Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصادف باعید سعید غدیرخم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی سخنران و کارشناس مسائل دینی - قرآنی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره عید سعید غدیرخم و رسالت پیامبر اکرم (ص) گفت: عید غدیر خم از جمله اعیاد بزرگ شیعیان و مسلمانان است، درحدی که اغلب مسلمانان در صدر اسلام و اصحاب پیامبر (ص) به واقعه غدیرخم استناد کردند و آن را بیانگر عظمت و جایگاه والای امیرالمومنین (ع) و رسالت رسول اکرم (ص) می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع غدیر برای ما پیش از آنکه یک حادثه یا سند تاریخی باشد، پایه و اساس اسلام است. در روایتی از علمای اهل سنت آمده: «من انکر الغدیر فقد انکر الإسلام بالذات»؛ «هر کس منکر غدیر شود، منکر اصل اسلام شده است.»

این سخنران و کارشناس مسائل دینی - قرآنی با اشاره به روایات و آیات قرآن کریم، درباره سندیت واقعه غدیرخم بیان کرد: در قرآن کریم چندین آیه وجود دارد که واقعه غدیر اشاره می کند. که از جمله این نشانه ها، آیات ابتدایی سوره اعراف، آیه اکمال دین و آیه تبلیغ است که خود سندی معتبر بر حقانیت رویداد غدیر هستند.

امیرالمومنین بودن، صرفا مختص علی بن ابیطالب (ع) است

حجت الاسلام والمسلمین گواهی، با اشاره به القاب و کنیه امام علی (ع)، اظهار کرد: امیر بودن فقط مختص حضرت علی (ع) است و حتی به دیگر معصومین (ع) نیز اطلاق نمی شود، البته در برخی از ادوار تاریخی نیز حاکمان وقت بنی امیه و بنی عباس برای اینکه به جایگاه امام علی (ع) در جامعه ضربه وارد کنند و نقش حضرت علی (ع) را تنزل بدهند، خود را امیر یا امیرالمومنین شهر می گذاشتند. تا با این کار حرمت و جایگاه امیرالمومنین (ع) خدشه دار شود.

وی با اشاره به شهرت لقب «امیرالمومنین (ع)»، افزود: در عرب عادت بر این است که افراد را با لقب صدا نمی‌کنند و با کنیه خطاب می کنند، بر همین اساس است که امام علی (ع) در بین تمام القاب و کنیه‌هایی که دارند با نام امیرالمومنین (ع) بیشتر شناخته و توصیف شده‌اند.

غدیرخم، مرکز طلاقی همه کاروان حجاج بود

تولیت آستان امامزاده صالح بن موسی الکاظم (ع) با اشاره به جایگاه ویژه منطقه غدیرخم در بیان خطبه غدیر و اتمام رسالت پیامبر اکرم (ص)، گفت: انتقال پیام وحی الهی به مردم از جمله ماموریت های مهم پیامبر اکرم (ص) بود، به حدی که خداوند متعال فرمود: «اگر این ماموریت را انجام ندهی، رسالت و نبوتت به پایان نخواهد رسید و بی فایده است.»؛ ابلاغ دستور الهی در آخرین سفر حج رقم خورد و این در صورتی است که می توانست در موسم حج در مسجد الحرام رخ بدهد، اما خداوند دستور داد تا در منطقه غدیر خم، که منطقه ای درمرکز رسیدن کاروانهای حجاج است این واقعه رقم بخورد. چراکه منطقه غدیرخم طلاقی حجاج و کاروانهای تجاری و ... بود.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی در پایان، با تاکید براینکه غدیر به عنوان ناموس اسلام است و بهترین تحفه الهی تلقی می شود، ادامه داد: به عقیده من همه جوامع بشری باید به واقعه غدیر روی کنند و آن را به نقطه جهانی برسانند. الحمدالله امروزه از زبان دیگر ملل و فرائق مختلف ما وصف واقعه غدیر را می شنویم و می خوانیم، و مشاهده می کنیم که هرکس به نام مولا، غدیرخم و ولایت رسیده است، از این خَرمَن پرفیض الهی بی بهره نمانده و تفاسیر خودش را داشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی ائمه اطهار حج احادیث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگویی مشاور قالیباف از گشت ارشاد؛ واقعه فیزیکی جدید کف خیابان؟!

مهدی محمدی، مشاور قالیباف درباره طرح نور هشدار داد: ممکن است شاهد یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، واکنش ها به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها همچنان ادامه دارد. در جدیدترین واکنش به این موضوع، مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس، در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت؛

ضرورت فوری لطمه زدن به تاثیر شگفت عملیات وعده صادق بر افکار عمومی ایران، و سپس آغاز مناقشه برانگیز عملیات پلیس در مقوله حجاب، اجرای یک پروژه جدید روانی برای تحریک جامعه در حوزه زنان را کاملا پیش بینی پذیر کرده بود. قدم بعدی ممکن است یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشد.

دیگر خبرها

  • پیشگویی مشاور قالیباف از گشت ارشاد؛ واقعه فیزیکی جدید کف خیابان؟!
  • اتصال خط ۵۰۰ مخزن عباس آباد به خط اصلی آبرسانی منطقه ۹ پله ارومیه
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • حمله صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • یورش صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • حال و هوای مسجد کوفه- محراب شهادت مولا امیرالمومنین(ع)