Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 8 شهریورماه در جشن مردمی عید غدیر با یادآوری فرازهایی از خطبه غدیر گفت: جمله بسیار مشهور پیامبر مكرم اسلام(ص) در عید «من كنت مولاه فهذا علی مولاه» را باید مرتب تكرار كنیم و این اشتباه نشود كه چون آن را می‌دانیم نیازی به تكرار نیست؛ خیر، باید حتماً آن را دائماً تكرار كنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تواتر «من كنت مولاه فهذا علی مولاه» باید حفظ شود
وی افزود: بحثمان با همه مردم دنیا و سایر مسلمانان از مذاهب دیگر این است كه هیچكس نمی‌تواند انكار كند كه این جمله را پیامبر(ص) فرموده است، چرا این را حرف می‌زنیم چون حدیث متواتر است و این تواتر باید حفظ شود و اگر می‌خواهیم حفظ شود باید مرتب این جمله را تكرار كنیم.
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه این سخن پیامبر(ص) هیچگاه از تازگی نمی‌افتد، گفت: این تواتر حدیث به عنوان سند حقانیت تشیع است و باید آن را ادامه دهیم و بگوییم تا دیگران آن را بخوانند و تكرار كنند و بحمد الهی حركت‌های شایسته ای شروع شده است و در جاهای مختلف نظیر بنیاد غدیر و مراكز و بنیادهای دیگری كه برای این قضیه تأسیس شده است همه دارند بر روی این قضیه كار می‌كنند پس این جمله را در این ایام حتماً تكرار كنیم.
امام جمعه شیراز اظهار كرد: بعد از اینكه پیامبر(ص) حضرت علی(ع) را معرفی كرد و فرمود كه هر كس من مولا و ولی او هستم، علی(ع) هم مولا و ولی اوست، 4 دعا كرده است كه باید این دعاها را یادآوری كرده و ببینیم ما كجای این قضیه قرار گرفته‌ایم.
وی ادامه داد: پیامبر(ص) دعا كرده است كه خدایا هر كس علی(ع) را به ولایت بپذیرد، تو هم ولایت او را به عهده بگیرد؛ سئوال اینجاست خدا ولی چه كسانی می‌شود؟ خودش فرموده است « اللَّهُ وَلِی الَّذِینَ آمَنُوا یخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ...؛ خداوند سرور كسانى است كه ایمان آورده‏ اند آنان را از تاریكیها به سوى روشنایى به در مى ‏برد...» (آیه 257 سوره بقره) لذا اگر خدا ولایت كسی را پذیرفت او را از ظلمات به نور می‌برد.

بدون ولایت حضرت علی(ع) كسی از ظلمات خارج نمی‌شود
آیت‌الله دژكام افزود: این حرف بسیار بزرگی است و بدون ولایت حضرت علی(ع) كسی از ظلمات خارج نمی‌شود و كسی به سوی نور نمی‌رود و این را خدا در قرآن تضمین كرده است و پیامبر(ص) هم در عید غدیر دعا كرده است كه هر كس ولایت علی را بپذیرد این‌گونه می‌شود.

كسی كه مورد دعای پیامبر(ص) است را از خود نرانیم
نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان كرد: گاهی اوقات به اطراف خود نگاه می‌كنیم، ممكن است كسانی را ببینیم و بگوییم این شكل رفتارش مورد پسند ما نیست، طبیعی است حتی به عنوان مسئله اینكه می‌خواهیم سبك زندگی اسلامی باشد به هر عنوان ممكن است كار یك نفر را نپسندیم اما باید حواسمان باشد كه 14 معصوم در دنیا بیشتر نیست و بقیه اشتباهاتی دارند و اگر می‌خواهیم در مورد كسی داوری كنیم، ببینیم در دل او محبت امیرالمؤمنین(ع) چطور است پس كسی كه مورد دعای پیامبر(ص) است را از خود نرانیم.

