Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه سوریه که به روسیه سفر کرده است گفت: در آخرین مرحله از آزادسازی سوریه از لوث تروریسم قرار داریم. ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ولید المعلم وزیر خارجه سوریه که به مسکو سفر کرده است در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: ما در آخرین مرحله از آزادسازی کل مناطق سوریه از لوث تروریسم قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا، انگلیس، و فرانسه از این خوشحال نخواهند شد که ببینند نقشه آنها در سوریه شکست خورده است بنابراین آنها می‌خواهند خارج از چارچوب شورای امنیت به سوریه حمله کرده و روند سیاسی را به شکست بکشانند و به گروه تروریستی النصره کمک کنند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در ابتدای دیدار خود با ولید المعلم گفت: وقت آن رسیده است که کار بازسازی سوریه را بعد از اینکه ریشه‌کنی تروریسم به مراحل پایانی خود رسیده آغاز کنیم.

وزیر خارجه سوریه امروز برای گفت‌وگو با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره تازه‌ترین تحولات سوریه و منطقه و هماهنگی در خصوص نبرد مشترک علیه تروریسم و تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشت آوارگان سوری به سرزمینشان به مسکو سفر کرد.

انتهای پیام/

R36348/P36439/S8,89,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم

به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، «احمد السید» وزیر دادگستری سوریه امروز (چهار شنبه) در بیانیه مطبوعاتی پس از نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران، حمایت خود را از دستور کار این کمیته اعلام کرد.

وزیر دادگستری سوریه بر اهمیت کمیته مشترک قضایی بین سه کشور برای تحقیق در مورد مسائل حقوقی و تعمیق همکاری بین آنها با توجه به وجود جنگ حقوقی، نظامی و تروریسم اقتصادی علیه این سه بازیگر تاکید کرد.

وی گفت: سرقت منابع سوریه، حمله به کنسولگری‌ها و مقر‌های دیپلماتیک و نیز کشتار مردم در فرودگاه‌ها همان طور که در عراق اتفاق افتاد، نقض قوانین بین‌المللی بوده و اگر جهان به دنبال امنیت و صلح است، قوانین بین‌المللی باید به بهترین شکل اعمال شود.

«کاظم غریب آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران نیز بر اهمیت نشست کمیته در سطح سه کشور قربانی تروریسم مورد حمایت برخی از کشور‌های مدعی دفاع از حقوق بشر تاکید کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ایران اظهار داشت: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق ناقض تمام معاهدات بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و حاکمیت ارضی سوریه است.

غریب آبادی افزود: رویه‌های قضایی در امتداد اقدامات نظامی و سیاسی است که از طریق سازمان‌های بین‌المللی علیه رژیم جنایتکار صهیونیست در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد که پاسخ ایران به این جنایت رژیم صهیونیستی مناسب و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو