Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:10:20 GMT

جشنواره موسیقی حماسی «کمالان» در چابهار

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۹۱۱۶۴

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد چابهار گفت: نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی کمالان هم‌زمان با سالروز تولد کمالان هوت، اسطوره موسیقی حماسی بلوچستان و ایران جمعه در منطقه آزاد چابهار شروع به‌کار می‌کند.

محمد اکبرچاکرزهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حماسی‌سرایان و حماسی‌نوازان از ۷ استان کشور، ۹ شهریورماه هم‌زمان با سالروز تولید کمالان هوت اسطوره موسیقی حماسی بلوچستان به چابهار می‌آیند و در سه دسته عمل‌کننده آوازی، سازی و ترکیبی، سه‌روز در شهر و منطقه آزاد چابهار اجرا خواهد داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان این‌که این جشنواره با مشارکت وزارت ارشاد و سازمان منطقه آزاد جابهار برگزار می‌شود، افزود: افتتاحیه این جشنواره با حضور معاون هنری وزارت ارشاد و اختتامیه آن‌ نیز با حضور اهالی فرهنگ و هنر مانند لوریس چکناواریان، جلال‌الدین کزازی و محمدرضا درویشی برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی کمالان با هدف برندینگ هنر اصیل موسیقی بلوچستان و بیژه موسیقی اصیل حماسی و هم‌چنین ثبت در تقویم رویدادهای گردشگری ایران با مشارکت سازمان منطقه آزاد چابهار و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و درسال‌های آینده به‌صورت مداوم به‌صورت ملی و بین‌المللی ادامه خواهد داشت .

چاکرزهی بابیان این‌که برندینگ گردشگری جشنواره نیز علاوه‌بر معرفی موسیقی و هنر اصیل بلوچستان از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است؛ خاطرنشان کرد: این جشنواره زمانی برگزار می‌شود که چابهار به‌واسطه فصل مونسون و بادهای مونسونی با حداکثر دمای ۲۸ درجه یکی‌از خنک‌ترین نقاط ایران و جذاب برای پذیرش گردشگر و مسافر است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جشنواره موسیقی کمالان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران

یادمان زنده‌یاد غلامحسین بنان به مناسبت زادروز ایشان آخر هفته جاری، با عنوان «طنین بال قو» و در قالب بیستمین شب موسیقی ارسباران برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیستمین شب موسیقی ارسباران پنجشنبه 13 اردیبهشت‌ 1403 ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این برنامه با عنوان «طنین بال قو» به مناسبت زادروز زنده‌یاد غلامحسین بنان به یادمان این خواننده فقید موسیقی دستگاهی ایرانی اختصاص دارد.

در این برنامه که با حضور استادان، پیشکسوتان و هنرمندان موسیقی برگزار می‌شود، چندین اجرای موسیقی پیش‌بینی شده است و سخنرانان مراسم درباره ویژگی‌های آواز استاد بنان نکاتی را بیان خواهند کرد.

چرا غلامحسین بنان آواز شهرام ناظری را افتضاح توصیف کرد

غلامحسین بنان (زاده 10 اردیبهشت 1290 و درگذشته 8 اسفند 1364) خواننده موسیقی دستگاهی ایرانی بود. او از سال 1306 تا سال 1347 در زمینه موسیقی فعالیت داشت و عضو شورای موسیقی رادیو، استاد آواز هنرستان موسیقی تهران و بنیان‌گذار انجمن موسیقی ایران بود. بنان را نخستین خواننده ایرانی آشنا با خط بین‌المللی موسیقی (نُت) دانسته‌اند. جنس صدای وی از نوع باریتون بود. ترانه‌هایی از جمله «بهار دلنشین»، «الهه ناز» و سرود «ای ایران» از آثار شناخته‌شده با صدای بنان هستند.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت