Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@05:13:19 GMT

حدود ۱۰ هزار تروریست النصره و القاعده در ادلب هستند

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۹۱۸۹۰

حدود ۱۰ هزار تروریست النصره و القاعده در ادلب هستند

نماینده سازمان ملل از حضور ۱۰ هزار تروریست وابسته به النصره و القاعده در ادلب خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه خبری النشره، استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت که سازمان ملل معتقد است حدود 10 هزار تروریست النصره و القاعده در ادلب حضور دارند که باید آنها را شکست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طی سخنانی در نشست خبری خود در ژنو گفت: بیش از دو میلیون آواره در ادلب هستند و ادلب دیگری وجود ندارد که سوری‌ها به آنجا کوچ کنند و ما از تشدید تنش کنونی در سوریه نگران هستیم.

دی‌میستورا با بیان اینکه روس‌ها در خصوص هدف قرار دادن پهپادها حق دارند گفت: تدوین سناریویی بدتر برای ادلب به منظور برقراری امنیت راه‌ها جایز نیست.

وی تاکید کرد ما نمی‌توانیم سوء برداشت‌هایی را که احتمالا منجر به وخیم شدن اوضاع می‌شود نادیده بگیرم.

نماینده سازمان ملل گفت که نظام سوریه و گروه تروریستی النصره می‌توانند گاز کلر ساخته و از آن در حملات شیمیایی استفاده کنند.

وی افزود: باید به روسیه، ایران و ترکیه به منظور جلوگیری از رویارویی نظامی بزرگ در ادلب وقت داد و همه ما برای حمایت از غیرنظامیان و مبارزه با تروریست‌ها تلاش می‌کنیم.

دی‌میستورا اظهار داشت: من می‌توانم تیم سازمان ملل برای انتقال غیرنظامیان از ادلب را همراهی کنم و باید به کشورهای ضامن فرصت داد تا از تشدید تنش در ادلب جلوگیری شود. ما قبل از نشست آستانه نشست‌هایی درباره سوریه برگزار خواهیم کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: دی میستورا تروریست ها سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۱۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی از توافق حاصل شده در 19 آوریل 2024 توسط کمیسیون مرز آذربایجان - ارمنستان در مورد بازگشت چهار روستای آذربایجانی (بغانیس آیریم، آشاغی اسکیپارا، هیریملی و کیزیل‌خاجیلی) که 30 سال تحت اشغال ارمنستان بود، استقبال کرد.
 
این سازمان تاکید کرد که پیشرفت مثبت حاصل از مذاکرات مستقیم، گام مهمی در جهت امضای توافقنامه صلح نهایی است.
 
دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی همچنین گفت از این گام مهم در راستای امضای یک توافقنامه صلح پایدار همانطور که در قطعنامه‌های مربوطه سازمان همکاری اسلامی تصریح شده، حمایت می‌کند.
 
گفتنی است 20 آوریل هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان، معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.
 
در این نشست 4 روستای آذربایجان تحت اشغال ارمنستان به این کشور بازگردانده شد.
 

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • شش الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کنند
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • سازمان ملل : ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • متوسط سن بازنشستگی به حدود ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان