Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چندي پيش، پيشنهاد برگزاري کنسرت خياباني از سوي «همايون شجريان» مطرح شد. اين اتفاق با واکنش‌هاي بسياري از سوي مسئولان و هنرمندان همراه بود. بسياري آن را امري بعيد تلقي مي‌کردند و برخي ديگر، رويدادي متعارف که در تمام دنيا در حال وقوع است و در ايران نيز مي‌تواند رخ دهد؛ به اين ترتيب آمادگي خويش را براي پيوستن به آن اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه هم بحث برگزاري کنسرت‌هاي خياباني طي ماه‌هاي اخير به يکي از پرچالش‌ترين بحث‌هاي هنري بدل شد. حتي بسياري اظهار نظر «الهام فخار‌ي»، عضو شوراي شهر تهران، در بيان اين نکته که مجوز کنسرت خياباني توسط وزارت ارشاد و با همراهي شوراي شهر صادر شده با ديده ترديد نگريستند. با تمام اين اوصاف،‌ همين پنج‌شنبه و جمعه که بيايد قرار است ارکستر سازهاي ملي ايران، به خوانندگي «محمد معتمدي» و رهبري «علي‌اکبر قرباني»‌، در بوستان آب و آتش به اجراي برنامه بپردازند. به اين ترتيب پس از هفته‌ها گمانه‌زني و صحبت‌هاي گوناگون بالاخره کنسرت خياباني برگزار خواهد شد و مي‌تواند سرآغاز اتفاقاتي خوش در برگزاري کنسرت‌هاي خياباني و به تبع آن آشتي بيشتر مردم با موسيقي شود.
محمد معتمدي خواننده پرآوازه موسيقي ايران درباره اين رويداد به سايت «موسيقي ما» مي‌گويد:‌ «اين ايده از مدت‌ها پيش و حتي قبل از اعلام آمادگي ديگر دوستان عزيز در ذهن ما وجود داشت؛ اما امکان تحقق آن نبود تا اينکه هم‌اکنون با مساعدت‌هاي انجام شده قرار است در مکاني مناسب برگزار شود. البته من خودم هنوز در صفحاتم در فضاي مجازي در اين خصوص اطلاع‌رساني نکرده‌ام تا خداي نکرده ازدحام زيادي شکل نگيرد. ما تاکنون همه چيز را بر اساس خوش‌بيني بنا نهاده‌ايم و اميدواريم شاهد اتفاقي خوش در اين زمينه باشيم و مردم بتوانند از اجراي موسيقي در فضاي باز و بي‌آنکه هزينه‌اي پرداخت کنند لذت ببرند.»
خواننده قطعه «کوير» اظهار اميدواري مي‌کند که «اين اقدام از طرف نهادهاي فرهنگي و اماکن مورد حمايت قرار گيرد و فتح بابي براي برگزاري رويدادهاي مشابه شود.» او البته تأکيد دارد: «در اين مدت، من شاهد آن بودم که مسئولان فرهنگي و انتظامي به‌طور جدي پيگير برگزاري اين رخداد بوده‌اند و دلشان مي‌خواست تا اين اتفاق رخ دهد؛ اما فراهم‌آوردن مقتضيات امنيت مخاطبان پروسه‌اي است که بايد به آن توجه زيادي شود و تمام جوانب امر سنجيده شود. به هر حال، ‌اميدوارم که ما همچنان روي‌دادن اين اتفاق توسط ديگر دوستان باشيم.»
در همين خصوص،‌ علي‌اکبر قرباني،‌ رهبر اين ارکستر،‌ در پاسخ به اين پرسش که اين رويداد چگونه به وقوع پيوست به «موسيقي ما» مي‌گويد: «از آنجا که ما از مدت‌ها قبل اين ايده را مطرح کرده بوديم، بعد از پيشنهاد موسسه فرهنگي گردشگري عباس آباد به موسسه توسعه هنرهاي معاصر با ما تماس گرفته شد و ما مشتاقانه از آن استقبال کرديم.»
او همچنين درباره اينکه، با وجود بحث‌هاي متفاوت در اين خصوص،‌ اين اتفاق توسط شما و آقاي معتمدي بدون هيچ بازتاب خبري انجام شد مي‌گويد: «من بر اين باورم که گاهي سروصدا کردن در باره يک رخداد نه تنها دردي از آن دوا نمي‌کند،‌ بلکه برايش ممانعت ايجاد مي‌کند. به همين خاطر، ما ترجيح داديم تا بدون هيچ‌گونه هياهويي آن را رقم زنيم. البته ما در اين مدت رويدادهاي زيادي را بدون هيچ‌گونه حاشيه‌اي به ثمر نشانده‌ايم،‌ که از آنجا که بسياري از آن‌ها موردتوجه کافي قرار نگرفت، به اين فکر مي‌کنم که حاشيه‌سازي هميشه هم بد نيست. به هر روي،‌ اگرچه تلاش‌هاي ديگر هنرمندان براي تحقق اين ايده را قابل احترام مي‌دانم وقتي اين پيشنهاد به ما شد مشتاقانه وارد عمل شديم و رپرتواري را آماده و تلاش کرديم تا طي تمريناتي فشرده در اين مدتِ کم بتوانيم کار را به‌ثمر برسانيم.»
به گفته او، قرار است تا در اين کنسرت قطعاتي چون «شکايت دل» و «دگر چه خواهي» با تنظيم شهرام ‌توکلي، «بهار دلکش»، «خوش آمدي »و «رقص شرقي» با تنظيم خودش، «شورآفرين» ساخته و تنظيم او و، «کوير» ساخته «محمد معتمدي» اجرا شود، همچنين، به‌مناسبت همزماني با عيد غدير خم، قطعه«کلُ صبحٍ» از ساخته‌هاي استاد فرهاد فخرالديني -تيتراژ پاياني سريال امام علي- نيز توسط ارکستر نواخته خواهد شد.
قرباني درباره واکنش مردم نسبت برگزاري چنين رخدادي در ژانر موسيقي اصيل ايراني پاسخ داد که : «ما تلاش کرده‌ايم تا قطعاتي ريتميک را اجرا کنيم. ضمن اينکه فکر مي‌کنم درست است اين روزها موسيقي پاپ طرفداران زيادي دارد، اما اين جنس موسيقي نيز ارتباطش را با مردم حفظ کرده است؛ به خصوص اينکه آقاي محمد معتمدي محبوبيت خاصي ميان مردم دارند و مخاطبان صدايش را بسيار دوست دارند. ما هم مشتاقيم تا مردم اين موسيقي را بشنوند و در شرايط کنوني جامعه حس خوبي در آنها ايجاد شود؛ ضمن آنکه چنين ااتفاقاتي در دنيا امري معمول است و ، در همه کشورهاي پيشرفته، ارکسترهاي بزرگ با نوازندگاني شاخص به اجراي موسيقي کلاسيک در فضاي باز مي‌پردازند و ‌در حالي که مردم روي زمين نشسته و قهوه‌شان را مي‌خورند از موسيقي آن‌ها نيز بهره مي‌برند. براي ما اينکه مردم در حال و هواي آزادتري نسبت به سالن‌هاي کنسرت به موسيقي گوش سپارند امري خوشايند است و مهمتر از آن تصور مي‌کنيم که برگزاري اين رخدادها مي‌تواند به عاملي براي آشتي مردم با اين جنس از موسيقي بدل شود.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۱۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی گفت: با وجود اینکه زمان محدودی در فدراسیون هستم، اما باید از هر ثانیه این فرصت برای کمک بهینه به ورزشکاران استفاده کنم. - اخبار ورزشی -

