Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین پنجاه و دومین سالگرد تأسیس مؤسسه فرهنگی آموزش قرآن و تجوید میقات القرآن امروز، هشتم شهریورماه همزمان با روز غدیر خم برگزار شد.
در ابتدای این مراسم قاری نوجوان محمدامین نوروزی به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت و در ادامه گروه همخوانی بقیةالله(عج) از جلسه قرآن گلستان، آیاتی را همخوانی کردند، سپس محمدطاها نوروزی، مداح نوجوان به اجرای قطعه‌ای پرداخت و در بخش نخست از مسئولان برگزیده شعب تجلیل به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخش آقایان از آیت‌الله انزابی در واحد نظامت شعبه مرکزی، مهدی سنگدل، معاون نظامت شعبه سلمان فارسی، اکبر رواشی، معاون نظامت شعبه حضرت ثامن الائمه(ع) و در بخش بانوان از مریم کارگران، واحد کتابخانه شعبه مرکزی، عصمت جعفری، واحد تدارکات شعبه سلمان فارسی و طاهره طیبی، واحد کتابخانه شعبه حضرت ثامن الائمه(ع) و در بخش کادرهای برگزیده شعب از آقایان اسدالله عبدل و خدارحم هزاره از واحد تدارکات شعبه مرکزی، امیرحسین جباری، واحد تبلیغات و صوت و تصویر شعبه سلمان فارسی و عرفان محمدی، واحد نوارخانه شعبه حضرت ثامن الائمه(ع) و بانوان زهره خان بابایی، واحد مشاوره شعبه مرکزی، مهدیه بورعی، روابط عمومی شعبه سلمان فارسی و ربابه آصفی، واحد تدارکات شعبه حضرت ثامن الائمه(ع) با اهدای هدایا تجلیل به عمل آمد.
همچنین هدایای ویژه به دو نفر از خادمان قرآن شعبه سلمان فارسی و حضور فعال در تمامی مراسم این شعبه چون مجتبی ذوالقدر و علی پور گلرخ اهدا شد.
در بخش دیگر این مراسم گرو سورد الزهرا(س) از شعبه حضرت ثامن الائمه(ع) به اجرای قطعه ای در وصف مولای متقیان حضرت علی(ع) پرداختند و سپس دانشنامه کارشناسی معلمان جدید مؤسسه همراه با اعطای تندیس، مدال و دانشنامه کارشناسی به سجاد زرگران، فاطمه خروطی و منیره دولتی از شعبه مرکزی، محمد طیبی و سمیه مروتی از شعبه حضرت ثامن الائمه(ع) انجام شد.
بنا بر گزارش ایکنا، سپس هدایای معلمان برگزیده اهدا شد و در این بخش از مصطفی سعادت و مرتضی روستایی و نرگس بخشی پور از شعبه مرکزی، رسول اسدپور و زهرا کارگر از شعبه سلمان فارسی و مهدی غفاری و زهرا شهبازی از شعبه حضرت ثامن الائمه(ع) تجلیل شدند.
در ادامه گروه تواشیح رضوان از جلسه حصارک کرج به اجرای برنامه پرداختند و سپس مسابقه قرائت تقیلدی در مرحله نهایی میان نوجوانا برگزار شد.
در این مسابقه سه گروه متشکل از سه نفر که به تقلید از مصطفی اسماعیل، محمدصدیق منشاوی و عبدالباسط به اجرای قطعه و فراز پخش شده از قاری مطروحه پرداختند که براساس قضاوت تیم داوری معراج یوسفی به تقلید از مرحوم عبدالباسط، کمیل رشیدی به تقلید از مصطفی اسماعیل و احمد رضایی به تقلید از استاد محمدصدیق منشاوی به عنوان برگزیدگان مشخص شدند.
در ادامه این مراسم گروه سرود نور از جلسه چهارده معصوم(ع) پاکدشت به همخوانی پرداختندو سپس مسابقه حضور ذهن میان حاضران علاقه مند برگزار شد و سپس سجاد زرگران از معلمان شعبه مرکزی به ذکر بزرگترین نعمتی که خداوند به انسان داده است با استناد به آیات و روایات پرداخت.
