Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره تئاتر عروسکی شب گذشته (چهارشنبه ۸ شهریور) با روالی غیر معمولبه نسبت دیگر جشنواره‌ها در محوطه تالار وحدت و با حضور اهالی هنر عروسکی‌ کشور و مسئولان فرهنگی همچون سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرضیه برومند دبیر جشنواره، شهرام کرمی مدیر اداره هنرهای نمایشی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برگزار شد.

این جشنواره با وجود اینکه به صورت غیر رقابتی یک هفته در سالن‌های نمایشی تهران برگزار شد اما برای برخی شخصیت‌ها و پیشکسوت‌های عروسکی جوایزی در نظر گرفت و همینطور همه شرکت کنندگان داخلی و خارجی جشنواره نیز از لوح تقدیر و تندیس جشنواره برخوردار شدند.

* انتقاد مرضیه برومند از سازمان زیباسازی 

در این مراسم صحبت‌های معاون هنری، مدیر کل هنرهای نمایشی به صورت ویدئویی ضبط شده بود و برای حضار پخش شد اما مرضیه برومند خودش روی صحنه قرار گرفت و صحبت کرد. وی در صحبت‌هایی که به نوعی گزارش این جشنواره محسوب می‌شد، گفت: همه ما از عروسکی‌ها تا مسئولان در جشنواره شرکت کردند و من از همه تشکر می‌کنم. مردم ما نیاز به اتحاد و کنار هم بودن دارند. البته بین همه تشکرهایی که می‌کنم سازمان زیباسازی دیر به جمع ما پیوست و من از مسئولانش خواهش می‌کنم به جای این بیلبوردهای مسخره در سطح شهر، تئاتر را تبلیغ کنند!

برومند با تشکر از رسانه‌ها گفت: یکی از دوستان از من سوال کردند که ۲ میلیارد تومان جشنواره از کجا آمده است اما من پاسخ دادم بهتر است بپرسید به کجا رفته! چون به کجا آمده‌اش که مشخص است، ما به زودی درباره همه هزینه‌های جشنواره شفاف‌سازی خواهیم کرد و هزینه‌کردها را در سایت قرار خواهیم داد. خوشبختانه گروه‌های خارجی نیز از آمدن به این جشنواره نترسیدند که مهر گذرنامه‌شان برای ایران خورده باشد یا اینکه در ایران جنگ بشود، باز هم از گروه فرانسه تشکر ویژه می‌کنم.

ستاره اسکندری که مجری‌گری این برنامه را برعهده داشت، با معرفی شعر و موسیقی آهنگ «آسمون آبی عروسک‌ها» گفت: سختی دنیای عروسکی در همه بخش‌هایش زیاد است و حال می‌خواهیم چند تقدیری را معرفی کنیم.

*تقدیر از هنرمندان کرمانشاهی

در ابتدا تقدیر از وحید خسروی عروسک‌گردان از کرمانشاه، کریم صارمی مدیرکل سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان این استان و هنرمند برجسته بهرام شاه‌محمولو انجام شد. شاه‌محمودلو پس از آمدن روی صحنه گفت: امروز شادی‌سازی برای مردم در دنیای پراضطراب کار سختی است.  

وحید خسروی نیز با تشکر ا زهمه مردم ایران و بچه‌های عروسکی که تنهایشان در زلزله کرمانشاه نگذاشته‌اند،‌گفت: مردم شهر من هنوز بعد از یک سال در کانکس زندگی می‌کنند و امروز به روحیه نیاز دارند و بی نهایت شکننده شده‌اند، چرا که یک سقف بالای سرشان هنوز نیست. در پایان او به زبان کُردی دو بیت شعر برای مردم خواند.

 

*تقدیری‌های مشهدی و شیرازی

فرشته ابراهیمی هنرمند عروسکی نیز از شهر مشهد با حضور احترام برومند و مرضیه محبوب تقدیر شد. ابراهیمی در صحبتی با تشکر از دست اندرکاران جشنوره گفت: از همه عروسکی‌ها می‌خواهم به کار خودشان اهمیت دهند و احترام بگذارند چرا که بسیار سخت است و اگر صبر و تحمل نداشته باشیم درجا می‌زنیم و صحنه را ترک می‌کنیم.

زهرا صبری هنرمند شیرازی نیز با حضور مرضیه برومند و بهروز غریب‌پور و اردشیر صالح پور و شهرام کرمی تقدیر شد. برومند به شوخی به او گفت که شیرازی به این پرکاری خیلی خوب است! او لژیونر عروسکی‌های ما است.

غریب پور نیز با تعریف خاطره‌ای گفت: من چهار دوره رییس شورای داوران پراگ بودم، خانم زهرا صبری برای اولین بار در این جشنواره شرکت کرده بود و هیچ جایزه‌ای هم کاندیدا نشده بود. من به شورای داوران گفتم که آیا اثری که از ایران آمده بود خیال‌انگیز نبود و ما را به دنیای ماورا نکشاند؟ آنها تأیید کردند. بنابراین من پیشنهاد دادم یک جایزه به اثر خیال‌انگیز جشنواره بدهند و آنها هم قبول کردند و خدا را شکر این جایزه در آن جشنواره ثبت شد و باقی ماند.

صالح پور نیز درباره کار زهرا صبری گفت: آنچه من در کار او قابل تحسین می‌بینم، مفاهیم هستی شناسی و انسان شناسی با نگاه به فلسفه خیام است که پیش از استاد غریب پور کار کردند. زهرا صبری نیز خود پشت تریبون قرار گرفت و گفت: این جایزه برای من با همه جوایزی که تاکنون گرفتم متفاوت است از الان به بعد ترم جدیدی را در زندگی‌ام آغاز می‌کنم و ترم قبلی به پایان رسید.

*فعال شدن مدارس در بخش تئاتر عروسکی

همچنین علی رمضانی مدیرکل فرهنگی آموزش و پرورش نیز با حضور علی تابش و سیدمجتبی حسینی و مرضیه برومند به پاس تقدیر نمایش عروسکی در مدارس تجلیل شد. رمضانی با تشکر از برومند گفت: امسال ۶ میلیون و صد هزار رشته در بخش فرهنگی هنری ما شرکت کرده و با حضور شما دیده شدند.

در ادامه مراسم هم برای طولانی‌تر نشدن گروه‌های مختلف جشنواره از بزرگسال صحنه‌ای، محیطی، کودک و نوجوان، تجربه‌های اجرا و فضای باز روی سن قرار گرفته و تندیس جشنواره را دریافت کردند.

برومند در پایان با تعریف تاکیدات هادی حجازی‌ر برای اینکه جوایزی هم به تعدادی اعطا کند گفت: من برای اینکه مشکلی بین بچه‌ها پیش نیاید و کدورت و کینه‌ای نشود نمی‌خواستم جایزه‌ای باشد اما این از طرف خودم است و هیئت داورانی وجود ندارد من خودم دوست دارم به چند نفر از دید خودم جایزه بدهم. البته برای کودکان در جشنواره کودک جبران خواهم کرد.

اولین جایزه برای خلق تصاویر بدیع و اعجاب انگیز در افسانه‌های کهن ایرانی به نمایش اسب آبنوس خانم مریم ضیایی و دوم برای تصویرسازی زیبای آیین‌های بومی به نمایش محیطی مترسک آقای حسین آبادزاده از بیرجند و سوم برای تلاش جمعی خلاقانه سیمین و فرزان به گروه نمایش ماهی تقدیم می‌کنم.

 

در پایان مراسم نیز همه هنرمندان و مسئولان جشنواره با هم عکس یادگاری انداختند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و تجلیل از منتخبان در تبریز برگزار می‌شوذ.

«پله های آسمان» عنوان جشنواره قرآنی است که همزمان با دهه فجر و در دو بخش «تقلیدی و تحقیق» و «حفظ یک و سه جزء» با هدف نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه به ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و به صورت حضوری و مجازی در آذربایجان شرقی برگزار شد.

«زمینه سازی برای حل معضلات اجتماعی با استفاده از آموزه های قرآنی» از دیگر اهداف اصلی برگزاری این جشنواره قرآنی بود که بخش حضوری آن به صورت استانی و با ۸۰۰ شرکت کننده از شهرهای مختلف آذربایجان شرقی در دو زمینه حفظ و قرائت و برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال برگزار شد.

«نماز، امانت دهی، حجاب و عفاف، ادب و خوش رفتاری، انفاق و کمک به دیگران، بررسی صحت اخبار دریافتی و احترام به والدین و بزرگترها» محورهای جشنواره «پله های آسمان» بوده که بخش مجازی آن نیز در زمینه‌هایی چون نقاشی، عکس نوشته و کاریکاتور، دل گویه، اینفوگرافی و کلیپ با ۵۴۳۰ اثر از شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف ۷ تا ۲۵ سال به صورت کشوری برگزار شد.

آیین اختتامیه این جشنواره قرآنی پس از برگزاری بخش‌های مختلف و مشخص شدن منتخبان آن یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ عصر در بوستان قرآن کریم واقع در جلالیه تبریز و با حضور آیت الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

در آئین اختتامیه جشنواره «پله های آسمان» که به همت مجمع قاریان تبریز و شهرداری منطقه ۷ و با همکاری تعدادی از دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود، ۹۳ نفر از منتخبان بخش حضوری و ۷۶ نفر از منتخبان بخش مجازی و نیز جمعی از دست اندرکاران و برگزار کنندگان این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران