Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار میاندورود با اشاره به ارتقا سرانه سلامتی در استان گفت: شهرک سلامت مازندران در میاندورود احداث می‌شود. ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۳ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، میان دو  رود تجن و نکارود قرار گرفته و در حقیقت و به لحاظ تقسیمات خداداد جغرافیایی حد فاصل آن دو رود مهم و مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از سوی دیگر انتخاب این نام و عنوان، نشان دهنده اهمیتی است که مردم زحمتکش و پر همت منطقه به جایگاه آب در فرآیند حیات خویش می‌دهند و قدر و قیمت آنرا در کنار هویت محیط پیرامونی خود لحاظ می‌کنند.

فرماندار میاندورود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در میاندورود با گرامی‌داشت هفته دولت اظهار داشت: در سنگر خدمت باید به گونه‌ای عمل کنیم که خودمان و مردم راضی باشند که با تعامل میان مدیران استانی و شهرستانی برنامه خوبی برای توسعه شهرستان داریم.

محمدرضا غلامی افزود: با توجه به قرارگیری میاندورود در مسیر مشهدالرضا، با مشاوره و تیم حمایتی استاندار و معاونان استانداری پکیج خوبی در حوزه‌های مختلف تهیه شد. توجه به طرح دریا از دیگر برنامه‌های شهرستان است که 9 هزار و 500 کیلومتر ساحل میاندورود فرصتی جهت تقویت گردشگری در شهرستان است.

وی گفت: شناسایی مناطق کم برخوردار و روستاهای محروم به ویژه در مناطق بالادست مانند جناسم، وارمی، اوسا از دیگر برنامه‌های ما بوده که از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدیم تا مشکلات آب شرب، برق و راه روستایی را برطرف کنیم. مردم انتظار  زیادی از ما ندارند تنها باید با صبر و تحمل مشکلاتشان را گوش کنیم و  بدانیم همیشه اعتبار و پول برای برطرف کردن مشکل نیست بلکه با مدیریت جهادی مدیران و ارتباط خوب و تنگاتنگ بامردم می توان مشکلات را کاهش داد.

فرماندار میاندورود بیان کرد: جهت کاهش مسافت میان دو روستای وارمی و جناسم پل بین دو روستا در دستور کار قرار دارد که بلافاصله آسفالت و زیرسازی انجام می‌شود. با توجه به  اینکه سه هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان دچار خشکسالی شد لایروبی آب بندان‌ها در برنامه‌ها است که موضوع تنش آبی در شهرستان مطرح شد و بیش  از 66 هکتار از اراضی گهرباران در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با در اختیار قرار دادن این اراضی آب بندان‌ها تقویت شده و بیش از هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان از استرس کم آبی خارج می‌شوند.با توجه به افت ولتاژ برق در گهرباران مکاتباتی با وزیر نیرو صورت گرفت که برای افزایش ولتاژ برق در این منطقه سه میلیارد تومان اختصاص یابد.

فرماندار میاندورود تصریح کرد: در بحث توسعه گردشگری شهرستان، اختصاص یک میلیارد تومان به منطقه پردیس ماهان در دست اقدام بوده و در بحث توسعه فضای فرودگاه، بخشی از اراضی شهریار کنده و بلوار جواد الائمه با 12 میلیارد تومان اعتبار در اختیار این بخش قرار گرفت. امسال که طبق فرمایش مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد باید در راستای اجرایی کردن آن بکوشیم زیرا توجه و حمایت از تولید ملی موجب رونق تولید و توسعه اقتصاد در جامعه می‌شود.

غلامی افزود: با توجه به اینکه میاندورود دارای بیشترین سطح زیر کشت مرکبات و سابقه کشت طولانی در این شهرستان است و با توجه به بیشترین عملکرد در واحد سطح بر اساس اهداف دولت تدبیر و امید و تاکیدات استاندار با هدف برندسازی و توسعه صادرات، نخستین جشنواره ملی مرکبات با شعار تولید کیفیت و صادرات نیمه دوم آبان در شهرستان میاندورود با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود که تاکنون هفت کشور اعلام آمادگی کردند.

این مسئول بیان کرد: در بحث درمان نیز با توجه به داشتن مواهب الهی دریا، جنگل، مناطق روستایی بکر، هتل چهار ستاره بادله می‌توانیم گردشگری سلامت را با راه‌اندازی بیمارستان 164 تختخوابی شهرستان  با عنوان شهرک سلامت رونق بخشیم.

مصاحبه از هومن رمضانیان و حسین قربانی

انتهای پیام/ح/ش

R41358/P36447/S6,74/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۶۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد

استاندار البرز گفت: بخش خصوصی با احداث ۱۲۲ هکتار گلخانه با صرف هزینه‌ای حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ورود خوبی در این بخش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی عبداللهی در جلسه ستاد توسعه گلخانه‌های استان که  در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید با توجه به ضرورت حفظ اراضی کشاورزی، مصرف بهینه آب، افزایش بهره‌وری، صرفه اقتصادی و اشتغال استان و توسعه کشت گلخانه‌ای‌ با جدیت در دستور کار قرار داشته و دنبال شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه تهیه سند کشت در استان البرز که می‌بایست این سند با توجه به ویژگی‌های استان در مناطق مختلف تهیه و تدوین شود.

استاندار البرز افزود:  جهادکشاورزی استان به عنوان متولی اصلی این بخش می‌بایست برای توسعه  کشت گلخانه‌ای، برنامه زمان‌بندی شده خود و همچنین اهدافی که می‌بایست در سال جدید بر آن تمرکز کند را ارائه دهد.

عبداللهی با بیان اینکه سال گذشته بخش خصوصی با احداث 122 هکتار گلخانه با صرف هزینه‌ای حدود 2 هزار و 800 میلیارد تومان ورود خوبی در این بخش داشته است، گفت: با توجه به توجیه اقتصادی این نوع کشت نسبت به کشاورزی سنتی، باید کشاورزان را به سمت کشت‌های دانش بنیان همچون هیدروپونیک و انواع کشت گلخانه ای ترغیب کرد.

‌وی در پایان با اشاره به مصرف عمده آب استان در حوزه کشاورزی اظهار داشت: کشت گلخانه‌ای علاوه بر مدیریت صحیح مصرف آب در استان نقش عمده‌ای در کاهش مصرف آب کشاورزی خواهد داشت.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد
  • بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه تمام ساری و میاندورود