وی با بیان اینكه پیامبر(ص) برای دوستان مولای متقیان دعا كرده است، گفت: این اشتباهاتی كه علی‌الظاهر دوست امیرالمؤمنین(ع) می‌كند و گاهی ناراحت می‌شویم، قطعاً جایی خدا جبران می‌كند چون اصل قضیه را دارد، البته اشتباه، اشتباه است اما ما نباید با دوستان حضرت علی(ع) لج كنیم زیرا ته دلش كه محبت است و جایی خدا دستش را گرفته و بیرون میكشد ولو اینكه اشتباهاتی دارد.
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه اگر محب حضرت علی(ع) هستیم، نباید نگران باشیم زیرا دعای پیامبر(ص) پشت ماست خداوند نیز آن را تضمین كرده است، گفت: در ادامه این دعا پیامبر(ص) نفرین كرده است كه خدایا كسی كه دشمن حضرت علی(ع) است تو هم دشمنش باشد یعنی دشمن حضرت علی(ع) دشمن خداست.
امام جمعه شیراز اضافه كرد: همچنین در ادامه پیامبر دعا كرده است، خدایا هر كس كه كمك می‌دهد مرام حضرت علی(ع) تو هم كمكش كند و هر كس حمایت از حضرت علی(ع) را فروگذار می‌كند تو هم حمایت نكن و بر زمینش بزن.

اگر در غدیر نصرت نكنیم، نتیجه‌اش عاشورا می‌شود
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه میان غدیر تا عاشورا 21 یا 22 روز بیشتر فاصله نیست، گفت: از این فاصله باید ما یك درس بگیریم و ببینم جزو چه كسانی هستیم زیرا اگر در غدیر نصرت نكنیم، نتیجه آن عاشورا می‌شود.
آیت‌الله دژكام یادآور شد: امروز با آرامش، امنیت و عزتی در این كشور نشسته‌ایم؛ كشوری كه به نام امام زمان(عج) و حضرت علی(ع) است؛ نمی‌گوییم كسر و كمبود نیست و همه آن‌ها را می‌دانیم اما بالاخره این كشور به نام حضرت علی(ع) است و یك امنیتی به این نام در این كشور است و اگر مراقب باشیم، غدیر را مراقبت كرده‌ایم و كارمان به جلو می‌رود و اگر از حمایت دست برداشتیم، پشت سر آن عاشوراست.
وی با یادآوری اینكه امام راحل فرمود اگر امروز اسلام در این كشور سیلی بخورد دیگر به سادگی بلند نمی‌شود، چون عاشورا دنبال دارد، گفت: اصل درس غدیر این است كه تا می‌توانیم عید بگیریم و پیروز باشیم و نگذاریم عزا بگیریم و اگر در غدیر كار خود را كرده باشیم به عاشورا نمی‌رسد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس یادآور شد: امروز زحمات شهدا و خانواده‌های آنان و جانبازان و قشر عظیم این ملت كه با سختی‌ها صبر كردند ما را به اینجا رسانده است لذا باید همینطور غدیری بمانیم و بدانیم اگر از غدیر رد شویم آن تاوانی كه باید بپردازیم، سنگین می‌شود.
انتهای پيام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي عيد غدير ولايت علي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین

سید علی موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: جشنواره راویان غدیر با موضوع مدح و منقبت حضرت علی (ع) و واقعه تاریخی غدیر منتشر شد.

وی افزود: قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود است و دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۴ خرداد ماه امسال تعیین شده است و زمان برگزاری آیین اختتامیه نیز چهارم تیر خواهد بود.

موسوی گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت و فضایل حضرت علی (ع)، فرهنگ عمیق و اهداف واقعه غدیرخم، ترویج فرهنگ علوی و تولید آثار در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند فیلم آثار خود را در پیام‌رسان شاد به شماره ۰۹۹۱۹۷۲۷۵۱۳ ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: مدت زمان فیلم حداقل سه و حداکثر پنج دقیقه باشد و مشخصات فردی در آن قید شود، فیلم‌برداری به صورت افقی، در نمای باز و بدون حرکت دوربین انجام شود و آثار هم باید با فرمت mp ۴ و حداکثر حجم ۱۶ مگابایت باشد.

به گفته موسوی، در بخش شعرخوانی نیز شرکت کنندگان می‌توانند آثار شاعران مطرح کشور را به صورت دکلمه اجرا و برای جشنواره بفرستند. در این بخش شرکت کنندگان باید اثر را از حفظ داشته باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین افزود: اجرای سرود باید به صورت زنده، در گروه‌های جداگانه دختر و پسر حداکثر با ۱۵ نفر انجام شود و حضور از هر دو پایه سنی در گروه سرود امکان‌پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است