهدانه را نام برد.
براي درمان وزوز گوش روغن بادام تلخ مفيد است
ــ هوفاريقون در درمان افسردگي‌هاي خفيف خصوصاً در افراد مسن توأم با اختلالات اضطرابي، مؤثر بوده و از پيشرفت آن جلوگيري مي‌کند.
ــ نعناع مي‌تواند در شل شدن عضلات صاف دستگاه گوارش، کاهش گاز داخل روده‌ها، افزايش صفرا "کاهش ترشح اسيد معده" و نهايتاً اثر ضداسپاسم در اختلالات عضلاني ــ عصبي نقش مؤثري ايفا کند.
ــ دمنوش ريشه زردچوبه داراي خاصيت ضدالتهابي بسيار خوب و قوي است و مي‌تواند جايگزين آسپيرين، ديکلوفناک و حتي ايبوپروفن باشد.
ــ دمنوش ريزوم گياه زنجبيل يا دمنوش گل بومادران در درمان دردهايي همچون دردهاي گوارشي، دردهاي قاعدگي بانوان بهتر از مفناميک اسيد به‌عنوان مسکن گياهي ظاهر مي‌شود.
ــ براي تسکين درد گوش، حبه سيري را گرم کرده و در مجراي گوش قرار دهيد که در درمان مجرب است و براي درمان وزوز گوش با قطره‌چکان، 3 قطره روغن بادام تلخ در هر گوش چکانده شود.
ــ براي تسکين درد دندانها‌، فلفل قرمز را خشک و پودر کرده مقدار نصف قاشق چاي‌خوري پودر را در يک ليوان آب جوش حل کنيد، سپس يک قاشق غذاخوري از اين محلول را با آب جوش رقيق کرده بنوشيد که در درمان مجرب است.
ــ براي تسکين سردردهاي سينوزيتي، روغن کنجد را به پيشاني و ملاج ماساژ دهيد و دود برگ گياه خرگوشک يا دود کندر يا دود عنبرنساء را روزانه يک بار به‌مدت 3 هفته استنشاق کنيد.
ــ براي تسکين درد‌هاي استخواني و نيز دردهاي مفصلي، مقداري از زاج سفيد را پودر کرده سپس همراه با روغن زيتون کهنه مخلوط کنيد و مواضع درد را ماساژ دهيد.
ــ براي تسکين درد‌هاي عضلاني به‌جاي مصرف ايبوپروفن يا ديکلوفناک و پيروکسيکام‌، مقداري مشک آهوي ختن را با کمي گلاب و روغن سياهدانه مخلوط کرده و مواضع درد را ماساژ دهيد که در درمان مجرب است.
ــ براي تسکين دردهاي استخواني و عضلاني در بيماراني که قصد ترک اعتياد دارند، بهترين مسکن گياهي ضددرد جايگزين متادون، دمنوش بذر گياه بذرالبنج يا تاتوره يا دمنوش گلبرگهاي شقايق نعماني است.
ــ بهترين مسکن گياهي ضددردهاي قلبي که مي‌توان به‌جاي آسپيرين در بيماران قلبي استفاده کرد، ريشه گياه بيد است؛ ريشه اين گياه به‌مراتب بهتر از آسپيرين عمل مي‌کند و اصلاً قابل مقايسه با آسپرين نيست؛ اين بيماران لازم است صبح ناشتا هر روز يک تا 3 حبه سير ميل کنند.
منبع: tasnimnews.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند

ایتنا - برنامه غذایی پرطرفدار پارینه‌سنگی یا پالئو به افراد توصیه می‌کند با اولویت دادن به گوشت، وزن کم کنند تا از سلامتی مشابه اجداد غارنشین انسان برخوردار شوند.
 پژوهشی جدید خط بطلان بر این تصور کشیده است و یافته‌ها نشان می‌دهد که انسان‌های عصر حجر در واقع بیشتر سبزیجات می‌خوردند تا گوشت.

بررسی استخوان‌ها و دندان‌های کشف‌شده در غاری در مراکش که انسان‌ها حدود ۱۵ هزار سال پیش در آن سکونت داشتند، نشان می‌دهد که برنامه غذایی عصر حجر به‌وضوح گیاهی بوده است.

به نوشته پژوهشگران، این الگوی غذایی مشخص تصور رایج در مورد اتکای انسان‌ عصر پیشاکشاورزی به پروتئین‌های حیوانی را به چالش می‌کشد.

دانشمندان موسسه انسان‌شناسی تکاملی مکس پلانک در آلمان می‌گویند بخش قابل‌ملاحظه‌ای از برنامه غذایی جامعه انسان‌های ماقبل تاریخ متشکل از بلوط، دانه کاج و حبوبات وحشی بود.

تجزیه و تحلیل ایزوتوپی بقایا به دانشمندان امکان می‌دهد مشخص کنند افراد غذایشان را از کجا تهیه می‌کردند و در طول عمرشان در معرض چه محیطی قرار داشتند.

ترکیب انواع خاصی از روی، استرانسیم، کربن، نیتروژن و گوگرد نشان می‌دهد که در زندگی این مردم غذاهای گیاهی سهم بزرگی داشته است.

بررسی سطح نیتروژن نشان می‌دهد ۸۰ درصد غذایی که ساکنان غار تافورالت می‌خوردند گیاهی بود.

زینب مبتهج، نویسنده اصلی این پژوهش، به نشریه تلگراف گفت: «من نمی‌گویم که این گروه در اصل گیاهخوار بودند، زیرا افراد گوشت هم مصرف می‌کردند. اما منبع غذایی اصلی برای دریافت پروتئین نبوده است.»

او در ادامه افزود که این پژوهش تصورهای پیشین در مورد عادت‌های غذایی انسان‌های باستان را به چالش می‌کشد.

این دانشجوی دوره دکتری گفت: «تصور رایج این است که برنامه غذایی دوره پارینه‌سنگی گوشت‌محور بوده، و شکار نقشی عمده داشته است. اما یافته‌‌ها از تافورالت شناختی دقیق‌تر به دست می‌دهد، که اتکا به میزان قابل‌ملاحظه‌ای روی منابع گیاهی خوراکی وحشی بوده است.»

یافته‌ها همچنین حاکی از آن است که غذاهای گیاهی در برنامه غذایی نوزادان نیز وجود داشته و شاید غذایی برای گرفتنشان از شیر بوده است.

این مقاله پژوهشی در نشریه بوم‌شناسی و تکامل نیچر (Nature Ecology & Evolution) منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟
  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