Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا فرماندار شهرستان اقلید، پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح گفت: محصول شیرین بیان می تواند به صورت خام از این شهرستان صادر شود اما به سبب وجود مواد اولیه در اقلید، ضروری است صنعت فرآوری دراین منطقه راه اندازی و گسترش یابد.
صالح مشتاقی لار با اشاره به تخریب وسیعی که در محل رویش این گیاه در برخی از مناطق این شهرستان ایجاد شده و همچنین موانعی که برای برداشت این محصول وجود دارد، افزود: با نظارت اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی این گیاه دارویی کشت می شود و از سوی دیگر این موضوع نیز مانع واردات شیرین بیان توسط شرکت های دارویی از کشورهای آسیای میانه و خروج ارز از کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دولت هیچ محدودیتی در ارایه تسهیلات و خدمات برای کاشت گیاهان دارویی و فرآوری آن ندارد از این رو توصیه می شود کشاورزان به کشت این گونه گیاهان روی آورند.
صالح مشتاقی لار اظهار داشت: اقلید یک شهرستان کشاورزی است که به علت کمبود آب، بسیاری از نیروهای جوان آن با مشکل بیکاری در این منطقه رو به رو هستند اما کاشت گیاهان دارویی و همچنین سرمایه گذاری در بخش فرآوری این محصول می تواند به کاهش آمار بیکاری در این شهرستان کمک کند.

** اقلید خاستگاه کاشت شیرین بیان در فارس است
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید هم در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: طرح کاشت این گیاه دارویی در مزرعه ای به وسعت 200 هکتار برای نخستین بار به عنوان الگو و نمونه در استان فارس انجام شده و این کشت برای مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند، بسیار مناسب است.
کرامت الله چتر سیماب، با اشاره به اینکه این طرح به صورت نشاء که طرحی کم آب بر و پُر درآمد است اجرا شده، افزود:
مدت زمان، کاشت، داشت و برداشت گیاه دارویی شیرین‌بیان، سه ساله است.
وی ادامه داد: بهترین شیرین بیان کشور در شهرستان اقلید به دست می آید و این شهرستان خاستگاه این گیاه دارویی در استان فارس است .
او اظهار داشت: این گیاه دارویی به صورت خودرو نیز یافت می شود و کاشت و تولید آن به روش قلمه زدن هم امکان پذیر است و هم اینک این شیوه در منطقه رحمت آباد و دشت نمدان اقلید انجام می شود.
شیرین بیان از جمله گیاهان دارویی خودرو است که از آن در صنایع داروسازی، نوشابه سازی و شیرینی سازی استفاده می شود.
شهرستان اقلید در 267 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
9772 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت استان فارس جهاد کشاورزی صنعت منابع طبیعی و آبخیزداری نوشابه رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از پیش بینی تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای از مزارع این شهرستان خبر داد.


غلامرضا قنبری با اشاره به آغاز برداشت ترتیکاله علوفه‌ای در شهرستان بهشهر، گفت: ۲۳۰ هکتار تریتکاله در این شهرستان کشت شد که ۳۰ هکتار آن ترتیکاله علوفه‌ای است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: پیش بینی می‌شود از این اراضی ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای برداشت شود.


قنبری تصریح کرد: گیاه تریتیکاله به دو شیوه علوفه‌ای و دانه‌ای کشت می‌شود که عملکرد علوفه‌ای آن ۴۰ تا ۵۰ تن در هکتار و دانه‌ای آن ۳ تا ۵ تن در هکتار است.


وی گفت: تریتیکاله، عله‌ای جدید بوده که در نتیجه تلاقی ژنوم‌های گندم و چاودار به وجود آمده و در این مورد گندم به جای گیاه مادر به کار گرفته شده و دانه‌های گرده از چاودار است.

دیگر خبرها

  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • کاشت هل در گلدان به آسان ترین روش در خانه
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • سندروم درس (Dress) بیماری مرموز ترانه عیلدوستی چیست؟ | این بیماری با بدن ترانه چه کرد و آیا درمان دارد؟
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها