Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@22:53:27 GMT

حماس: اظهارات عباس موضع ملت فلسطین نیست

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۹۵۲۲۷

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد که اظهارات رئیس تشکیلات به هیچ وجه تصویرگر موضع ملت فلسطین نیست. آفتاب‌‌نیوز :  سامی ابوزهری، سخنگوی رسمی حماس تأکید کرد که اظهارات محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر تمایل او به تشکیل کشور فلسطینی بدون سلاح، اظهاراتی شخصی بوده و به هیچ وجه تصویرگر موضع ملت فلسطین نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ابوزهری در توئیتی نوشت، این اظهارات تصویرگر فرهنگ رهبران فتح بوده که بر پایه عادی‌سازی روابط و همزیستی با اشغالگران صهیونیست شکل گرفته است.
رسانه‌های عبری گزارش دادند که محمود عباس روز سه‌شنبه در دیدار با هیأت صهیونیستی گفته است، از تشکیل کشور فلسطین بدون سلاح حمایت می‌کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از القدس‌العربی، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه افزود: می‌خواهم کشور فلسطینی بر اساس مرزهای ۶۷ بدون ارتش تشکیل شود و نیروهای پلیس با خود باتوم حمل کنند نه سلاح و به جای جنگنده و تانک ترجیح می‌دهم مدارس و بیمارستان‌ها احداث شود و بودجه‌ و منابعی برای موسسات اجتماعی اختصاص داده شود.
یکی از نزدیکان محمود عباس این اظهارات وی را تایید و تاکید کرد که قبلا هم اظهارات مشابهی از وی ایراد شده بود.
در همین راستا، تزیپی لیونی، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرده بود: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حال حاضر موافق تشکیل کشور فلسطینی عاری از  هرگونه سلاح است.

کد خبر: ۵۴۲۸۲۲ تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حماس فلسطین محمود عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه ترکیه با نمایندگان حماس در قطر

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه حُریت ترکیه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که «هاکان فیدان» وزیر خارجه این کشور امروز سه‌شنبه در قطر با نمایندگان حماس دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

دولت و مقامات ترکیه در جریان جنگ غزه همچنان به حمایت‌های لفظی خود از فلسطین ادامه می‌دهند، درحالی‌که به گفته کارشناسان و ناظران علی‌رغم این انتقادهای لفظی، آنکارا همچنان به روابط تجاری خود ادامه می‌دهد.

نظرسنجی اخیر مرکز «مطالعات امت» در «امان»، پایتخت اردن نشان می‌دهد که وجهه ترکیه در منطقه عربی به دلیل موضع رسمی این کشور در قبال تجاوزات اسرائیل به نوار غزه به نفع ایران و انصارالله یمن و گروه‌های مقاومت عراقی کاهش یافته است.

به گزارش قدس پرس، تعدادی بسیاری از پاسخ‌دهندگان (حدود ۷۸ درصد) بر این باورند که وجهه ترکیه تحت تأثیر منفی موضع رجب طیب اردوغان در مورد تجاوز به نوار غزه و عملیات طوفان الاقصی به دست حماس قرار گرفته است.

به گزارش قدس پرس، ۷۸ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که وجهه ترکیه تحت تأثیر منفی موضع رجب طیب اردوغان در مورد تجاوز به نوار غزه و عملیات طوفان الاقصی به دست حماس قرار گرفته است.
در همین حال، ۴۲ درصد پاسخ‌دهندگان معتقدند که تصویر ایران تحت تأثیر مثبت موضعش در قبال حمله غزه قرار گرفته و عملکرد بهتری از ترکیه داشته است.

از طرفی ۸۹ درصد از نخبگان اردنی که در نظرسنجی شرکت کردند، معتقد بودند جنبش انصارالله یمن به دلیل موضعش در قبال حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیشترین سهم را در تأثیر مثبت بر وجهه خود در منطقه عربی داشته است و این گروه علاوه بر هدف گرفتن مکرر بندر ایلات (ام الرشراش) در جنوب اراضی اشغالی فلسطین، عملاً وارد نبرد علنی و عملی در حمایت از مردم غزه شده و مانع از حرکت کشتی‌ها در دریای سرخ به مقصد رژیم صهیونیستی شده است.

در عین حال، ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تصویر حزب الله لبنان به طور مثبت تحت تأثیر موضع آن در قبال حمله به غزه قرار گرفته است، ۳۳ درصد هم اعلام کردند که وجهه گروه‌های مقاومت عراقی تحت تأثیر مثبت موضع آنها در قبال جنگ غزه قرار گرفته است.

کد خبر 6079786

دیگر خبرها

  • تشکیلات خودگردان: مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • حماس: دوران «عربده‌کشی» رژیم صهیونیستی به سر آمده است
  • عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • دیدار وزیر خارجه ترکیه با نمایندگان حماس در قطر