Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، خلیل الحیه از مسئولان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نشست خبری در غزه، در پاسخ به سوالی درباره روابط حماس با ایران گفت: روابط ما با ایران سری و پنهانی نیست. ما به عنوان یک ملت به ویژه به عنوان یک گروه مقاومت تلاش می کنیم با همه طرف ها به ویژه محور مقاومت روابط برقرار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما مخالف شکل گیری هر نوع ائتلافی در منطقه برای به راه انداختن جنگ جدید بین مسلمانان هستیم. آمریکا و اسرائیل به دنبال تشکیل لابی جدیدی با نام ناتوی جدید علیه گروه های مقاومت و در راس آنها ایران هستند. ما مخالف چنین اقدامی هستیم و این مسئله را با صراحت اعلام می کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی الحیه افزود: امکان ندارد امت اسلامی بار دیگر بر اساس خواست اسرائیل درگیر جنگ جدیدی شود. ما نمی پذیریم که اسرائیل بخشی از تشکل عربی و متاسفانه سنی علیه ایران و گروه های مقاومت باشد. ما مخالف چنین اقدامی هستیم. با صراحت و به صورت علنی می گوییم که به روابط خود با ایران افتخار می کنیم، همانطور که به روابط با مصر، قطر، ترکیه، عربستان و امارات افتخار می کنیم. ما دست خود را دراز می کنیم و از هر کسی که دست خود را به سوی ما دراز کند، قدردانی می کنیم.
وی خاطر نشان کرد: ما بر این روابط اصرار داریم. روابط با ایران خوب و گسترده است و به شرایطی بهتر از زمان رکود بین ما، بازگشته است. کسانی که می گویند نگران ما (روابط با ایران) هستند، اگر راست می گویند از تانک ها، ارتش ها و پول هایی که در بانک های سوئیس سرمایه گذاری کرده اند، برای نجات فلسطین استفاده کنند. روابط ما با ایران، حزب (الله) و همه بخش های مقاومت در منطقه، خوب است. ما خواهان روابط با همه جهان هستیم، اما چه کسانی روابط خود را با ما قطع کرده اند؟   این مسئول جنبش حماس گفت: تحقق آشتی گزینه راهبردی در جنبش حماس و است، اما همه تلاش ها برای پیشرفت در این زمینه به علت لجبازی تشکیلات خودگردان نتیجه ای نداشته است. غزه تبدیل به یک کشور نخواهد شد. تشکیلات خودگردان در محاصره نوار غزه مشارکت دارد و برای آنچه معامله قرن خوانده می شود، تبلیغ می کند. غزه بود که در برابر پیشنهادهای مربوط به معامله قرن ایستاد، در حالی که تشکیلات خودگردان درباره اصول تشکیل کشور فلسطین ابراز تردید می کند. ملاحظات خود را درباره دیدارهای قاهره در مورد پرونده آشتی ارائه کردیم، اما تشکیلات خودگردان در این باره جدی نیست، زیرا از دودستگی آسیبی نمی بیند. پاسخ فتح به پیشنهادهای اخیر ما که در نشست های قاهره مطرح کردیم، بدتر از پاسخ های قبلی آن است. جنبش حماس از هر تلاشی برای پایان دادن به دودستگی و عملی کردن آشتی استقبال می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حماس ایران خلیل الحیه فلسطین اسرائیل غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه شوند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست نتوانستند مانع از پوشش اخبار نوار غزه به جهانیان شوند.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در روز جهانی آزادی مطبوعات به نقش رسانه‌ها در پوشش اخبار نوار غزه پرداخت و گفت: نقش رسانه‌ها را در عملیات «طوفان الاقصی» ارج می‌نهیم و تأکید می‌کنیم که جنایات اشغالگران علیه روزنامه‌نگاران، واقعیت تروریستی و تجاوزگرانه اشغالگران را پنهان نخواهد کرد.

جنبش حماس افزود که از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون ۱۴۶ نفر از اصحاب رسانه و روزنامه‌نگاران به شهادت رسیده‌اند.

جنبش مقاومت فلسطین اظهار داشت که اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار فلسطین به جوامع عربی، اسلامی و بین‌الملل شوند و شکست خوردند.

مقاومت اسلامی فلسطین همچنین از همه نهادهای حقوق بشری خواست تخلفات و جنایات اشغالگران صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی را جرم‌انگاری کنند و به رژیم اشغالگر فشار بیاورند تا جلوی این جنایت‌ها را بگیرد و از تمام ابزارهای قانونی برای محاکمه اشغالگران در دادگاه‌های بین‌المللی تلاش کنند.

۲۱۰ روز از جنگ در غزه می‌گذرد، جنگی که به گفته سازمان ملل به قدری ویرانه از خود به جا گذاشته است که بازسازی غزه ممکن است ۸۰ سال زمان ببرد.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه تاکنون ۳۴۵۹۶ نفر در غزه به شهادت رسیده و ۷۷۸۱۶ نفر نیز زخمی شده‌اند. از سوی دیگر سازمان امدادرسانی غزه نیز خبر داده است که بالغ بر پیکر ۱۰ هزار فلسطینی زیر آوار ساختمان‌ها مانده و در سایه وجود مواد منفجره در زیر آوارها و همچنین نبود امکانات لازم، تفحص پیکر همه شهدا ۳ سال طول خواهد کشید.

در این بین سازمان یونسکو نیز جایزه سالانه آزادی مطبوعات را به خبرنگاران غزه اختصاص داد و نقش آن‌ها را ستود.

دیگر خبرها

  • حماس: اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه شوند
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • حماس : پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد
  • حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد
  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • حماس پیشنهاد مصر را پذیرفت؛ بهترین است | توافق قریب‌الوقوع است؟
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • حماس: پیشنهاد فعلی مصر بهترین پیشنهاد داده‌شده به ما در ماه‌های اخیر است
  • حماس: پشنهاد فعلی مصر بهترین پیشنهاد داده شده به ما در ماه‌های اخیر است