وی با استناد به کتاب حیات قلوب مرحوم علامه مجلسی، گفت: ایشان 14 آیه و در ذیل آن احادیثی را آورده اند که بیان بزرگترین نعمت داده شده به انسان پرداخته که اینجا به بیان سه مورد آن اکتفا می کنم.
زرگران اضافه کرد: خداوند در آیه 69 سوره مبارکه اعراف « فَاذْکُرُوا آلاءَ اللَّهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛ حال آنکه خداوند نعمت های فراوانی به شما ارزانی داشته که باید آنها را به یاد آورید،شاید که رستگار شوید». بنابر روایات منظور از «آلاء» محبت اهل بیت (ع) است. همچنین در آیه هشتم سوره مبارکه تکاثر« ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ» که بنا بر احادیث «نعمیم» مراد لباس و عطر و ... نیست بلکه بنا بر گفته امام صادق(ع) حب امیرالمؤمنین(ع) است.
وی با اشاره به آیه 20 سوره مبارکه لقمان، ادامه داد: خداوند نعمت هاى ظاهر و باطن خود را بر ما تمام كرده است و ما باید شکرگزار این نعمت ها باشیم.
زرگران اظهار کرد: راه های زیادی برای شکر لسانی و عملی است از جمله آن می توان به اینکه تمام ایام سال باید در سجده های بعد از نمازمان این شکرگزاری را به زبان بیاوردیم و از سوی دیگر برای شکرگزاری عملی می توان به شناخت این بزرگواران، بررسی تعاریخ زندگی ایشان، دفاع از حریم اهل بیت(ع) به ویژه در شرایط حاضر در فضای مجازی و ... اشاره کرد.
بخش سوم این مراسم همراه با قرعه کشی میان افرادی که پاسخ صحیح به سؤالات حضوری داده اند و همچنین افرادی که مزین به نام های حیدر، مرتضی، امیر و امیرعلی و علی بود که طی آن نیز هدایایی به منتخبان اهدا شد.
سپس مرتضی مخملباف، مدیر مؤسسه میقات القرآن به ارائه گزارشی از فعالیت 52 ساله مؤسسه پرداخت و گفت: این مؤسسه تا کنون دارای شش شعبه شعبه بانوان و اقایان در بخش مرکزی، شعبه سلمان فارسی در کرج با دو شعبه بانوان و آقایان و همچنین شعبه ای در خزانه، فلکه چهارم با دو شعبه بانوان و آقایان است.
وی بااشاره به فعالیت های شعبه مرکزی مؤسسه در قلمستان تهران، اظهار کرد: این شعبه روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ویژه آقایان و سایر روزهای ویژه بانوان فعالیت می کند که از ساعت 9 صبح فعالیت مؤسسه آغاز و تا ساعت 21 ادامه دارد.
مخملباف عنوان کرد: دوره هایی چون آموزش قرائت قرآن، تجوید، اعتقادات، عربی و ادبیات عرب، بیان احکام و فقه از سطوح مبتدی تا عالی از جمله برنامه های مؤسسه است که در کنار آن نیز کلاس های تخصصی چون آموزش مداحی، سرود، تواشیح و مناظره نیز به علاقه مندان آموزش داده می شود.
وی ادامه داد: همچنین 12 جلسه آموزش قرآن نیزدر سطح استان تهران و البرز تحت پوشش مؤسسه فعالیت می کند که در مجموع شعب و این جلسات قرآن 5900قرآن آموز آقا و بانو فعالیت می کنند. همچنین این مؤسسه با احتساب شعب دارای 645 کلاس است که باید بگویم تمامی دوره ها به صورت رایگان برپا می شود.
مخملباف ادامه داد: همچنین 492 نفر نیز به صورت رایگان با این مجموعه و شعب همکاری دارند و 388 نفر موفق به فارق التحصیلی و گواهی نامه تدریس شدند که از ان تعداد 356 نفر در کانون و شعب آن فعال هستند.