پژمان معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: برای مشخص شدن زمان مجمع، باید قوانین و قواعد را رعایت کنیم. یکی از این قواعد، برگزاری مجمع انتخاباتی 45 روز بعد از نشست هیئت رئیسه و مورد دوم برگزاری آن 75 روز بعد از انتخابات کمیسیون‌ها است. با توجه به همین موضوع، فکر می‌کنم انتخابات در نیمه خرداد برگزار شود، اما با توجه به تعطیلی 14 و 15 خرداد، به نظر می‌رسد که هفته سوم ماه آینده، زمان مناسبی برای برگزاری مجمع انتخاباتی باشد. تاریخ دقیقی در نشست هیئت رئیسه مشخص نشد، اما با هماهنگی با وزارت ورزش، قطعاً به زودی زمان انتخابات مشخص و اعلام خواهد شد.

وی درباره جلسه با ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، گفت: جلساتی را با تفتیان، صابری، پیرجهان و رسولی داشتم و با توجه به عدم حضور فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل‌نژاد، قرار است با آنها از طریق فضای مجازی تماس بگیرم و صحبت کنم. ملی‌پوشانی که شانس کسب سهمیه دارند، پیشنهادات خود را ارائه کردند و برنامه مسابقاتی که می‌توان برای حضور در آنها اقدام کرد، ارائه شد.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: چند مشکل داریم؛ یکی از این مشکلات موضوع دریافت ویزای شینگن است که سخت شده است. زمان و مکان مسابقات و اردوها را دریافت و برنامه‌ها را تا 10 تیر ماه مصوب کردیم.

معتمدی تصریح کرد: با وجود اینکه زمان محدودی در فدراسیون هستم، اما باید از هر ثانیه این فرصت برای کمک بهینه به ورزشکاران استفاده کنم. قرار است در قالب یک کارگروه تخصصی با ورزشکاران قرارداد ببندیم و کارها را هرچه زودتر انجام دهیم.

وی درباره انتقاداتی که هر از چند گاهی از سوی حسین رسولی مطرح می‌شود و در پاسخ به این سؤال که آیا حقوق و پول این ورزشکار پرداخت شده است یا نه؟ گفت: تا جایی که اطلاع دارم، پول مصوب ماهیانه این ورزشکار پرداخت شده است. کمیته ملی المپیک هم حمایت‌های خوبی داشته، ولی ما بدون این حمایت‌ها نیز باید کارمان را انجام دهیم. درخصوص رسولی نیز معتقدم که مدل انتقادش مورد پسند نیست. ورزشکاران باید ابتدا مسائل و مشکلات را به فدراسیون منتقل کنند و اگر به نتیجه نرسیدند، مصاحبه انجام دهند. ورزشکارانی مثل رسولی الگوی نفرات جوان و نوجوان و حتی مدال‌آوران هستند و انتظار می‌رود که بزرگی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