Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:28:54 GMT

راه‌های درمان مشکلات صنعت داروسازی مشخص است

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۹۱۶۰۹

راه‌های درمان مشکلات صنعت داروسازی مشخص است

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالعظیم بهفر مدیر کل اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در افتتاحیه مراسم روز ملی داروسازی که در هتل المپیک برگزار شد اظهار کرد: نقش داروسازان در پیشبرد اهداف سلامت جامعه، نقش بی‌بدیلی است و داروسازان، تلاش بی وقفه ای را همواره برای بهبود شرایط سلامت جامعه شکل داده اند که متاسفانه گاهی اوقات مورد بی اعتنایی و بی مهری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: اینکه در این روز به نقش داروسازان در توسعه صنعت آرایشی و بهداشتی پرداخته شده، نویدبخش توجه روز افزون داروساران به همه عرصه‌های سلامت محور است ؛ همچنین برای توسعه سلامت و کاهش وابستگی به خارج از کشور، راهی جز به روزرسانی قوانین وجود ندارد. با قوانین چند دهه گذشته، نمیتوان ادعای پیشرو بودن را داشت.

بهفر گفت: ما در اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، تلاش برنامه ریزی شده ای را در این خصوص آغاز کرده ایم ولی طبیعتا به همراهی صنف،دانشگاه و صنعت نیاز داریم؛ مشارکت گروهی، پیام کلیدی جهان است برای بهبود فرایندها و سرعت بخشیدن به رفع معضلات که خوشبختانه در سازمان غذا و دارو نیز این رویکرد مورد توجه است.

مدیر کل اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: راه‌های درمان مشکلات صنعت مشخص است ولی نکته اینجا است که بدون همدلی و هم افزایی نمی‌توان به نتیجه رسید و امیدواریم گردهمایی داروسازان به‌مناسبت روز ملی داروسازی بتواند این مسیر را تسهیل کند.

کد خبر 4389525

منبع: مهر

کلیدواژه: داروسازی سازمان غذا و دارو مردم علیه احتکار وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو داروسازی دارو دیابت کمیسیون بهداشت و درمان پرستار سرطان بیماری های قلبی و عروقی طرح تحول سلامت زنان سازمان نظام پزشکی ورزش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل که در این همایش ریاست پنل سلامت را برعهده داشت، ضمن اشاره به توانمند‌های حوزه سلامت و فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در آفریقا، اهمیت گسترش تعاملات با کشور‌های آفریقایی را تشریح کرد.

در این پنل، مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، مدیران سندیکا‌های دارو، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، مدیران شرکت‌های دارو سازی، رئیس انجمن بیمارستان سازی و میهمانانی از کشور‌های زیمباوه، مالی، اتیوپی و الجرایر حضور داشتند.

اعضای پنل ایرانی از حوزه‌های دارو، درمان و گردشگری سلامت، تجهیزات پزشکی، آموزشی، توسعه، جمعیت هلال احمر، سازمان سازمان انتقال خون، انستیتو پاستور ایران، ضمن توضیح درباره توانمندی صادراتی حوزه کاری خود، خواستار افزایش سطح تعلامات با کشور‌های آفریقایی شدند.

درادامه، میهمانان آفریقایی با تمجید از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، علاقمندی خود را جهت گسترش همکاری تجاری با حوزه سلامت ایران اعلام کردند.

نیکنام در پایان گفت: گسترش همکاری ایران و آفریقا در حوزه سلامت قابل پیگیری است و انتقال تجارب و خدمات سلامت به این کشور‌ها وجود دارد.

به گزارش آنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از روز شنبه  ۸ اردیبهشت با حضور رئیس جمهور افتتاح و به مدت پنج روز ادامه دارد. این نمایشگاه میزبان ۲۰۰۰ صاحب نظر از ۸۰ کشور می‌باشد و ۸۰۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه توانمند‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی