Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «دیمین شزل» کارگردان جوان آمریکایی که موفق شده بود با فیلم لالاند جایزه اسکار کارگردانی را کسب کند، توانست با فیلم «اولین مرد» ( First Man) در نمایش افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۸ هم بدرخشد و مورد توجه منتقدان و اهالی سینما قرار بگیرد.

این اتفاق در حالی افتاد که علاوه بر تحسین کارگردانی شزل، بازی «رایان گاسلینگ» و به خصوص «کلیر فوی»در این فیلم بسیار مورد توجه قرار گرفته است و نقد‌های مثبتی توسط منتقدان نام آشنای سینما درباره این فیلم در شب اول جشنواره ونیز منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم «اولین مرد» درباره زندگی «نیل آرمسترانگ» فضانورد آمریکایی است که در ماموریتی با نام «آپولو» پا به کره ماه نهاد.

فیلم نامه «اولین مرد» را «جاش سینگر» برنده اسکار بهترین فیلم نامه برای فیلم «نورافکن» نوشته است که همکاری این دو چهره اسکاری نوید فیلم تحسین برانگیزی را حتی قبل از اکران آن در جشنواره ونیز می‌داد.


در این فیلم که براساس کتاب «اولین مرد زندگی نیل آرمسترانگ» اثر «جیمز هنسن» نوشته شده است، رایان گاسلینگ در نقش نیل آرمسترانگ و کلر فوی در نقش جنت شارون بازی کرده اند. تریلر‌های رسمی این فیلم که به تازگی هم منتشر شده است، زندگی خانوادگی این فضانورد آمریکایی و پرتاب او به فضا را به تصویر کشیده است که از نمایش‌های اولیه آن می‌توان متوجه شد که شزل، دورخیز دیگری برای جایزه اسکار بعدی خود کرده است.

فیلم سینمایی اولین مرد که توسط کمپانی پیکچرز ساخته شده است، قرار است در ۲۰ مهر ماه (12 اکتبر) به اکران عمومی برسد. علاوه بر رایان گاسلینگ و کلر فوری، در این فیلم؛ کوری استول، کایل چندلر، جیسون کلارک و برایان دارسی ایفای نقش کرده اند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای جهان فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو

هفتادوهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «لوکارنو» با اعطای جایزه یوزپلنگ افتخاری از «جین کمپیون» کارگردان مطرح استرالیایی تقدیر می‌کند.

به گزارش ایسنا، این جشنواره مهم سوئیسی که به سینمای مستقل اختصاص دارد، ۱۶ آگوست طی مراسمی در فضای باز میدان «پیازا گراند» با هشت هزار صندلی، از «جین کمپیون» سینماگر مولف نیوزلندی تجلیل خواهد کرد.

همچنین فیلم‌های «فرشته ای در میز من» (۱۹۹۰) و «پیانو» (۱۹۹۳) به عنوان بخشی از بزرگداشت کمپیون در جشنواره لوکارنو به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ورایتی، جشنواره لوکارنو در بیانیه‌ای با اشاره به این که «کمپیون» اولین کارگردان زن برنده نخل طلای کن (برای فیلم پیانو) است، خاطرنشان کرد: «بیوگرافی جین کمپیون شامل اولین‌های قابل توجهی است. اولین زنی که دو بار در بخش بهترین کارگردانی در جوایز اسکار نامزد شد (یک بار برنده با فیلم "قدرت سگ" در سال ۲۰۲۱) و اولین فیلمسازی از نیوزلند که در جشنواره فیلم ونیز شرکت کرد و برنده شیر نقره‌ای ونیز برای بهترین کارگردانی شده است.

«کمپیون» طی ساخت ۹ فیلم بلند، چندین فیلم کوتاه و دو فصل از مینی سریال تلویزیونی «روی دریاچه»، خود را به عنوان یکی از معماران کلیدی تخیل سینمای معاصر تثبیت کرده است.

برناردو برتولوچی، کن لوچ، ژان لوک گدار، ورنر هرتزوگ، کلی رایکارد، جان واترز، مارکو بلوکیو و انیس واردا از دریافت کنندگان قبلی جایزه یوزپلنگ افتخارس لوکارنو هستند.

هفتاد و هفتمین جشنوار فیلم لوکارنو از تاریخ ۷ تا ۱۷ آگوست (۱۷ تا ۲۷ مرداد) در کشور سوئیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هراس اسرائیلی‌ها از افتتاح غرفه در شصتمین دو سالانه هنر ونیز + فیلم
  • هراس اسرائیلی‌ها از افتتاح غرفه در شصتمین دو سالانه هنر ونیز
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • افتتاح سایت غرفه ایران در بینال ونیز