Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه ی گیلان در رشت آخرین وضعیت روند اجرای طرح احداث خط آهن قزوین رشت را بررسی کرد و گفت: با توجه به تدابیر اتخاذ شده ، آبان امسال شاهد افتتاح خط آهن قزوین - رشت خواهیم بود .
آقای نوبخت همچنین از آغاز اجرای طرح احداث خط آهن رشت - انزلی خبر داد و گفت: با توجه به تخصیص 15 درصدی سهم دولت برای اجرای این مسیر و مشارکت 500 میلیون دلاری جمهوری آذربایجان در این طرح، روند اجرای خط آهن رشت آستارا با جدیت پیش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي  همچنین از اختصاص 400 میلیارد تومان برای اجرای مسیر رفت بزرگراه قزوین - رشت حد فاصل منجيل رودبار خبر داد . 
آقای نوبخت گفت: قرار است این مسیر هشت و نیم کیلومتری تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد و بخش زیادی از حجم ترافیک این منطقه را در ایام تعطیل کاهش دهد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همچنین از پیش بینی 5 طرح ویژه دولت برای مقابله با تحریم ها خبر داد و گفت: مدیریت بازار ارز ، هدایت نقدینگی به سوی تولید ، تعادل بین منابع و مصارف دولتی ، برنامه ریزی برای درآمدهای نفتی و تولید اشتغال از جمله این طرح هاست .
آقای نوبخت همچنین از پیش بینی 5 بسته حمایتی دولت برای اقشار مختلف جامعه خبر داد و گفت: برای حمایت از اقشار مختلف جامعه دولت 25 قلم کالای پرمصرف را با ارز 4 هزار و 200 تومانی به مردم ارائه می کند و بسته های حمایتی خاصی نیز برای اقشار ضعیف و آسیب پذیر در نظر گرفته است. 
وی افزود : علاوه بر این بسته های حمایتی ویژه، برای تولید کنندگان ، پیمانکاران طرح های دولتی و کارکنان دولت در نظر گرفته شده که نحوه ارائه آن متعاقبا اعلام خواهد شد . 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همچنین از اختصاص 115 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی و بهبود فضای کسب و کار در کشور خبر داد.
وی گفت: این اعتبار به طور متوازن برای تمامی استان‌ها اختصاص یافته و با تخصیص این اعتبارات بیش از یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد می شود .
استاندار نیز در این نشست از تاسیس اداره ی کل راه آهن گیلان در ماه آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر درصددیم ساختمان اداری این اداره کل را در رشت راه اندازی کنیم و بزودی این اداره کل به عنوان راه آهن شماره 2 فعالیت خود را آغازمی کند.
آقای سالاری همچنین با اشاره به فصل برداشت شالیزارها از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواست در هیات دولت تدابیر لازم را برای جلوگیری از واردات بی رویه ی برنج خارجی اتخاذ نماید.
آقای کوچکی نژاد رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست ساماندهی دو رودخانه ی زرجوب و گوهررود رشت را در پایداری محیط زیست شهری موثر دانست و از دولت خواست اعتبارات لازم را برای ساماندهی این دو رودخانه اختصاص دهد.
آقایان جعفرزاده از نمایندگان مردم رشت، شکری نماینده ی تالش، رضوانشهر و ماسال، لاهوتی نماینده ی لنگرود، حجت الاسلام افتخاری نماینده ی فومن و شفت و آقای خسته بند نماینده ی بندرانزلی هر یک در سخنانی خواستار توجه بیشتر دولت به طرح های مرتبط با آب و فاضلاب و پسماندهای شهری، تعریض و ترمیم محورهای مواصلاتی بین شهری و روستایی شدند و تسریع در روند احداث سدهای لاستیکی، پلرود، لاسک، دیورش و شفا رود را خواستار شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گیلان خط آهن قطار رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی با انتشار ویدیویی نوشت: در تحلیلی گفتم؛ با درآمد ۳۵ میلیارد دلاری نفت، ثبت تورم ۵۰-۴۸ درصدی در سال ۱۴۰۲ قابل قبول نمی‌باشد و دولت نمی‌تواند ژست مبارزه با تورم بگیرد!

بلافاصله دستور تخریب صادر شد که زمان شما چنین بود و چنان…

میدانید دلیل اصلی عدم توفیق دولت سیزدهم در تحقق وعده کنترل تورم و نرخ ارز چیست؟

یک علت مهم این است که طی دو سال و نیم گذشته، این دولت ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پول چاپ کرده است، یعنی پایه پولی در ۳۰ماه، ۱۱۵ درصد افزایش داشته است!

درحالیکه از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰، جمع این رقم، ۵۱۹ همت بوده است!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  •  بزودی؛ افتتاح قطعه سوم کمربندی نسیم شمال
  • افتتاح نمایشگاه صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا
  • کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی
  • همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!
  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • ۱۹ هزار نیروی پرورشی امسال به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند
  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!