وی با اشاره به جلسه اعتقادی که روزهای شنبه بعداز ظهر در سالن همایش های مؤسسه برگزار می شود، اظهار کرد: در سال 96 حدود 46 جلسه اعتقادی ویژه بانوان و آقایان داشته ایم.
مدیر مؤسسه میقات القرآن ادامه داد: همچنین تا کنون در هشت موضوع بیش از 40 هزار جزوه و هچنین نزدیک به 35 هزار جلد کتاب از سوی مؤسسه چاپ شده است. اما درباره فعالیت این مؤسسه در فضای مجازی باید گفت در پایگاه اینترنتی مؤسسه بازدیدهایی بالغ بر 240 هزار نفر طی دو سال از راه اندازی این سایت داشته ایم. همچنین به حدود 20 هزار و 500 سؤال در حوزه های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی مخاطبان از طریق سایت پاسخ داده ایم.
وی ادامه داد: در کانال تلگرامی مؤسسه نیز دو هزار نفر و همچنین در کانال سروش نیز بیش از 400 نفر عضو داریم. باید بگویم برخی از جلسات مؤسسه و کلاس ها چون دوره اعتقادی روزهای عصر شنبه به صورت ویدیو پروژکتور در چند شعبه پخش می شود.
حسن ختام این مراسم یادی از مؤسس کانون محمود مخملباف، دیگر گذشتگان که عضو این مؤسسه بودند، همچنین شهدای کانون آموزش قرآن و تجوید چون شهیدان برادران عباسی، محمدباقر توکلیان و عادل جباری و همچنین بیان کیفیت عقد اخوت و قرائت آن میان قرآن آموزان مؤسسه بود.
برپایی نمایشگاه واحد سمعی و بصری بانوان در کنار این مراسم جشن و عرضه محصولات چون سخنرانی و تلاوت ها با تخفیف تا 50 درصد، کمی سخنرانی و حال و هوای واقعی جشن حاکم بر این مراسم، توزیع هدایای گوناگون در میان خردسالان حاضر در سالن که همراه با والدین در این مراسم شرکت کرده اند و نظم و برخورد با روی گشاده خادمان قرآن و راهنمای میهمانان این مراسم از جمله مواردی بود که می توان به آن اشاره کرد.
یادآور می شود، مؤسسه فرهنگی آموزش قرآن و تجوید میقات القرآن در تهرانی، میدان قزوین، خیابان قزوین شرقی، خیابان شهید جوادیان، پلاک 167 قرار دارد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا مؤسسات قرآنی فعالیت های قرآنی میقات القرآن عید سعید غدیرخم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در دوره حاضر که مملو از پیشرفت‌ها و اتفاقات مختلف است، یک روحانی شاید نتواند به شیوه‌های سنتی گذشته در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد موفق عمل کند؛ بنابراین روحانی‌ها باید با ذائقه شناسی و برگزاری برنانه‌های مختلف فرهنگی و هنری و مخصوصا ورزشی اقدام به جذب این قشر کنند. کاری که چند سالی است، حجت‌الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، در شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان غربی در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۷ بعنوان امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد جامع نازک علیای پلدشت فعالیت داشته که در طول این مدت با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و برگزاری مسابقات ورزشی و راه اندازی اُردو‌های سیاحتی و زیارتی توانسته است گام‌های موثری را در جذب جوانان و نوجوانان به سمت مسجد و کانون بردارد.

سپس ازسال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ به‌عنوان امام جماعت و مسئول پایگاه بسیج مسجد امام هادی (ع) ارومیه ادامه فعالیت نموده و از تابستان ۱۴۰۱ تاکنون نیز به‌عنوان امام جماعت، مدیر کانون المهدی (عج) و نیز مسئول پایگاه بسیج مسجد طوبی ارومیه فعالیت‌های فرهنگی هنری و ورزشی خود را پیگیر بوده که با استقبال خوب جوانان و نوجوانان توانسته توفیقات روزافزونی را دراین عرصه‌ها کسب کند.

دیگر خبرها

  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود