Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، وحید کیانی با بیان اینکه 63 مرکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در استان فعال است؛اظهار کرد: در برخی از شهرستان ها بیش از یک مرکز و در برخی اصلا مرکزی وجود ندارد. شهرستان اهواز دارای هفت مرکز کانون، دزفول و اندیمشک هر کدام پنج مرکز، آبادان و خرمشهر هر کدام چهار مرکز، و امیدیه 2 مرکز هستند اما شهرستانی مانند اندیکا حتی از داشتن یک مرکز کانون پرورش فکری محروم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم تا مراکز کانون پرورش فکری کودک و نوجان را به دل مردم ببریم و مردم با کانون ارتباط برقرار کنند؛ بیان کرد: به دلیل محدودیت در ایجاد مراکز فرهنگی ثابت تفاهمنامه ای به منظور ایجاد ظرفیت های تازه و بیشتر میان اداره کل کانون پرورش فکری کودک ونوجوان خوزستان، نهاد کتابخانه های عمومی استان و اداره کل امور روستایی در دست تهیه است تا بتوانیم خدمات بهتری به کودکان و نوجوانان این استان ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: طرح کتابخانه های سیار از50 سال پیش توسط کانون‌های پرورش فکری آغاز شده و در این طرح خودروهایی با تجهیزات کامل، فعالیت‌های سرگرمی پرورش فکر و کتاب به روستاهای عشایری می‌روند.

کیانی با بیان اینکه فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برای سنین هفت تا 17 سال طراحی شده اند؛ اظهار کرد: در کانون‌های پرورش فکری به فعالیت‌های هنرهای هفت‌گانه برای کودکان توجه می‌شود. تولید تئاتر، نمایش و عروسک‌سازی از دیگر فعالیت‌هایی ارائه شده در کانون هستند. در خصوص کودکاناستثنائی و معلول نیز برنامه هایی در نظر داریم و اغلب مراکز تجهیزات اولیه ای چون ویلچر دارند و رمپ ورودی برای تردد آسان کودکان معلول وجود دارد.

کیانی افزود: بودجه عمرانی کانون از منابع استانی تامین می شود و عموما هزینه‌هایی که به کانون اختصاص پیدا می‌کند کم است و اصلا جوابگو نیست. نیاز است تاحدی جهت‌گیری مدیران استان نسبت به کانون کمی دقیق‌تر باشد و فرهنگ را تا حدی گرامی‌تر بدارند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خوزستان بیان کرد: این هفته در سی و یکمین جشنواره فیلم و انیمشین در اصفهان یکی از اعضای کانون خوزستان در حوزه متحرک‌سازی و انیمشین حایز رتبه ملی شد که در روزهای آینده از او تقدیر می‌شود. در آبان ماه جشنواره قصه گوی برگزار می شود. این جشنواره علاقه مندان بسیاری دارد و امسال بخش قصه گویی موبایلی نیز به آن اضافه شده که علاقه مندان می توانند قصه های 90 ثانیه زندگی خود را به جشنواره ارسال کنند.

کیانی ادامه داد: علاوه بر این قصد داریم نخستین جایزه شعر قیصر امین پور در حوزه کودک و نوجوان را برپا کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان تئاتر شعر قیصر امین پور کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از امروز در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه آغاز شد.

زهرا آب سوران، در مراسم آغاز این جشنواره افزود: با تشکیل دبیرخانه استانی جشنواره نوزدهم ۲۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایشی امروز و فردا نهم اردیبهشت با هم به رقابت می پردازند.

آب سوران اظهارکرد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی با هدف عمومی و مردمی سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و با شعار "این صحنه خانه ماست" برگزار خواهد شد.

وی گفت: آذربایجان‌غربی ماهها قبل آمادگی برگزاری این جشنواره را داشت و در این راستا تلاش شد تا داورانی از جنس هنر و تجربه برای داوری این رقابتهای هنری انتخاب شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره؛ عباس پویان، فاطمه برمال و سمیه حسین نژاد را به عنوان داوران مرحله استانی جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی کرده است.

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روزهای هشتم و نهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد