Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@08:51:20 GMT

۸۷۵ خیریه سلامت در کشور فعال است

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۸۹۲۶۰

۸۷۵ خیریه سلامت در کشور فعال است

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فعالیت ۸۷۵ خیریه حوزه بهداشت و درمان در کشور و ۶۸۰ سمن مرتبط با سلامت خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده، تاکنون گام های موثری در این مسیر برداشته شده است.

به گزارش ایمنا، سید محمدهادی ایازی صبح امروز (پنجشنبه) در در اجلاس معاونان اجتماعی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی قطب پنج کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اجتماعی شدن سلامت را از اولویت های دولت دوازدهم و وزارت بهداشت دانست و اظهار کرد: در این حوزه با چهار مولفه مشارکت مردمی، سواد سلامت، همکاری بین بخشی و عدالت در سلامت روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص مشارکت مردمی به عنوان اصلی مهم در دستیابی به اهداف اجتماعی شدن سلامت، گفت: هر فردی باید با اصلاح رفتار و سبک زندگی، دغدغه سلامت خود را داشته باشد که فعالیت های کانون های سلامت محله و سازمان های مردم نهاد سلامت و خیریه ها در این حوزه اهمیت می یابد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به همکاری بین بخشی، به عنوان دیگر اصل مهم در اجتماعی شدن سلامت، تاکید کرد: باید ظرفیت سازمان ها و نهادها در مسیر ارتقای سلامت مردم، فعال شود و هم اکنون وزارت بهداشت، تعامل با سازمان ها در این راستا را با جدیت دنبال می کند.

ایازی از ارتقای سواد سلامت به عنوان دیگر اصل اجتماعی شدن سلامت یاد کرد و با تاکید بر اهمیت پرداختن به این موضوع، ادامه داد: با توسعه آموزش های عمومی، به افراد کمک می کنیم تا زندگی بهتری را انتخاب کنند و این امر به کمک رسانه ها، تسریع می یابد.

وی عدالت در سلامت را دیگر مولفه مرتبط با اجتماعی شدن سلامت برشمرد که اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور نیز تلاشی در همین راستا بوده تا زمینه های دسترسی به خدمات سلامت، در تمام نقاط کشور توسعه یابد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع را از مصادیق اجتماعی شدن سلامت در حوزه بهداشت دانست و گفت: راه اندازی بیمارستان خیریه پیوند بوعلی سینا در شیراز نیز نمودی از اجرای کارآمد برنامه های اجتماعی سلامت است که مشارکت های نیک اندیشانه اجتماعی، در مسیر ارتقای سلامت به کار گرفته شده است.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت از فعالیت ۸۷۵ خیریه حوزه بهداشت و درمان در کشور و ۶۸۰ سمن مرتبط با سلامت خبر داد و افزود: با اقدامات انجام شده، تاکنون گام های موثری در این مسیر برداشته شده است.

ایازی همچنین به گزارشی از سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد که راه اندازی معاونت اجتماعی در مجموعه وزارت بهداشت را فرصتی مناسب و قوی برای بهبود تعامل با سازمان های غیردولتی و خیریه و ارتقای سلامت اجتماعی ارزیابی کرده است.

وی راه اندازی کانون‌های سلامت محله را از اولویت‌های این حوزه برشمرد و از روسا و معاونان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی قطب پنج کشور و همچنین روسای شبکه‌های بهداشت و درمان خواست تا با توسعه همکاری‌های بین بخشی و جلب مشارکت‌های مردمی، مسیر ارتقای سلامت را هموار سازند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خیریه ها سلامت وزارت بهداشت اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا

دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران-آفریقا با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با ۶۰۰ هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری ۳۰ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت